Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin keräämässä kymmenen litraa kantarellejä

Vierailija
20.07.2019 |

Huikeat apajat tänä vuonna. Menkäähän metsään!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kui ei turun toril ollu tänään kanttarelleja kuin yhdellä kaukoitäläisellä.

Tul tänne myymään toril. Mää tuun ostaa sulta.

Vierailija
2/16 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Waat? Ei kai sieniä vielä ole?

Vierailija
4/16 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytyy psilosybiiniä?... tietysti haluan vain vältellä niitä.

Vierailija
5/16 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millon niitä pitäisi olla? Keltavahveroita voi löytää jo kesäkuussa. Lämmin kevät auttaa asiaa varsin kivasti.

Vierailija
6/16 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatteja olen nähnyt jo kesäkuussa, mutta tuttuihin sienestysmetsiini pääsen vasta viikon päästä. Missä päin Suomea kantarelliapajasi sijaitsee?

Vierailija
7/16 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennä, ei tod.! Inhoan sieniä, hyi että ,ajatus niistä limanuljaskoista suussa ,saa minut lähes yrjöömään. En myöskään käy ikinä marjassa, niitä kyllä syön ja tykkään mutta ostan torilta. 

Vierailija
8/16 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millon niitä pitäisi olla? Keltavahveroita voi löytää jo kesäkuussa. Lämmin kevät auttaa asiaa varsin kivasti.

Luulin että sienet tulee syksyllä. Olen siis avoimesti täysin bilsatiedoton. :) Mutta jos joku vinkkaa hyvän kantarellimestan pk-seudulta, minähän menen! Rakastan kantarelleja.

Vierailija
9/16 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä läntisessä Suomessa on ollut niin kuivaa, ettei näy edes myrkkysieniä muista puhumattakaan.

Vierailija
10/16 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läntisellä Uudellamaalla ainakin on kanttarelleja kivasti. Olen sienestänyt samoilla alueilla noin 40 vuotta ja tällä hetkellä sato on melko hyvä. Pelkään vain, että ennustetut helteet ja vähäsateisuus kuivattavat sienet tästä eteenpäin. Ellei sitten saada runsaita ukkoskuuroja.

Vierailija
11/16 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin että sienet tulee syksyllä. Olen siis avoimesti täysin bilsatiedoton. :) Mutta jos joku vinkkaa hyvän kantarellimestan pk-seudulta, minähän menen! Rakastan kantarelleja.

On muuten todella yleinen ajatus, että sienet tulevat vasta syksyllä. Pieni tietoisku: https://www.luke.fi/tietoa-luonnonvaroista/marjat-ja-sienet/sienisadot/

Itse poimin keltavahveroa ja suppilovahveroa mm. Nuuksion metsissä.

Vierailija
12/16 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten todella yleinen ajatus, että sienet tulevat vasta syksyllä. Pieni tietoisku: https://www.luke.fi/tietoa-luonnonvaroista/marjat-ja-sienet/sienisadot/

Itse poimin keltavahveroa ja suppilovahveroa mm. Nuuksion metsissä.

Kiitos tästä! Totta vie olen aina luullut sieniä vain syksyn sadoksi. :) Nuuksio, here I come.

Vierailija
13/16 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkona kantarelleja löytyi jo Keskuspuistossa! :) Ja Turkuun - ne torilla oliva Virost eikä siält päi. ;)

AP - tuskinpa keräsit!

Vierailija
14/16 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyss!!!! HYSSS½!!!!!!!! Ne vie mun sienet.

Ole hiljaa!

Sinccis

Vierailija
15/16 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porvoossa on hyvät apajat.

Mene sinne.

Sinccis

Vierailija
16/16 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahalleista voi löytää sieniä mukaansa.