Työpaikkailmoituksen vaatimukset
Avoimissa työpaikkailmoituksissa on pitkä liuta vaatimuksia ja ehtoja, jotka työnhakijan tulisi täyttää. Onko nämä listaukset kuinka ehdottomia? Ja mitkä vaatimukset ovat niitä, joiden täyttyminen ei ole niin nöpönuukaa ja mitkä niitä, joiden täyttyminen on ehdotonta?
Paljon on mielenkiintoisia työpaikkoja auki, mutta mihin näistä edes kannattaa hakea?
Ja vielä, onko mahdollista saada paikkaa, jos soveltuva ylempi korkeakoulututkinto on vielä kesken vai onko parempi vain kituuttaa vanhassa työpaikassa ja suorittaa opinnot loppuun?
Kommentit (6)
Usein työpaikkailmoituksissa toivotaan hakijalta tiettyjä asioita, ei ne aina välttämättömiä ole. Itse olen saanut työpaikan muutamankin kerran "vajailla" ominaisuuksilla. Sinuna hakisin kyllä, et menetä mitään.
Liekköhän valtion töissä kovinkin tarkkaa tuo soveltuva korkeakoulututkinto jos se vielä sattuisi kesken olemaan?
Ap
Vaatimukset laitetaan sen takia koviksi että kaiken maailman taidottomat pellet eivät hae tehtävään.
Onko kukaan saanut työpaikkaa vajaalla koulutuksella?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Liekköhän valtion töissä kovinkin tarkkaa tuo soveltuva korkeakoulututkinto jos se vielä sattuisi kesken olemaan?
Ap
Jos siihen vaaditaan soveltavaa korkeakoulututkintoa eikä työpaikka ole missään inarissa, siihen hakee todennäköisesti 3-5 tohtoria ja useampi kymmenen maisteria. Voit siis siitä arvioida kuinka hyvät mahkut sulla on. Tämän päivän työelämää
Kannattaa hakea. Itse olen hakenut usein paikkoja, joiden "vaatimuksia" en täytä.
Tosin, jos löytyy toinen, joka täyttää niin toki hän saa paikan. Ja ne, missä "luetaan eduksi" niin ne eivät ole vaatimuksia, vaan tosiaan eduksi.. Olenkin siis saanut ehkä joka kymmenennen tms paikan, eli ns. hukkaan menneitä hakemuksiakin olen tehnyt. Teen kyllä myös määräaikaisuuksia määräaikaisuuksien perään, mutta tähän mennessä jokainen paikka on ollut ammatillisesti edellistä vaativampi ja mielenkiintosempi.