Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kertoa uudelle miehelle että on raskaana edelliselle kumppanille?

17.07.2019 |

Olen raskaana viikolla 11+5. En ole ollut lapsen isän kanssa parisuhteessa vaan meillä oli muutaman kuukauden mittainen vakituinen seksisuhde, jonka seurauksena lapsi sai vahingossa alkunsa. (Tämä ei ole asian pointti, tiedän että olisi pitänyt olla varovaisempi, en halua kuulla tästä nyt mitään kommentointia.) En ole enää missään väleissä lapsen isän kanssa ja tulen kasvattamaan ja hoitamaan lapsen yksin. Alkuraskaus on epävarmaa aikaa (ja vieläkin on riskinsä sekä minulla on vasta ensimmäinen ultra viikolla 12+0, joten silloin tiedän vasta tilanteen, onko lapsella kaikki ok ym). Haluan kuitenkin tämän lapsen ja toivon että hänellä on kaikki hyvin ja syntyy aikanaan terveenä tähän maailmaan. Ikuisena pessimistinä en vaan osaa uskoa parasta ennen kun olen nähnyt sykkeen ym.

Olen siis tapaillut noin kuukauden ajan todella mukavanoloista miestä jonka kanssa on mukava ja helppo olla. Raskaus ei vielä näy ja en ole hänelle asiaa kertonut ja olen ihan tietoisesti tapaillut häntä raskaudesta huolimatta. Nyt mies on osoittanut, että hänellä olisi tunteita pelissä ja haluaisi mahdollisesti tulevaisuuden kanssani. Koen olevani itse häneen myös ihastunut ja voisin nähdä tulevaisuuden. Mutta tämä raskaus. En enää kauaa voi (koska raskaus alkaa näkyä jossain vaiheessa) enkä halua salata asiaa häneltä, koska en halua että hänelle kehittyy vahvoja tunteita ja sitten särjen hänen sydämensä. Olen yrittänyt pohtia mitä tekisin, en ole vielä keksinyt vastausta: sanonko miehelle että en halua enää tavata ja keksin jonkun tekosyyn tms. Ettei muka kiinnostaisi enää vai kerronko raskaudesta? Miten tällaisesta voi edes kertoa?

Mies on lapsirakas ja haluaisi perheen, näin hän on minulle aiemmin kertonut. Hän on 10vuotta minua vanhempi ja tavallista rauhallista työ- ja arkielämää viettävä mies. Arvelen kyllä että jos olen rehellinen ja kerron asian että olen raskaana ja ollut raskaana koko tapailumme ajan, niin hän ei varmaan enää halua olla tekemisissä kanssani. Kukapa mies haluaisi tapailla tai aloittaa seurustelun naisen kanssa joka on raskaana toiselle miehelle (vaikka ei olekaan enää tekemisissä) ja josta on tulossa yksinhuoltaja. En ajattele, että tapailemastani miehestä pitäisi tulla lapselleni "isä", enkä metsästä lapselleni isähahmoa tai elättäjää todellaakaan. Toki toivoisin, että voisimme tapailla raskaudesta huolimatta miehen kanssa, mutta olen valmistautunut henkisesti, ettei hän halua olla minun kanssa missään tekemisissä.

Mutta siis kysymys, kerronko raskaudesta rehellisesti, vai ilmoitanko jonkun tekosyyn että miksi emme enää voisi tapailla paljastamatta raskauttani? Ja toivon asiallisia vastauksia ja apua tähän mietintä prosessiini, en haluaisi ilkeitä kommentteja tms. Tiedän itse varsin hyvin että olen tietoisesti ajanut itseni tällaiseen tilanteeseen tapailemalla miestä raskaana ollessani sekä raskaaksi tulemisen olisi kyllä voinut välttää huolellisuudella, en halua moralisointia vaan neuvoja ja ajatuksia tilanteestani.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot suoraan niin kuin kirjoitit ja annat miehelle mahdollisuuden valita. Hän päättää itse, voiko elää asian kanssa.

Vierailija
2/15 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh, anna kun mä kokeilen: "Olen raskaana edelliselle kumppanille."

Onks hyvä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten sun pitää kertoa ihan suoraan. Se on reilua myös miestä kohtaan, ettei mieti miksi lupaava suhde lopahti, johtuuko hänestä itsestään!!

Aloitat siitä, että olet kolmannella kuulla raskaana. Kyllähän se mieskin osaa siitä jo laskea, mutta tarkennat tietysti heti pienen sulattelutuokion jälkeen, että nykyinen kumppanisi ei näin ollen voi olla lapsen isä. Ja sitten kerrot, että pidät lapsen, eikä raskauden keskeyttäminen enää edes olisikaan mahdollista vain siksi, että ei halua lasta.

Kyllä se keskustelu siitä lähtee, ei sitä tämän enempää voi etukäteen suunnitella. Miehen pitää valita haluaako sinut ja tämän toisen lapsen vai ei. Pakettina nyt tulette.

Jos päädytte jatkamaan yhdessä, mies varmasti oppii rakastamaan lasta kuin omaansa, kun raskausajasta lähtien on hommassa mukana.

Vierailija
4/15 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööh, anna kun mä kokeilen: "Olen raskaana edelliselle kumppanille."

Onks hyvä?

Näin minäkin sen muotoilisinn. Ehkä lisäsin vielä, että pidän lapsen ja että hänen pitää nyt miettiä haluaako seurustella kanssani tässä tilanteessa.

Vierailija
5/15 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Ihan jo siksi, että mitä pidempään yhdessä ehditte olla, sitä vaikeammaksi mahdollinen ero käy. Ja toisaalta, jos miestä ei asia haittaakaan, niin hän ehtii mahdollisimman nopeasti raskauteen mukaan.

6/15 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tähänmennessä vastanneille henkisestä tuesta. En ole vielä kertonut koko raskaudesta muille paitsi parhaalle ystävälleni, niin en ole tästä asiasta voinut oikeen puhua kenenkään kanssa... Ei se auta kun kerätä rohkeutta asian kertomiseen...

Ap

Vierailija
7/15 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistat vielä kerran mieheltä että onhan hän lapsirakas ja että haluaahan hän perheen ja sitten kerrot että sinulla on todella hyviä uutisia, mies saa lapsen ja perheen heti puolen vuoden päästä eikä tarvitse odottaa normaalia vähintään yhdeksää kuukautta.

Vierailija
8/15 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopettaisin suhteen välittömästi. Hoitaisin ensimmäisen katastrofin itsekseni kuntoon.

Vierailija
9/15 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kertoa miehelle asian niin että ”sain juuri varmistuksen että odotan lasta” tms. kun olet käynyt ultrassa. Näin hän ei ehkä ajattele suoraan että olet tietoisesti pimittänyt asiaa. Ei todellakaan tee mieli kertoa kenellekään raskausuutista ennen tuota ultrakäyntiä, mistä sen edes tietää onko siellä lapsi vai tyhjä sikiöpussi...

T. Monta keskenmenoa kokenut

Vierailija
10/15 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelet että se on hänen,ja kun syntyy niin sanot että vähän etuajassa tuli .

Muista pitää valheita yllä 2 v että mies ei voi enää hakea isyyden kumoamista, ja pysyy maksajana sitten .

Vierailija
11/15 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.. "vahinko" jep jep..

Samaa sarjassa, "se seksi vain tapahtui" :P

Halusit lapsen ja käytit tilaisuuden hyväksesi, ja nyt kerrot rehellisesti uudelle tyypille kaiken, että halusit toisen lapsen, etkä tiennyt tapaatko koskaan enää kunnollista kaveria joka haluaa kanssasi lapsen, joten teit sen exäsi kanssa, mikä on itseasiassa hyvä idea, ainakin jos exkin on sinut asian kanssa.

Vierailija
12/15 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinulla on kahden päivän päästä ultra? Kerrot sen jälkeen tietysti vasta. Senhän jälkeen se vasta on varmaa. Ja jos mies lähtee niin sitten lähtee, se on hänen valintansa. Sitten sinä ja lapsesi olette kahdelleen, pärjäätte varmasti kävi miten päin tahansa.

Vierailija
13/15 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassamme erilaiset äidit.

Just joo.

Vierailija
14/15 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro koko juttu, sano lisäksi, että halusit käydä ultrassa ennen kuin kerrot. Sitten mies saa päättää lähteekö vai jääkö.

Vierailija
15/15 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro totuus, älä jätä keksityn syyn vuoksi. Voi sattua, että tämä mies näkee sinut vauvan kanssa, ja hän alkaa miettiä, onko lapsi hänen. Mutta nyt kun kerrot, voi mies tehdä päätöksen omasta puolestaan. Ja sinä sitten omasta puolestasi, jos mies haluaakin jatkaa. Sinun ei silti tarvitse jatkaa. Onnea odotukseen.