Kuinka paljon teillä kuluu kesällä alkoholia; viiniä, siideriä, olutta per viikko?
Tai muuta alkoholipitoista, drinkkejä? Mikä on oma arvionne? Ja onko reippaasti enemmän kuin muina vuodenaikoina? Tuleeko kesäkiloja?
Kommentit (46)
0 cl on mennyt kesä aikana. Emme ole uskovaisia, emme ole mitään entisiä päihderiippuvaisia tai ehdottomia absolutisteja.
Meillä juodaan janoon hanavettä, vichyä tai joskus täysmehua.
En tiedä miksi näin, mutta näillä on menty ja ikää meillä on 50v.
Yksi tai kaksi siideriä koko kesän aikana. En muutenkaan käytä alkoholia paljoa.
Kesäkuussa meni alle 10 tölkkiä kun oli parempaa vähemmän haitallista nautintoainetta.
Ihan liikaa, viime viikolla join neljänä iltana 2-3 lonkeroa.. Kesäloman jälkeen juon ehkä kerran kk.
Tonkka viikonloppuisin (3l) mutta sitä on juomassa muutkin, pääasiassa kuitenkin minä olen se viininjuoja meillä.
Saunaolutta menee mökillä myös ja makkaranpaisto olutta.
Vierailija kirjoitti:
1-3 pulloa viiniä/kuoharia ja drinkit siihen päälle.
N25
Koko kesä kännissä? No, mikäs siinä jos tykkää
Meinasin vastata että yksi annos viikossa, mutta siinäkin on liikaa.
Ehkä keskimäärin puoli annosta viikossa.
Olen tuurijuoppo. Eli aivan miten sattuu. Nyt 2 viikkoa ei mitään ..
Juuri tänään olen harmitellut, kun alko on kiinni. Olisin ostanut erilaisia viinejä ja vedellyt auringossa.
No huomenna sit ..
Sinccis
en ole absolotusti mutta tänä kesänä ei ole mennyt vielä yhtään alkoholia....en ole vaan nähnyt sille mitään tarvetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
Koko kesä kännissä? No, mikäs siinä jos tykkää
Lähinnä viikonloppuisin tulee otettua reilummin, mutta jos loma niin mikä ettei myös keskellä viikkoakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuurijuoppo. Eli aivan miten sattuu. Nyt 2 viikkoa ei mitään ..
Juuri tänään olen harmitellut, kun alko on kiinni. Olisin ostanut erilaisia viinejä ja vedellyt auringossa.
No huomenna sit ..
Sinccis
Ruokakaupoista saa 5,5% viinejä.
Keskimäärin pari tölkkiä siideriä tai kaljaa viikossa. Yleensä juon kerralla enemmän, sitten pidän taukoa. Pari viikkoa sitten join 6 annosta ja seuraavaksi otan parin viikon kuluttua. Voi olla, että menee monta tai sitten vain pari tai ei yhtään, riippuu vähän.
Nyt kesäloman ekalla viikolla on mennyt 3:n litran viinipönikkä. Lähes joka ilta olen tissutellut. Pakko pitää taukoa tulevalla viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tai kaksi siideriä koko kesän aikana. En muutenkaan käytä alkoholia paljoa.
On se 1 siideri ollut jääkaapissa jäähtymässä n. viikon. Ehkä tänään saunan jälkeen puokkiin miehen kanssa.
En juo joka viikko. Ehkä joka toinen viikko pullon viiniä ja joskus siihen lisäksi yhden drinkin.
N25