Mitä näistä töistä mieluiten tekisit, jos sinulla olisi pätevyys kaikkiin?
Tuosta sairaanhoitaja vai terveydenhoitaja -kyselystä inspiroituneena vähän laajempi kysely terveydenhoitoalan töistä.
Kommenttiosioon voi halutessaan jättää perustelun.
Kommentit (26)
Psykologin ammatti on joskus kiinnostanut muutenkin.
Valitsin psykologi. Se on todellisuudessakin oma ammattini, ja päätin aikoinaan hakeutua alalle nimenomaan siksi että se kaikkein eniten minua kiinnosti. Sanoisin että olen unelma-ammatissani.
Seuraavat valintani olisivat olleet lääkäri ja kätilö. Molemmat tärkeää ja haastavaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Olipa tylsä lista, ei mitään luovempaa joukossa
Tässä oli kyseessä nimenomaan terveydenhuollon ammatit, kuten aloituksessa kirjoitinkin :) Ap
Psykologi, koska ihmismieli on kiehtova tai sitten eläimiin erikoistunut fysioterapeutti.
Sairaanhoitaja suljetulla osastolla ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä oli kyseessä nimenomaan terveydenhuollon ammatit, kuten aloituksessa kirjoitinkin :) Ap
Ok, en huomannut sitä, hyvä että selvensit. Katsoin vain otsikon ja ammatit läpi ja laitoin kommentin.. ; )
Fysioterapeutti. En halua työtä jossa 1) suurin osa potilaista on tavalla tai toisella mielenterveysongelmaisia tai 2) jossa on äärimmäisen suuri vastuu (voi oikeasti teoillaan tappaa ihmisen vahingossa). Näiden perusteella raakkasin pois psykologin, lääkärin, kätilön ja erilaiset hoitajat jotka ovat lääkkeiden annostelun tai antamisen kanssa tekemisissä. Vastaanottovirkailija en haluaisi myöskään olla koska ovat kaiken maailman hörhöjen ensimmäinen kohde kun nämä tulevat sairaalaan. Fysioterapeutin lisäksi puheterapeutin tehtävä voisi olla ok.
No olen hammashoitaja, mutta jos en valitse omaa ammattiani voisin olla hammaslääkäri. 99% mukavia hoitajalle. Niin sanotusti akateeminen käsityöammatti. Vierestä seuranneena voin sanoa, että vaikuttaa hyvältä ja tuottoisalta hommalta.
sihteeri, psykologi, lähihoitaja. mieluisimmat työnkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Olisihan sinne vielä voinut sairaalaklovnin lisätä :D
En mitään, noissa joutuu olemaan ihmisten kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
No olen hammashoitaja, mutta jos en valitse omaa ammattiani voisin olla hammaslääkäri. 99% mukavia hoitajalle. Niin sanotusti akateeminen käsityöammatti. Vierestä seuranneena voin sanoa, että vaikuttaa hyvältä ja tuottoisalta hommalta.
Oman ammattinsa saa valita, jos se on myös se mitä noista mieluiten tekisi. Ap
Lääkäri ja hammaslääkäri selkeästi kovapalkkaisimmat. Lääkärin työhön kuuluu niin paljon ällöttäviäkin asioita joten hammaslääkärin valitsin. Tavallaan mukavaa käsitöitä porailla ja korjailla hampaita varsinkin kun tottuu ja tulee hyväksi siinä.
Olisin sihteeri.
Lääkäri sinällään olisi mielenkiintoinen ammatti ja olen kiinnostunutkin jostain erikoistumisaloista, mutta minusta ei olisi käytännön työhön.
Psykologia kiinnostaa todella paljon, jos saisi tehdä muuta kuin vastaanottotyötä.
Ainoat, mitä en halua enkä pysty tai kykene missään nimessä tekemään, on hammaslääkärin ja kätilön työt. Hammaslääkäri siksi, koska kärsin todella pahasta hammaslääkäripelosta. Kätilö, koska ahdistaa kaikki raskauteen ja synnytyksiin liittyvä.
Listalta puuttuu toimintaterapeutti. Valitsisin sen tai puheterapeutin.
Lääkärin valitsin, koska se oli haaveammattini ja teen sitä työtä edelleen. Seuraavat vaihtoehdot olisi hammaslääkäri ja kätilö ja miksei fysioterapeutti.
Lääkäri tietysti. 8 tonnin palkka ihan jees.
Olen koulutukseltani terveydenhoitaja, tällä hetkellä työskentelen sairaanhoitajana. Jonkin aikaa mulla on ollut unelmana kätilön ammatti, joten valitsisin sen.