Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä kortilla maksaa lennot

Vierailija
13.07.2019 |

Tänään pakko varata lennot. Voiko ne maksaa pankkikortilla, kun luottokortilla ei ole riittävästi rahaa? Lennot maksaa n. 850 €, ja luottokortilla varaa n. 770 €. Luottorajakin on vain 1000 €. Onko suurikin rike, jos ylittää luottorajan (Mastercard)?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nordean masterin limitti nousee heti, kun laskun on maksanut. Eikö muka toimi op:lakin näin?

Ei se limitti muutu, vaan käytettävissä oleva summa.

Vai meinaatko, että jos laitan viiden tonnin masterin tilille kolme tonnia ylimääräistä se muuttuu kahdeksan tonnin masteriksi?

Itse asiassa se muuttuu. Minulla on tästä omia kokemuksia, kun eräällä ulkomaanmatkalla oli epävarmaa, riittääkö kortin kolmen tonnin luottoraja. Maksoin kortille ihan Nordean virkailijan neuvojen mukaisesti tonnin ylimääräistä, ja sen jälkeen minulla oli oikeasti neljän tonnin raja kortilla tehtäville ostoksille.

Vierailija
22/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilisin ensin postikortilla. Tulisi ainakin halvaksi, jos ne sen hyväksyy.

Kyllä mä hoitaisin tuon finanssipuolen NahkaVisalla, jos sellaisen omistaisin. Kumpa omistaisinkin niin elämä olisi helppoa : (

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

maksaisin pankkikortilla jos siellä kerran on rahaa niin ei tarvitse venkslata. Lufthansa tuskin menee konkurssiin.

Jos joku yhtiö menisikin konkkaan, kattava matkavakuutus voi auttaa. Kai aplla on matkavakuutus? Jos matka on pian eikä ole muuta vaihtoehtoa, verkkopankki käy, tai visan depit.

Vierailija
24/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin sivuilla voi ostaa peruutusvakuutuksen.

Vierailija
25/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nordean masterin limitti nousee heti, kun laskun on maksanut. Eikö muka toimi op:lakin näin?

Vai meinaatko, että jos laitan viiden tonnin masterin tilille kolme tonnia ylimääräistä se muuttuu kahdeksan tonnin masteriksi?

Itse asiassa se muuttuu. Minulla on tästä omia kokemuksia, kun eräällä ulkomaanmatkalla oli epävarmaa, riittääkö kortin kolmen tonnin luottoraja. Maksoin kortille ihan Nordean virkailijan neuvojen mukaisesti tonnin ylimääräistä, ja sen jälkeen minulla oli oikeasti neljän tonnin raja kortilla tehtäville ostoksille.

Juu, kyllä luottokortille voi maksaa myös plussasaldoa. Kannattakin, jos tietää että matkalla tulee menemään paljon esim hotelliyöpymisiin.

Vierailija
26/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tilisiirrot menevät arkipäivisin nopeasti. Ainakin ennen puoltapäivää tehty rahasiirto on samana päivänä perillä. On testattu monta kertaa.

Vierailija
27/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*facepalm* Kannattasko jättää lennot menemättä ja mennä vaikka töihin jos oikeesti joudut sumplimaan miten saat edes liput maksettua

Ei sen aina noin tarvitse mennä. Minä jouduin melkoisesti kikkailemaan Visan kanssa maaliskuussa, kun lennot pitikin maksaa Creditin kautta. Raha oli valmiiksi varattuna Debit-puolella kuukausitolkulla, mutta maksun pystyi tekemään vain Creditillä. Piti soitella Visan asiakaspalveluun, nostella luottorajaa ynnä muuta. Jokunen päivä ja pari puhelua siihen meni.

Sittemmin soitin vielä kolmannen kerran, ja nostelin luottorajat sun muut sellaiselle tasolle, ettei sama toistu uudelleen. Joskus opiskeluaikoina hankitussa Visassa kun rajat olivat hyvin alhaiset... koska silloin ei sitä rahaa lentämiseen ollut.

Vierailija
28/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään kortteja. Lennot pitää maksaa suoraan koneen kapteenille koneeseen nousemisen yhteydessä joko pieninä merkitsemättöminä seteleinä tai mieluummin suoraan kolikkoina.

Lentokapteeneilla on nimittäin jatkuva pula pysäköintirahasta ja jos luulitte, että auton parkkeeraaminen lentokentälle on kallista, voin kertoa, että lentokoneen parkkeeraaminen maksaa HIEMAN enemmän kuin auton!

Tämä vain Etelä-Amerikassa.

Vierailija
29/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*facepalm* Kannattasko jättää lennot menemättä ja mennä vaikka töihin jos oikeesti joudut sumplimaan miten saat edes liput maksettua

Entäs jos ap:n ongelma olis ollut se, että pankkitilillä on 10 000 000€, mutta liput pitäisi maksaa luottokortilla, jota hänellä ei ole?

Vierailija
30/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti koneesi putoaa ilmastontuhoajasika.

Miksi sinä tuhlaat sähköä oksentamalla agendaasi nettiin? Eikö sun pitäisi asua jossakin luolassa marjoja ja kaarnaa järsien?

Vierailija
31/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen maksanut pataässällä.

Vierailija
32/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta se ei korota sen luoton limiittiä.

Esimerkki.

Limiitti on 5000€. Epäilet, että tämä ei riitä matkalla, joten maksat korttitilille ylimääräisen 2000€.

Kortilla on nyt käytettävissä 7000€, mutta siitä on luottoa edelleen vain 5000€.

Eli jos kortille maksetut kulut olisi esim 6500€, luottoa pitäisi lyhentää silti vain 4500€ koska sen verran sitä on käytetty.

Vierailija
33/33 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta se ei korota sen luoton limiittiä.

Esimerkki.

Limiitti on 5000€. Epäilet, että tämä ei riitä matkalla, joten maksat korttitilille ylimääräisen 2000€.

Kortilla on nyt käytettävissä 7000€, mutta siitä on luottoa edelleen vain 5000€.

Eli jos kortille maksetut kulut olisi esim 6500€, luottoa pitäisi lyhentää silti vain 4500€ koska sen verran sitä on käytetty.

Juuri näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan