Perheellinen montako yötä olet saanut olla yksin kotona tänä vuonna
Montako olisi halunnut? Mitä teet kotona jos saat olla siellä ihan yksin yön yli?
Kommentit (43)
En yhtäkään. Itse asiassa viimeksi tuollainen tilanne oli neljä vuotta sitten.
En ole ollut yksin kotona yötä ainakaan 16 vuoteen.
Enpä ollut asiaa edes ajatellut, mutta näin se nyt taitaa olla. Kummallista. En ole kyllä moista kaivannutkaan.
Mä varmaan kävisin saunassa, kuuntelisin musiikkia, joisin skumppaa, söisin omia herkkuruokia. Ja katsoisin jotain sarjaa / elokuvaa.
En ole kertaakaan ollut yksin kotona yötä esikoisen syntymän jälkeen eli yli kymmeneen vuoteen.
En ole ollut 15 vuoteen. Kyllä sitä kaipaisin.
En tiedä. Monia. Olen leski, mutta olemme paljon tekemisissä äitini kanssa, joka asuu ihan lähellämme. Olemme siellä usein yötä kaksinkin lapseni kanssa, ja usein hän haluaa sinne myös yksin.
Kotona yksin varmaan 6 vuotta sitten. Silloin appiukon vaimo kuoli, appi muutti ja mies ei enää lähtenyt isänsä nurkkiin yökylään muksun kanssa.
Tänä vuonna olen ollut mökillä yksin ehkä 6 yötä. Ollut vaan tekemättä mitään, käynyt pyöräilemässä, istunut terassikaljalla lähibaarissa... Nauttinut siitä että kukaan ei halua multa mitään tai hölötä joutavia korvan vieressä tauotta.
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut 15 vuoteen. Kyllä sitä kaipaisin.
Sama.
Varmaan joku 12 yötä kaikkiaan tänä vuonna (ja päivää siinä samalla.)
Tänä vuonna en vielä kertaakaan mutta kuukauden sisällä tulen olemaan pari yötä itsekseni. En tiedä mitä teen, en varmaan mitään erityistä. Viime vuonna olin marraskuun lopussa yksin kotona yön, tulin silloin työpaikan pikkujouluista ja olin humalassa, joten varmaan vaan söin iltapalan ja menin nukkumaan.
En ole koskaan ollut yksin yön yli. Lapsuuden perheessä oli paljon väkeä, opiskelin soluasunnossa ja miehen kanssa ollaan oltu yhdessä aina muuten, paitsi sairaalakeikkoja ja silloinkin olen nukkunut toisten potilaiden kanssa. Lasten kanssa nukuttiin perhepedissä, vaikka sitä ei silloin suositeltu (yli 30 v. sitten), eikä kutsuttu sillä sanalla. Ihmeellistä, koko elämäni aikana en ole ollut yksin yön yli. Onneksi. Mummo 64v
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut yksin yön yli. Lapsuuden perheessä oli paljon väkeä, opiskelin soluasunnossa ja miehen kanssa ollaan oltu yhdessä aina muuten, paitsi sairaalakeikkoja ja silloinkin olen nukkunut toisten potilaiden kanssa. Lasten kanssa nukuttiin perhepedissä, vaikka sitä ei silloin suositeltu (yli 30 v. sitten), eikä kutsuttu sillä sanalla. Ihmeellistä, koko elämäni aikana en ole ollut yksin yön yli. Onneksi. Mummo 64v
Mitä tapahtuisi jos joutuisit olemaan? Jos vaikka miehesi joutuisi sairaalaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuisi jos joutuisit olemaan? Jos vaikka miehesi joutuisi sairaalaan?
Sitä olen miettinyt. En varmaan uskaltaisi nukkua. Olen muutenkin todella herkkäuninen ja valvon monta yötä viikossa. Toivon, että kuolemme yhtäaikaa. Ja sitä ennen pääsemme samaan huoneeseen hoitokodissa.
Noin 10.
Meillä on muutaman muun yh:n kanssa vapaamuotoinen rinki, jossa lapset ovat kavereita keskenään. Kun lapset haluavat mennä yökylään, niin sitten puolin ja toisin tulee saaduksi omaa aikaa.
En yhtäkään. Jos olisin, niin söisin iltapalaksi pakastepizzan ja karkkia, lukisin kirjaa myöhään ja katsoisin sängyssä elokuvaa.
Pari vuotta sitten olin muutaman yön, kun uuden työn takia ei ollut lomaa.
En yhtään sitten esikoisen syntymän. Enkä kyllä kovin montaa sitä edeltävän 10 vuoden aikanakaan, mies on ilman minua poissa kotoa noin kerran viidessä vuodessa työn vuoksi.
Tavallaan kokonainen vuorokausi yksin kotona houkuttaisi.
Kotona en yhtään mutta olen ollut 2 vkoa reissussa ilman perhettä.
Mies on n 3 pv/kk työnatkoilla
Miehen kanssa 5 yötä. Ensimmäinen kerta 10 vuoteen. (En haluaisi olla yksin).