Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheellinen montako yötä olet saanut olla yksin kotona tänä vuonna

Vierailija
14.07.2019 |

Montako olisi halunnut? Mitä teet kotona jos saat olla siellä ihan yksin yön yli?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0. Edellisestä yöstä ilman lapsia on kolmisen vuotta.

Söisin mitä haluaisin, kävisin juoksulenkillä kun huvittaa ja nukkuisin pitkään. Tai jos ei nukuttaisi niin menisin aamu-uinnille.

Vierailija
22/43 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0. Mies ei ole ikinä lasten kanssa yötä missään ilman minua. Ilman lapsia ollaan oltu ehkä se kymmenkunta yötä kotosalla. Yksin yksin kotona olen ollut varmaan 8 vuotta sitten, esikoisen odotusaikana. Kaipaan yksinoloa toisinaan, joskus otan hotellihuoneen ja vain olen, että saa tehtyä totaali nollauksen hiljaisuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää lukea näitä vastauksia. En ikimaailmana luopuisi mahdollisuudesta olla yksin kotona aina, kun sitä tarvitsen. Ei siis lapsia minulle.

Vierailija
24/43 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään, en  muista kuinka monta vuotta sitten viimeks. Varmaan kuuntelisin musiikkia joka ärsyttää muita. Jos ois viikonloppu niin joisin skumppaa. Tai sit vaan nukkuisin hiljasessa.

Vierailija
25/43 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden. Viime vuonna sama. Miehen kanssa ollaan kyllä oltu öitä ja päiviä ilman lapsia, viimeksi viikko sitten 2 yötä ja 2 päivää. Mutta yksin haluaisin olla paljon enemmän. Silloin söisin mitä huvittaa, milloin huvittaa. Ja näkisin kavereita yms. Kaipaan yksinoloa ihan hirveästi, rakastin asua yksin. 15 vuotta parisuhdetta ja 10v lapsellista elämää takana.

Vierailija
26/43 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täysin yksin nyt kesällä 4 yötä. Tätä ei ole tapahtunut kuin silloin kauan ennen lapsia viimeiseen 12 vuoteen siis. Miehen kanssa ollaan oltu joitakin öitä yhdessä reissussa silloin tällöin.

Kaikki oli arkipäiviä ja työt rajoitti vähän tekemisiä. Otin aikaa itselleni. Näin ystäviä, söin ulkona joka päivä. Kotityöt minimissä. Nautin hiljaisuudesta.

Vierailija
27/43 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä keksi tilannetta, jossa olisin lasten syntymän jälkeen ollut yksin kotona yön yli. Mies on tainnut olla pari kertaa ja miehen kanssa olemme olleet pari kertaa. En koe tarvitsevani. Mieluummin sitten miehen kanssa olisimme kotona tai hotellissa.

Vierailija
28/43 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko ollut 2 yötä kesäkuun lopussa. Teinit oli mummolassa ja mies mökillä. Mä olin töissä, niin en voinut lähteä miehen mukaan. Ihan mukavaa, aika harvoin saa olla ihan yksin, yleensä lapset vähintään kotona. Kohta molemmat opiskelee, joten silloin niitä todennäköisesti tulee enemmän varsinkin jos vaihtavat paikkakuntaa. Mies matkustaa paljon työn puolesta, joten saan tehdä ihan mitä tykkään (saan kyllä nytkin :D)

Vierailija
29/43 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-20

Vierailija
30/43 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden. Ja tajusin, että se oli ensimmäinen kerta lasten syntymän jälkeen (6 vuoteen), kun olin yksin kotona yötä. En ollut aiemmin osannut kaivata sitä, mutta kyllä nyt huomasin, kuinka tärkeää mulle olisi, että saisin silloin tällöin olla ihan yksin kotona. En osannut tehdä oikein mitään, jotain Netflixiä katsoin vähän ja siivoilin.

Vierailija
31/43 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut yksin yötä kotonani vajaa 17 vuoteen. Ei ole tullut mieleen haluta moista. Olen kyllä viettänyt öitä yksin esim. työmatkoilla.

Vierailija
32/43 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juurikaan ole ihan yksin kotona öisin, jos sattuu että lapset menee kaverille yökylään ja miehellä on yövuoro, niin kyllä täytyy tunnustaa että vähän yksin isossa talossa hirvittää, alkaa kuulla jotain epäilyttäviä ääniä ja katsoo että kaikki kissatkin on tässä samassa huoneessa mun kanssa ja nukkuu. En mitenkään kaipaa sitä että olisin juuri yöllä yksin. Muutenkin valvon öisin paljon pidempään kuin muut varsinkin nyt kun en ole töissä, se tuntuu tarpeeksi yksinololta että muut nukkuu ja minä valvon joskus siihen astikin kun mies nousee aamuvuoroon.

Päivisin taas ihan jees olla yksin, mutta en tee silti mitään erikoista, teen muutenkin aina mitä haluan, en ole mikään himokotitöiden tekijä, mutta joskus yksin ollessa tulee inspiraatio tehdä joku juttu. Viimeksi kun olin päivän kotona yksin kun mies oli töissä, tein miehen osuudenkin kotitöistä niin että hän saisi vaan levätä kun tulee pitkän päivän (11h) jälkeen kotiin. Olen aina nauttinut yksinolosta, lapsesta asti, siinä kuin seurastakin, aika aikansa kutakin. Ja aina olen sitä yksinoloakin yleensä saanut, mies menee lasten kanssa joskus johonkin tai lapset omiin menoihinsa ja mies omiinsa. Ei meillä ole mitään "lapsivapaitakaan" kun mieskin on sellainen että tekee samat asiat oli lapset kotona tai ei.

Vierailija
33/43 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 yötä viimeisen kuukauden aikana. Nautin. Mies on ollut lapsen kanssa mökillä yms. reissussa.

Viime vuosina olen ollut yllättävän usein yksin kotona, miehellä jonkin verran työmatkoja ja lapsi sattuu joskus olemaan samaan aikaan mummolassa.

En tee mitään erikoista, kuuntelen musiikkia, luen, nukun, olen vaan.

Vierailija
34/43 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3yötä, koska minulla ei ole lomaa ja mies teki reissun lasten kanssa. Tein todella pitkää työpäivää enkä jaksanut kuin nukkua/syödä nuo yksinoloajat..en tiedä mitä tekisin oikeesti olisin yksin kotona ja olisin vapaalla😃

Vierailija
35/43 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut yksin yön yli. Lapsuuden perheessä oli paljon väkeä, opiskelin soluasunnossa ja miehen kanssa ollaan oltu yhdessä aina muuten, paitsi sairaalakeikkoja ja silloinkin olen nukkunut toisten potilaiden kanssa. Lasten kanssa nukuttiin perhepedissä, vaikka sitä ei silloin suositeltu (yli 30 v. sitten),  eikä kutsuttu sillä sanalla. Ihmeellistä, koko elämäni aikana en ole ollut yksin yön yli. Onneksi. Mummo 64v

Mitä tapahtuisi jos joutuisit olemaan? Jos vaikka miehesi joutuisi sairaalaan?

Sitä olen miettinyt. En varmaan uskaltaisi nukkua. Olen muutenkin todella herkkäuninen ja valvon monta yötä viikossa. Toivon, että kuolemme yhtäaikaa. Ja sitä ennen pääsemme samaan huoneeseen hoitokodissa.

💕kaikkea hyvää.

Vierailija
36/43 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10 yötä olen ollut tänä vuonna kotona yksin.

Ja mitäkö teen - no tietenkin nukun, öisin minulla on semmoinen tapa.

Vierailija
37/43 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissakesänä olin yhden yön yksin, kun perhe läksi mökille perjantaina ja minulla oli perjantai-ilta töitä. Menin mökille sitten linja-autolla lauantaiaamuna linja-autolla. Ihana rauha käydä suihkussa ja syödä iltapala ihan rauhassa.

Minä olen kyllä ollut lasten kanssa useita kertoja useita öitä mummilassa tai viikonloppuja yhden ystävän luona, mutta mies ei ole ollut kuin yhden kerran kaksi yötä pois lasten kanssa - sillonkin minä olin töissä päivät ja toisen illan. Ja tuolloin palasivat kotiin jo keskiviikkona, vaikka piti olla papan ja mummun mökillä perjantaihin asti. Tasan ei käy onnen lahjat.

Vierailija
38/43 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut lapsen syntymän jälkeen juurikaan yksin kotona. Joskus harvoin mies ja lapsi saattavat kaupassa käydä keskenään. Voi miten paljon kaipaisin yhden vuorokauden mittaista omaa rauhaa. Sitä, että saisin syödä yksin, käydä suihkussa yksin ilman kiirettä ja lukea kirjaa keskeytyksettä.

Vierailija
39/43 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut lapsen syntymän jälkeen juurikaan yksin kotona. Joskus harvoin mies ja lapsi saattavat kaupassa käydä keskenään. Voi miten paljon kaipaisin yhden vuorokauden mittaista omaa rauhaa. Sitä, että saisin syödä yksin, käydä suihkussa yksin ilman kiirettä ja lukea kirjaa keskeytyksettä.

Lapset eivät kyllä anna mitään, minkä vuoksi olisin valmis antamaan tämän pois.

Vierailija
40/43 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0. Joisin kaljaa ja kuuntelisin musaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi