Apua! Miten saan itseni laihduttamaan ja terveille elämäntavoille?!
Tiedän, että olen lihava ja se on minulle vaarallista. Miksi en pysty lopettamaan tätä lohtusyömistä? En pääse herkuista eroon. Ja miten voi olla liikunnan harrastaminen niin vaikeeta? Mikä mua vaivaa? Masennusta on kyllä ollut...
Edes vauvan odotus ja imetys eivät ole saaneet minua lopettamaan liikaa syömistä!
Terapia ei auta.
Miksei mun ongelmaa oteta vakavasti? Olen yrittänyt päästä terveille elämäntavoille, mutten pysty siihen.
Miksi esim alkoholisteja tai anorektikkoja yritetään auttaa, mutta lihavia ei (ainakin mulla on tällainen käsitys). Täälläkin vaan haukutaan lihavia. Joo, sepä auttaa tosi paljon...
Kommentit (11)
Olen huomannut, että mitä enemmän yrittää laihduttaa ja ajatukset vain keskittyy siihen ja vain siihen laihduttamiseen ja siitä tulee alituinen ajattelun aihe, ruoka ja juoma, ruoka ja juoma, ruoka ja juoma... siitä on vaikea päästä irti. Saisitko mitenkään keskitettyä ajattelua johonkin muuhun, joka olisi mukavaa, mutta ei toisi ruokaa jatkuvasti ajatuksiin?
Itselläni on liikunta ja reilu vedenjuonti tuonut ratkaisun. Syötävä on kun on nälkä, mutta ei muuten saisi napostella. Tiedän helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritä löytää ajatuksille joitain uusia uria, niin pääset ehkä askeleen oikeaan suuntaan :-) Voimahalaus!!!
Olen törkeän riippuvainen makeasta ja lohtusyömisestä.
En tiedä, pääsenkö koskaan irti. Ylipainoa ei onneksi ole " kuin" 10 kg.
omissa ongelmissani. Mun käsitys on omalta kohdaltani se, että ainoa konsti on yrittää siirtää oma fokus pois laihduttamisesta. Esim. liikunnan suhteen siihen, että pääsee hyvään kuntoon. Kun ei mieti koko ajan mitä painaa, saa tuloksia. Nimittäin jos liikkuu, kunto paranee, vaikka läskit jäis, ja ihan taatusti myös kiinteytyy, vaikka läskit jäis. Siinä sivussa sitten toivon mukaan tapahtuu muutakin, eli ei tartte niin paljon sitä lohtusyömistä. Mulla on tosi hoikkia tuttavia, jotka on sanoneet juuri tätä, ja samaa puhuttiin taannoin telkkarissakin. Liikunta vähentää tarvetta ahmia aivoissa tapahtuvien muutosten kautta. Eli koeta löytää laji josta pidät, ja koeta kehittyä siinä.
Toinen juttu on se, ettet yritä muuttaa elämää liian nopeasti ja odottaa liian nopeita tuloksia. Älä siis ota tavoitteeksi, että huomisesta lähtien et ikinä enää ahmi. Ota tavoitteeksi ettet ahmi yhtenä päivänä viikossa. Se yksi päivä tai yksi ilta on tosi vaikea, mutta seuraavalle kerralla on ihan pikkuisen helpompaa, ja siitä ne tottumukset sitten pikku hiljaa muuttuu. Aloita vaikka aamiaisen rauhoittamisella roskaruoalta. Syö tukevasti mutta kunnollista. Kun olet saanut yhden sapuskavuoron hallintaan, koeta lisätä ohjelmaan toinen. Retkahdukset ei ole katastrofi ja syy lopettaa, vaan väistämättömiä ja osa prosessia.
Taidan olla vähän tyhmä kun en oo sellaista aiemmin etsinytkään... =) Joku puoli mussa kai haluaakin olla tällainen... tai jotain. Kiitos kun vastasit. Asioihin saa oikeammat mittasuhteet kun puhuu ulkopuolisille.
Ehkä mä tarviin tosiaan vähän potkuja persuksille, jos näin voi sanoa... Kukaan lähipiirissä ei oikeen kannusta mua. Ehkä ne ei uskalla?
Itse asiassa kun noita juttujanne luin, niin tajusin, että olen jo (vähän) edistynyt asiassa. Olen jo tehnyt sen, että yritän syödä terveellisen aamiaisen joka aamu. Nyt pitäis vaan päästä eteenpäin.
Kai mä oon vaan just tollainen että sen muutoksen pitäis tapahtua nopeasti ja olla " täydellinen" .
vaan ajattelevat, että tiedät itsekin, ja ajattelevat, että voit pitää sitä loukkaavana, sillä pitävät sinusta henkilönä eivätkä sinun kilosi hetkauta heitä suuntaan eikä toiseen. terveellisempää tietty olisi mennä hieman kevyempään suuntaan, mutta tärkeintä on, että olisit itse tyytyväinen siihen mitä olet, ja siinä ei kilot ole mikään tärkeä mittari :-)
huomasin muuten, etten ole syönyt ainakaan kolmeen tuntiin mitään, kun olen vaan pyörinyt täällä AV:lla... =)
Heillä tehdään (ainakin meilläpäin) henkilökohtainen suunnitelma, joka auttaa tavoitteisiin. Tuo kuukausimaksu motivoi liikkumaan, eihän kukaan tyhjästä halua maksaa.
Treenatessa tulee hyvä olo ja vettä tulee juotua niin paljon, että makeanhimo poistuu. Kannatan. Lisäksi kroppa kiinteytyy, vaikkei kilot välttämättä rajusti putoakaan. Vaakaa arempi mitta on mittanauha. Vaatteista sen huomaa, ja etenkin alussa.. yllättävän nopeasti.
Päätä että syöt päivässä viisi-kuusi ateriaa: aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Etsi käsiisi esimerkkiannosohjeita ja ala noudattaa niitä. Yleensä aluksi huomaa syövänsä liian suuria annoksia ja painontiputuksen myötä saa vähitellen annoksia pienennettyä. Tärkeää on kuitenkin syödä useasti ja vähän, mutta turhat herkut pois. Kyllä sinä vielä onnistut! Alku on kaikkein hankalin ja se, että kun oikean tavan löydät, kuluu pari kuukautta ennen kuin tulokset alkavat lähteä. Oikea painonpudotus vauhtihan on puoli kiloa viikossa. Se ei juurikaan näy. Yritä vielä! Ja retkahdusten jälkeen yritätä aina uudelleen, jos erehdyt syömään herkkuja ym. liikaa ajattelet asian ja etsit vähitellen oikeat määrät. Käy asiantuntijan luona ja sopikaa miten voisit herkutella ja kuinka usein. Vaikka paino ei heti tipukkaan saat itseluottamusta siitä, kun huomaat jaksavasi noudattaa ruokamääriä, aikoja ja annoksia. Ne tuovat tulosta vähitellen. Älä lannistu! Tärkeää tässäkin on tämä henkinen puoli!
Lue sivuilta:
http: //karppaus. info /forum /
Suosittelen! Sokeririippuvuus katoaa, ilman nälkää, ja on hyvä olo silti!!!!!
ettet siihen pysty.
Ota asenne, että tottakai pystyt. Liity johonkin ryhmään!