Mies aloitti mykkäkoulun 2 viikkoa sitte. Voisko joku kertoa mitä mies tästä saa? Mikä tämän tarkoitu on?
Viimeks mykkäkoulu kesti helmi-huhtikuu. Se ei vastaa mun viesteihin, ei soittoihin, ei puhu, ei huomaa mua. Olen täysin ilmaa sille.
Miten saan tämän loppumaan? Olen pyytänyt anteeksi. Olen yrittäny vaikka mitä mut ei auta.
Kommentit (26)
Mua on aina huvittanut tuo sana 'mykkäkoulu', koska se on niin osuva. Siinähän mykkä pyrkii 'kouluttamaan' muita omaan tahtoonsa. Passiivis-aggressiivisen tehokkaimpia aseita.
Mut mieluummin mykkäkouluttaha kuin väkivaltainen hakkaaja (muita vaihtoehtoja ei tunnu enää laadullisesti yhä enemmän kapenevassa miessukukunnassa löytyvän). Mykkäkouluttajasta pääsee eroon yleensä fyysisesti ehjänä, ego vain hieman kolhiintuneena niillä, joihin tuollainen tehoaa. Väkivaltaisen kouluttajan jäljiltä henki on saattanut mennä tai fyysisiä vammoja tullut ja sen lisäksi vielä egon kolhiintuminen.
Mitä olet pyytänyt anteeksi?
Onko se jotain, mitä olet pyytänyt anteeksi ennenkin?
Ja oletko omasta mielestäsi tehnyt väärin? Vai miksi pyysit anteeksi?
Sinun kannaltasi tärkeämpää olisi miettiä siitä mitä sinä saat suhteesta ja miksi haluat että mies jatkaa mykkäkoulua.
Vierailija kirjoitti:
Mua on aina huvittanut tuo sana 'mykkäkoulu', koska se on niin osuva. Siinähän mykkä pyrkii 'kouluttamaan' muita omaan tahtoonsa. Passiivis-aggressiivisen tehokkaimpia aseita.
Mut mieluummin mykkäkouluttaha kuin väkivaltainen hakkaaja (muita vaihtoehtoja ei tunnu enää laadullisesti yhä enemmän kapenevassa miessukukunnassa löytyvän). Mykkäkouluttajasta pääsee eroon yleensä fyysisesti ehjänä, ego vain hieman kolhiintuneena niillä, joihin tuollainen tehoaa. Väkivaltaisen kouluttajan jäljiltä henki on saattanut mennä tai fyysisiä vammoja tullut ja sen lisäksi vielä egon kolhiintuminen.
Enkuksi myös aika osuva: silent treatment. Eli hiljaisuuskohtelu, -käsittely, -hoito tai -kuuri.
Mies oli 2,5 kk mykkäkoulussa. En tiennyt miksi, eikä mies suostunut pihahtamaankaan. Pyysin tietysti kertomaan. Mutta esimerkiksi anteeksi en voinut pyydellä, kun ei ollut mitään anteeksipyydettävää. Kun mikään ei auttanut, niin aloin kyselemään sukulaisilta, että tietääkö joku jotain tai onko kukaan ylipäätään kiinnostunut mikä miestä vaivaa. Jotainhan ne olivat miehelle puhuneet, kun sitten tuli vihainen viesti, että ei tarvi puuttua hänen asioihinsa. Ja mykkäkoulu jatkui.
Sitten lopulta yhteisten tuttujen painostuksesta avasi suunsa. Siinä vaiheessa minua ei kiinnostanut enää mikään muu kuin sanoa miehelle, että se tarvii psykiatrista hoitoa. Luottamukseen tuli sellainen lovi, ettei se taida enää palautua. Mies on nyt siellä hoidon piirissä ja me ei olla juurikaan tekemisissä.
Mies odottaa, errä sulle kehittys järkee tekemisiis ja miettisit edes mitä olet menny tekemään.