Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Liikunta auttaa kuukautisiin", no miksi vuodan silloin vain enemmän???

Vierailija
14.07.2019 |

Tuntuu, että liikkuminen lisää verenvuotoa. Mikä tähän on syynä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se auttaa siihen kipuun. Ainakin minulla, jolla kivistää kovasti selkää menkkojen aikana, liikunta auttaa.

Vierailija
2/13 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se kipuihin auttaakin, mut jo on kovin runsas vuoto niin on epämukavaa jos se vielä liikkuessa lisääntyy 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko tekemistä aineenvaihdunnan kanssa? En usko, etttä vuodat enemmän, se vaan tulee ulos nopeammin.

Vierailija
4/13 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tulee aivan valtavasti verta, jos liikun ja olo on aivan järjettömän hutera. Huomaa selkeästi eron kuin jos makaisi vain pari päivää. Lisäksi tuntuu, että tällöin vuoto myös kestää pitempään. Ap

Vierailija
5/13 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tällöin meinaan sitä liikkumista, en makaamisyam jod makaan niin menkat on tosi niukat ja kestää 2-3 päivää. Jos aktiivisempi niin sitten saattaa olla runsaat 3 päivää ja kolme seuraavaa niukemmat. Ap

Vierailija
6/13 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ulos nopeammin = loppuu nopeammin

Tämän takia pyrin kivun rajoissa liikkumaan niin paljon kun pystyn. Valitettavasti myös menkkaripuli tuppaa iskemään silloin tehokkaammin. 

Vierailija
7/13 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ikävä kyllä päinvastoin. Menkat kestää pitempään ja on runsaammat, jos liikun, enkä ymmärrä syytä :( Ap

Vierailija
8/13 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ikävä kyllä päinvastoin. Menkat kestää pitempään ja on runsaammat, jos liikun, enkä ymmärrä syytä :( Ap

Monille sopii menkkojen aikaan vain rauhallinen liikunta. Esim. hölkätessä/juostessa lihaksesi ja kohtusi saattavat reagoida niin että veri tulee runsaammin ulos. Lisäksi vatsalihasliikkeet tms. aiheuttavat painetta sille alueelle. Millä tavoin liikut?

Vierailija
9/13 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä välillä niin hirveet kivut, että liikuntaa ei voi aatellakaan. Pelkkä pystyssäolo kotona tekee välillä tiukkaa, kun kipu säteilee jalkoihin asti, alkaa pyörryttää ja kylmä tuskanhiki valtaa naaman ja rintakehän.

Vierailija
10/13 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monille sopii menkkojen aikaan vain rauhallinen liikunta. Esim. hölkätessä/juostessa lihaksesi ja kohtusi saattavat reagoida niin että veri tulee runsaammin ulos. Lisäksi vatsalihasliikkeet tms. aiheuttavat painetta sille alueelle. Millä tavoin liikut?

Yleensä pelkästään kävellen tai pyöräillen, joten liikunta on todella kevyttä, mikäli kivuilta kykenee liikkumaan. Verta tulee silti paljon. Yleensä tosiaan nuo menkat, jotka on kivuliaammat pakottavat makaamaan jolloin verta tulee niukasti ja etenkin verrattuna menkkoihin, jolloin kykenee liikkumaan niin verta tuleekin sitten kuin saavilla kaataen. Monesti sitten olokin alkaa olla sen mukainen, eli pyörryttää ja huimaa, eikä pysty lopulta liikkumaan. Ap

Vierailija
11/13 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tajunnut tuota liikunta auttaa -hokeamaa ja nyt olen jo keski-ikäinen täti. Miten ihmeessä liikunta auttaa, jos huimaa, oksettaa, vatsakivut säteilevät jalkoihin ja kivut on niin kovat, että on pakko vain itkeä ja huutaa, kunnes oksentaa vatsansa tyhjäksi? Kipulääkkeet auttoivat harvoin ja silloinkin niitä oli syötävä sitä tahtia, että olin ihan tokkurassa ja esim. töissä oli vaikea keskittyä.

Minulla vuoto on aina ollut erittäin runsasta ja liikkuessa - siis ihan kävellessä tai vaikkapa noustessa seisomaan - hulahtaa aina suurempi satsi sellaista hyytynyttä massaa. E-pillerit auttoivat vuodon kanssa vähän - ei ollut niin järkyttäviä hulahduksia eikä hyytymiä hulahdellut koko ajan - ja vatsakipuihin ne tehosivat hyvin muuten, mutta olo oli edelleen kurja, heikko, huimaava.

Kolme ensimmäistä päivää vuoto on sellaista, että on oikeasti vaikea liikkua, kun pitäisi joka viides minuutti päästä vessaan. Tamponeista ei hirveästi ole silloin hyötyä, kun hulahdus työntää ne pois paikoiltaan ja siteet eivät riitä mihinkään. Monenlaista lääkekuuriain olen kokeillut mutta eipä vain tehoa.

Vierailija
12/13 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä pelkästään kävellen tai pyöräillen, joten liikunta on todella kevyttä, mikäli kivuilta kykenee liikkumaan. Verta tulee silti paljon. Yleensä tosiaan nuo menkat, jotka on kivuliaammat pakottavat makaamaan jolloin verta tulee niukasti ja etenkin verrattuna menkkoihin, jolloin kykenee liikkumaan niin verta tuleekin sitten kuin saavilla kaataen. Monesti sitten olokin alkaa olla sen mukainen, eli pyörryttää ja huimaa, eikä pysty lopulta liikkumaan. Ap

Syötkö enemmän särkylääkettä silloin, kun olet niin kipeä, ettet pysty liikkumaan? Ibuprofeeni voi vähentää verenvuotoa, eli kipeämmät menkat saattavat sen vuoksi olla niukemmat.

Vierailija
13/13 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö enemmän särkylääkettä silloin, kun olet niin kipeä, ettet pysty liikkumaan? Ibuprofeeni voi vähentää verenvuotoa, eli kipeämmät menkat saattavat sen vuoksi olla niukemmat.

Olen vähentänyt särkylääkkeiden syöntiä ja olen yrittänytkin selvitä monista menkoista ilman lääkkeitä. En ole nyt ainakaan vuoteen syönyt siis särkylääkkeitä menkkojen aikana. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan