Cosmopolitan -lehti lahjaksi 14 -vuotiaalle?
Tytär toivoo Cosmoa synttärilahjaksi ja emmin vaikka itsekin luin sitä tuon ikäisenä. Aiemmin on tilattu Demiä. Onko tämä vain sitä että haluaisi jarrutella oman lapsen aikuistumista?
Kommentit (22)
Mä en tilais. Mutta lue muutama numero ja katso, haluatko lapsen oppivan semmosia asioita vielä.
Itselle kävi niin, että tuon tasoiset lehdet kiinnosti nimenomaan vain siinä 14-17 ikäisenä kunnes ymmärsin että sehän on aivan hevonpskaa täynnä. Toivotaan että sun tyttö tajuaa saman ja osaa ajatella myös itse. Loputtomiin ei voi suojella, mutta voit näyttää omalla esimerkillä myös muita arvoja. Ehkä se on tärkeämpää kuin esim. Cosmon kieltäminen.
En ostaisi minkään ikäiselle tyttärelle lahjaksi Cosmoa tms. Varmaan se kuitenkin niitä lukee, mutta olisi hyvä kotona keskustella niiden sisällöstä, paikkaansapitävyydestä ym. kun niin täynnä p askaa ovat.
Mun mielestä Cosmopolitanissa ei ole pahinta seksivinkit vaan yleinen maailmankuva: "olet oman elämäsi sankari"/"näin viettelet poikaystävän" ym. paska. Se kilpavarustelumentaliteetti, kilpailu, materialismi, tyhjänpäiväisyys.
Mutta vaikea tietysti puuttua, jos tytön joka kaveri sitä lukee.
Muistan aina sen, kun jossain vanhassa Cosmossa oli vinkki, että aamuisin kannattaa nousta ennen poikaystävää laittautumaan, että on sitten hehkeimmillään, kun mieskin on ylhäällä.
Jos on aikaansa seuraava nuori, niin todella upea lahja.
Muuten ei.
Jos itse muistat mitä hyvää sait sen skeidan selaamisesta, niin miks ei tyttösi voisi sitä saada?
Kannattaa puhua Cosmopolitanin historiasta: sen syntyaikaan oli vapauttavaa naisille, että lehdessä kirjoitettiin vaikka seksistä. Mutta nyt voi sanoa, että tilanne on kääntynyt toisin päin, se on jonkinlainen bimbojen ohjekirja täynnä näitä "kuinka miellytät miestäsi" ja "kuinka boostaat itseäsi" -juttuja, jotka on kirjoitettu vähän siihen makuun, mitä lukija haluaa kuulla (haluaa uskoa itsestään hyvää joten nykäistään oikeasta narusta).
Vierailija kirjoitti:
Miksei Jallua?
Jalluhan on lopetettu.
Mun porukat urputti aikanaan siitä, kun ostin tai lainasin Cosmoja. Osasin kuitenkin suhtautua niihin miesten viettely -juttuihin huumorilla jo silloin 14-vuotiaana kun aloin lukea kyseistä roskalehteä. Enää en perusta siitä, luen ennemmin Trendiä, Annaa ja Me Naisia. N29
Cosmoa jaksoin lukea vielä alle 16-vuotiaana, sen jälkeen se alkoi tuntua jo ihan naurettavalta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tilais. Mutta lue muutama numero ja katso, haluatko lapsen oppivan semmosia asioita vielä.
Niin että mimmoisia asioita?
En suosittele. Seksijuttuja täynnä koko lehti. "näin miellytät miestä sängyssä" jne...
Vierailija kirjoitti:
Muistan aina sen, kun jossain vanhassa Cosmossa oli vinkki, että aamuisin kannattaa nousta ennen poikaystävää laittautumaan, että on sitten hehkeimmillään, kun mieskin on ylhäällä.
Mutta tuohan on hyvä vinkki. Täytyykin kysyä puoleen päivään röhnöttävältä muijalta että eikö se koskaan lukenut Cosmoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että mimmoisia asioita?
Pidä etäsuhde kuumana. Seksiaddikti Sonja petti puolisoaan sata kertaa. Järisyttävän orgasmin salaisuus. Sovintoseksiä ilman riitaa.
Toivottavasti 14-vuotiaan parisuhde vielä toimii ilman noita neuvoja.
Onhan siellä ihan kivojakin juttuja, mutta ikävän moni kertoo miten olla "täydellinen". Täydellinen meikkipohja, täydellinen bilemekko, täydellinen poikaystävä, täydellinen selfie jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuohan on hyvä vinkki. Täytyykin kysyä puoleen päivään röhnöttävältä muijalta että eikö se koskaan lukenut Cosmoa.
Tuo vinkki taitaa olla alunperin jostain 1940-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä vieläkään ole uponnut suurimmalle osalle kalloon? Ei naisia suotta tyhmiksi kutsuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä vieläkään ole uponnut suurimmalle osalle kalloon? Ei naisia suotta tyhmiksi kutsuta.
Mä en viiti, koska mun mies ei tajua mitään tuntiin sen jälkeen kun se on heränny :D Mutta silloin kun se kävi töissä, niin tietysti tsekkasin ulkonäköni, ennenkuin mies tuli kotiin.
On.