Vieläkö on kesälomaa jäljellä?
Oletko tyytyväinen lomasi pituuteen ja millä mielellä töihin?
Kommentit (19)
Ei ollut ollenkaan lomaa. En ole tyytyväinen, mutta itse näin valitsin. Pakko saada oman alan työkokemusta ennen kuin valmistun. Ja täytyyhän jollain rahalla elääkin. -opiskelija
No onhan tokkiinsa. Viikkokaupalla ja lomaa/vapaita on vielä kesälomankin jälkeen pitämättä 3 viikkoa.
Sinccis
Koko loma edessä, ensimmäinen päivä vasta huomenna!
Ei oo lomaa tänä kesänä, aloitin uudet työt toukokuussa. En sinänsä valita, vaihdoin alaa ja opiskelin omaehtoisesti, nyt sain uuden alan töitä! Pari vuotta sitten olin töissä väärällä alalla, uupunut ja masentunutkin, kunnes tein päätöksen, jonka hedelmiä kannetaan nyt. Eli kiva kesä ilman lomiakin!
Olin juhannuksesta alkaen kaksi viikkoa lomalla, sitten kaksi töissä ja nyt on kolmen viikon loma alkamassa.
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei ole enää lomalla tämän päivän jälkeen. Ja työtön, sinä et ole lomalla vaan työtön.
Miten niin ei ole?
Oma lomani alkaa huomenna, siskon loma parin viikon päästä. Yksi työkaveri pitää kesälomansa syyskuussa (omasta toiveestaan).
Kolme viikkoa takana, kolme viikkoa edessä (ml. ylityövapaat). Pidän viikon pätkissä, muuten pitkästyisin kuoliaaksi.
Puolet takana ja 1,5 viikon päästä töihin. Yhtä ahdistuneena palaan töihin. Ainoa rako pitää lomaa oli tämä 3viikkoa. En haluais palata sinne enää päiväksikään mutta minkäs teet kun muuta en ole saanut. En pysty edes lomalla rentoutumaan kun tiedän että syksy tulee olemaan henkisesti rankka.
Kaksi viikkoa jäljellä. Ahdistaa jo nyt. Kesäloma lyhentynyt parilla viikolla työvuosien aikana, mutta syys- ja joululomat pidentyneet. Siis olen opettaja ja en tietenkään saisi valittaa mistään lomista, kun ne ovat kohtuuttoman pitkät, samoin kuin palkka kohtuuton työmäärään nähden, mutta kuitenkin...
Oli viikon loma toissa viikolla ja erittäin tyytyväinen. Lämpötila pysyi alle 20 joten muakavasti sai tehtyä kaikki hommat mitä suunnitteli ja sai nukutuksi hyvin jne. Energiaa riitti ihanan viileyden takia. Loppuviikosta jo tuli tekemisen puutetta joten tyytyväisenä menin viikon kuluttua töihin, ei tullut tuhlattua lomaa turhaan. Vielä 4-5 viikkoa käyttämättä sitten kun tulee tarvetta lomalle. Varsinkin nyt kun tulee helteet on ihanaa kun pääsee ilmastoituun toimistoon eikä tarvi kotona kärvistellä.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi viikkoa jäljellä. Ahdistaa jo nyt. Kesäloma lyhentynyt parilla viikolla työvuosien aikana, mutta syys- ja joululomat pidentyneet. Siis olen opettaja ja en tietenkään saisi valittaa mistään lomista, kun ne ovat kohtuuttoman pitkät, samoin kuin palkka kohtuuton työmäärään nähden, mutta kuitenkin...
Tää opettajien uhriutuminen on niin kaunista.
Ensimmäinen lomaviikko takana, neljä enää jäljellä, kyllä tämä tästä.
Näin työttömänä lomaa piisaa. Kesällä on mukava makoilla mökillä ja käydä välillä patikoimassa lähistön ulkoilureittejä ja paistella makkaraa mukavilla laavuilla, tai fillaroida hieman kauampanakin. Täällä tulee eläminenkin halvaksi, kun järvestä voi välillä nypätä vähän kalaa syötäväksi.
Ainut harmi on siinä kun näin kesällä kaikilla muillakin on lomaa, mutta onneksi ne alkavat jo olla ohi.
Juhannuksesta elokuun alkuun palkatonta lomaa (edellinen sopimus päättyi juhannukseen, uusi alkaa vasta elokuussa). Mieluummin näin kuin koko kesä töissä, eli olen tyytyväinen. En mitenkään välttämättä halua takaisin töihin, mutta jostain on rahaa kuitenkin saatava. Onneksi työni on osa-aikaista.
Viikko enää töitä ja sitten 4 viikkoa lomaa! :) Säät ainakin näyttää osuneen nappiin.
Kaikki 5 viikkoa vielä edessä, alkaa viikon päästä. Pakkaillaan juuri. Töihinpaluu ei ahdista, en tee kokopäivätöitä.
4vkoa lomaa takana (+lomaa edeltävä viikko joka meni sairastaessa) ja 2vkoa jäljellä.
Olen tyytyväinen pituuteen, mutta kyllä tähän pituuteen jokin matkakin mahtuisi, toiv siihen on joskus taas mahdollisuus. Säät olleet makuuni, tulevat tai jo alkaneet helteet ei oikein maita, mutta onneksi siis lomalla vielä niin ei tarvitse välttis tehdä mitään, noilla alkuloman parilla ekalla viileämmällä viikolla toteutin mh vaatekaappi ja erillisen vaatehuoneen läpikäymisprojektin=isoja jätesäkillisiä vaatetta ym.jätelavalle. Ja muu säilytettävä mitä vaatehuoneessa oli uusiin laatikoihin jne, aika hyvä fiilis noista🙂👏
Viikon päästä alkamassa, toivon mukaan helteet eivät enää elokuun puolelle jaksaisi kestää, niin saisin tehtyä kivat pienet reissut ulkoilmassa ja sen jälkeen myös suunnittelemani isommat kotihommat läkähtymättä.
Ketään ei ole enää lomalla tämän päivän jälkeen. Ja työtön, sinä et ole lomalla vaan työtön.