Kävin keräämässä kymmenen litraa kantarellejä
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Waat? Ei kai sieniä vielä ole?
Millon niitä pitäisi olla? Keltavahveroita voi löytää jo kesäkuussa. Lämmin kevät auttaa asiaa varsin kivasti.
Tatteja olen nähnyt jo kesäkuussa, mutta tuttuihin sienestysmetsiini pääsen vasta viikon päästä. Missä päin Suomea kantarelliapajasi sijaitsee?
Ei mennä, ei tod.! Inhoan sieniä, hyi että ,ajatus niistä limanuljaskoista suussa ,saa minut lähes yrjöömään. En myöskään käy ikinä marjassa, niitä kyllä syön ja tykkään mutta ostan torilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millon niitä pitäisi olla? Keltavahveroita voi löytää jo kesäkuussa. Lämmin kevät auttaa asiaa varsin kivasti.
Luulin että sienet tulee syksyllä. Olen siis avoimesti täysin bilsatiedoton. :) Mutta jos joku vinkkaa hyvän kantarellimestan pk-seudulta, minähän menen! Rakastan kantarelleja.
Täällä läntisessä Suomessa on ollut niin kuivaa, ettei näy edes myrkkysieniä muista puhumattakaan.
Läntisellä Uudellamaalla ainakin on kanttarelleja kivasti. Olen sienestänyt samoilla alueilla noin 40 vuotta ja tällä hetkellä sato on melko hyvä. Pelkään vain, että ennustetut helteet ja vähäsateisuus kuivattavat sienet tästä eteenpäin. Ellei sitten saada runsaita ukkoskuuroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin että sienet tulee syksyllä. Olen siis avoimesti täysin bilsatiedoton. :) Mutta jos joku vinkkaa hyvän kantarellimestan pk-seudulta, minähän menen! Rakastan kantarelleja.
On muuten todella yleinen ajatus, että sienet tulevat vasta syksyllä. Pieni tietoisku: https://www.luke.fi/tietoa-luonnonvaroista/marjat-ja-sienet/sienisadot/
Itse poimin keltavahveroa ja suppilovahveroa mm. Nuuksion metsissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten todella yleinen ajatus, että sienet tulevat vasta syksyllä. Pieni tietoisku: https://www.luke.fi/tietoa-luonnonvaroista/marjat-ja-sienet/sienisadot/
Itse poimin keltavahveroa ja suppilovahveroa mm. Nuuksion metsissä.
Kiitos tästä! Totta vie olen aina luullut sieniä vain syksyn sadoksi. :) Nuuksio, here I come.
Keskiviikkona kantarelleja löytyi jo Keskuspuistossa! :) Ja Turkuun - ne torilla oliva Virost eikä siält päi. ;)
AP - tuskinpa keräsit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa on hyvät apajat.
Mene sinne.
Sinccis
Kui ei turun toril ollu tänään kanttarelleja kuin yhdellä kaukoitäläisellä.
Tul tänne myymään toril. Mää tuun ostaa sulta.