Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Instagram aikoo poistaa julkiset tykkäykset useassa maassa

Vierailija
18.07.2019 |

Tänään oli uutisissa, että Instagram tulee kokeilmaan julkisen tykkäystoiminnon poistamista useassa maassa. Maita ovat muun muassa Japani ja Australia.

Mitä mieltä te olette? Minusta uutinen on tosi positiivinen. Muutoksella on tarkoitus vähentää sosiaalisen median aiheuttamia itsetunto-ongelmia erityisesti nuorten parissa.

Olen viime aikoina miettinyt, miten ikävää on, että somen tykkäykset ovat alkaneet vaikuttaa minuunkin, vaikka olen yli kolmekymppinen. Tiedän aikuisella tasolla, ettei tällaisista asioista pitäisi välittää - mutta silti. Aikanaan Facebookiin ja Instagramiin oli hauskaa laittaa kuvia ja tapahtumia elämästä. Nykyään sitä tuntee häpeää, jos "vain" viisitoista ihmistä tykkää - sillä aina sieltä somesta löytyy ne tyypit, joiden päivitykseen tulee 245 tykkäystä. Ja taas - vaikka aikuisella tasolla jälleen ymmärrän, että somen suositut ihmiset eivät välttämättä ole sen parempia ihmisiä kuin minäkään, tunnen huonommuuutta. Tämä on minusta siinäkin mielessä tosi mielenkiintoista, että olen tyytyväinen ystäviini ja siihen määrään, joita heitä elämässäni on. Somessa tunnen kuitenkin itseni nykyään säälittäväksi hylkiöksi, ja ahdistaa varsinkin, että randomit työkontaktit näkevät, kuinka "epäsuosittu" olen. Tuntuu myös, että alalla kuin alalla odotetaan, että pitäisi brändätä itseään somessa ja sähistä siellä ja täällä somekanavissa...ehkä olisi parempi poistaa vain koko kanavat itseä häiritsemästä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista koko appi ja jatka elämää todellisuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä