Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vakavana pidätte tätä tilannetta lapsen kanssa?

Vierailija
21.07.2019 |

Mimulla on 9-vuotias poika, joka puree, lyö ja repii hiuksista minua silloin kun asetan hänelle rajoja. Tällä hetkellä minulla on vartalo täynnä mustelmia. Pidän lasta kiinni aina kun hänelle tulee näitä kohtauksia, mutta hän onnistuu telomaan minua aina. Minulla alkaa pian myös voimat loppua.

Mitä tällaiselle tilanteelle voisi tehdä? Lapsen isästä ei ole apua. Hän varmaan salaa nauttii koko tilanteesta. Hänellä on uusi puoliso ja lapsi hänen kanssaan.

Tarvitsen apuanne.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peheneuvolaan yhteys heti!

Sitä kautta myös lapsi saa tarvitsemaansa apua. Ja tarpeelliset tutkimukset, ainakin pitää poissulkea esim. nepsy-oireet.

On hyvä, että asetat rajat ja pidät niistä kiinni. Silti tilanteenne on kestämätön, koska lapsellasi ei ole itsesäätelytaitoa. Siihen tarvitsette apua. Kiinnipitämistä ei enää suositella kasvatuskeinona. Ennemminkin oma rauhoittumispaikka (huone) tmv. toimii paremmin. Tuon ikäisen tulisi jo osata säädellä tunteitaan ilman ulkopuolisen kiinnipitoa. 

Aloittakaa yhdestä säännöstä, jota on toteltava. Se sovitaan yhdessä rauhallisena hetkenä. Myös palkkio sovitaan yhdessä. Tyyliin 2h peliaikaa joka päivä ja jos 6 päivänä menee lopettaminen hyvin, ilman raivaria, saa sunnuntaina ylimääräisen tunnin. Ja kai sä käytät parental control -toimintoja? Siis ettet mene repimään kännykkää kädestä, vaan kännystä katkeaa netti säädetyn ajan kuluttua. 

Vierailija
22/22 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän