Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuultiin olevamme ”mökkilokkeja” kun poikettiin kahvilla sukulaisten mökillä ohi ajaessamme.

Vierailija
13.07.2019 |

Miehen sisko soitti ja kerroin että me mennään heidän mökin ohi ajaesamme pohjoiseen.
Ei olla nähty puoleen vuoteen niin sanoin että voinme poiketa kahvilla jos teille sopii.

No sopi se silloin, juotiin kahvit ja syötiin pullat, lapset kävi uimassa ja söivät makkarat.

Kiitimme kahveista ja lähdimme eteenpäin, perästäpäin kuului että seuraavan kerran kun tulemme voisimme tuoda omat tarpeet tullessamme.

Itse tyrkyttivät pullaa ja makkaraa, pelkkä kahvi olisi riittänyt. Mutta näköjään heidän suvussa on tällainen käytäntö että jos mennään kahville niin tuodaan omat pullat.

Kommentit (544)

Vierailija
201/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni vierailu jäisi tekemättä jos pitäisi aina jotain materiaa kantaa mennessään, ei se niin mene.  Eri asia on jos mennään ihan rellestelemään toisen kotiin eikä anneta rellestää sitten vastavuoroisesti omassa kodissa. Niin sitten voisi asiasta useammin toistuttua närkästyä. Se vastavuoroisuusperiaate!

En ole ikinä mennyt kenenkään mökille tyhjin käsin. 

Minä taas toivon, ettei mökille tuotaisi yhtään mitään muuta kuin ehkä omat mahdolliset alkoholijuomat, jos vieras yöksi jää.

Pienet tilat, vähän säilytystilaa ja kaikki tarpeellinen jo on ja sille kaikelle on omat paikkansa, kaikki muu roina on ylimääräistä ja turhaa.

Eli sulla on pienet säilytystilat eikä mitään ylimääräistä, mutta aina vierasvaraa yllättäen tunneiksi piipahtavalle lapsiperheelle. Asia selvä.

Vaikka säilyttää mökillään ruokaa, ei silti välttämättä halua tuliaisiksi turhakkeita. Itse tietää, mitä sinne tarvitaan ja onko sille tilaa ja käyttöä. Muiden ostamat härpäkkeet mökille menee useimmiten pieleen.

Kyllä minun ostokset on mennyt aina nappiin ilmeistä ja kiitoksista päätellen. Tuollaiset valitaan isäntäväen mukaan.

Kerropa muutama mökkiviemisesi.

Olen eri, mutta lähtökohtaisesti en ole ikinä mennyt kenenkään mökille tyyliin soittaen 10 min etukäteen että voidaan tulla kahville. JOS näin tapahtuisi, niin veisin mukanani sellaista, jonka voisi laittaa kahvipöytään saman tien. Kesällä vaikka jätskiä ja mansikoita (jätskiä sen verran että se kuluu siinä kahvitellessa) tai muuta makeaa/suolaista kahvipöytään. Tää on vaikea malli edes ajatella, että menisin aivan ex-tempore ihan tuntemattomille mökkeilemääb, esim. sinun luoksesi. Yleensä tunnen isäntäväkeä sen verran että voisin viedä vaikka kahvipaketin tai viinipullon. Toki sinä et juo kahvia etkä viiniä etkä syö jätskiä ja olet alkerginen mansikoille ja pasteijoita et syö. Tästä syystä en menisi yhtäkkiä kutsumatta tuntemattomien ihmisten mökeille.

Tuntemieni ihmisten mökeille vien sellaista jonka tiedän siellä kuluvan. En toki veisi appiukolle koivuhalkoja (jonkun tässä ketjussa esittämä vieminen), koska hänellä on hehtaaritolkulla metsää ja puuta vajat täynnä, mutta omalla mökillämme ilahtuisin näteistä koivuhaloista - vaikka ei olis edes tarvis niitä vikoiksi saunapuiksi käyttää.

Tapanani ei ole piipahdella tuntemattomien ihmisten mökeille kutsumatta. Tuntemieni ihmisten mökit ja tavat yleensä tunnen niin hyvin ettei viemisten keksiminen ole vaikeaa. Esim. viikko sitten meille tuli mökille vieraita, jotka toivat sushitarpeet tullessaan ja teimme yhdessä sushia. Koska kaikki pitävät siitä ja vieraat tiesivät että jääkaappi on. Tietenkään en toisi sinulle, tuntemattomalle ihmiselle mökille sushitarpeita, koska olet varmaan allerginen riisille eikä teillä ole jääkaappia.

En tiedä ymmärrätkö? Menetkö usein itse tuntemattomien mökeille yllätysvierailuille?

Vierailija
202/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas mökillä on runsaat tarpeet ruokaa ja herkkuja aina. Usein leivotaankin jotain pari kertaa viikossa, kun kesällä ollaan pari viikkoa putkeen siellä.

Parit sukulaiset ajelee yleensä paikasta ohi kun ovatt menossa kauempana asuviin sukulaisien tai ystävien luo, ja siten soittelevat ja kyselevät ollaanko paikalla että olisi kiva nähdä.

Musta se on aina vain aidosti mukavaa. Mielelläni keitän kahvia ja ainakin jäätelöä kahvin seuraksi jos ei muuta mutta ruokaakin tarjolla jos sopivaan aikaan tulevat.

Sama juttu. Meiltä löytyy yleensä myös jotain kotipaistopatonkia, mistä saa vähän tuhdimpaa kahvisyötävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni ajatusleikki... ap:n perheessä on ilmeisesti 2 lasta eli 6hteensä 4 henkeä. Ap:n käyn perheessä ilmeisesti sama määrä, koska ap puhui serkuista monikossa. Kahvit, mehut, pullat kahdeksalle saattaa olla juuri se vierasvara, mikä on varattu jollekin kutsutulle porukalle. Harva pitää mökillä kauheasti ylimääräistä, jotta ei tarvitse kuljettaa ylimääräistä takaisin kaupunkiin.

Ja jos mökki on ns perusmallia niin vierailun jälkeen tienataan kahdeksan hengen astiat.

Kahvittelu, uinti, makkaran grillaus - tän on useamman tunnin visiitti. On eri asia piipahtaa kuin jäädä viettämään iltaa. Ja vielä kutsumatta.

Tiedoksi tuon tekee se, että vielä itse ehdotetaan tarjoilua (ihan kahvi riittää).

Varmaan siskolla käynyt sääliksi apn lapsia, siinä kun tuntitolkulla polskii niin toki on jo nälkä ja ajomatka edessä vielä. Vanhemmat olisivat voineet sanoa, että pitänee jatkaa matkaa jotta ehditään etsiä lapsille sapuskaa matkalta pikkuhiljaa...

Tässä onkin tarinan epäloogisuus. Kuuden jälkeen tullaan, juodaan kahvit ja uidaan. Minne oltiin ajamassa ja missä oli tarkoitus alunperin syödä iltapala? Kellohan on ollut vähintään yhdeksän pois lähdettäessä ja matkaa perille kuitenkin vielä paljon...

Mihin siinä kolme tuntia saadaan kulumaan? Kahvit, lapset käy uimassa ja syö makkarat.

Me kyllä lapsina uitiin serkkujen kanssa tasan niin kauan kun käskettiin järvestä pois.

ohis

Totta kai, niin mekin. Osasimme kyllä tarvittaessa käydä pikaisestikin uimassa, jos vaihtoehto olisi ollut uimatta jättäminen.

Vierailija
204/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset välit teillä on, kun puhutte sisarusten kesken jostain passaamisesta? En ikinä passaa veljeni perhettä, eikä he meitä. Ja me vietetään paljon aikaa yhdessä.

Vierailija
205/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti veljen vaimo perheineen olisi halunnut viettää iltaa rauhassa oman perheen kesken. Ap perheineen tulee kutsumatta ja jäävätkin pidemmäksi aikaa.

Vierailija
206/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä että tässä käytöstavat puuttuivat molemmilta osapuolilta. Ei kukaan täysjärkinen valita jälkikäteen vieraiden moukkamaisuudesta.

Mutta tarina on muuttunut alkuperäisestä jonkin verran. Onkin ollut ilta ja käly on varta vasten soittanut ja sitten pyytänyt viipymään ja viipymään. Se tietty tekee kälystä jutun pahiksen.

Mutta jotenkin vaan tuntuu uskomattomalta tämä juttu. Että käly sattuu soittamaan ja kutsumaan kylään alle 10 min. siitä kohdasta jossa ap miehineen on ollut. Näin voisi kyllä ehkä sattua meillekin, mökiltämme on n. 15 min ajomatka kauppaan. Mutta sanoisin jo puhelussa että meillä ei ole mitään tuotavaa, uitetaan lapset ja jutellaan sen aikaa, ollan juuri 10 min sitten syöty. Tässä jutussa homma ilmeisesti muuttui niin, että kutsujaksi ja soittajaksi vaihtui se käly. Silloin koko jutun luonne tietty muuttuu. Alkuperäisessä ap itse soitti ja sanoi että voisivat poiketa kahville.

Soittaja on ollut koko ajan johdonmukaisesti käly, eli tarina ei ole muuttunut. Käly soitti ja ap ehdotti että poikkeaisivat pikaisesti kahvilla, kun ovat juuri kohdalla. Miehensä halusi tavata siskoaan, eli sitä ap:n kälyä.

Sivusta

Vierailija
207/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti veljen vaimo perheineen olisi halunnut viettää iltaa rauhassa oman perheen kesken. Ap perheineen tulee kutsumatta ja jäävätkin pidemmäksi aikaa.

Kyseessä taisi kuitenkin olla ap:n miehen sisko. Mutta oli miten oli, ap tietää nyt ettei kannata kyläillä puolin eikä toisin.

Vierailija
208/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia pummeja sitä liikkuukin.

Vierailija
209/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Ekstrovertit ei tajua sitä että niin paljon kuin introvertti tykkääkin jostain sukulaisperheestä, se että pelmahdetaan 10 minuutin varoitusajalla kylään on stressin aihe eikä kivaa. Introvertti voi olla jo valmiiksi ihan väsyksissä jostain mitä on aiemmin päivällä puuhattu ja sitten kun kuuden jälkeen tulee ilmoitus että täältä tullaan koko perheen voimin kahville, pettymys voi olla kirvelevä kun oma aika huilia menikin. Kyllä se yleensä siitä sitten lähtee uuteen nousuun mutta itse pyrin tämän takia aina sopimaan hyvissä ajoin etukäteen kun tiedän itsestäni miten koville se joskus ottaa.

Vierailija
210/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisille itsetarjoutujille ei ilmeisesti koskaan käy mielessä, että siellä voi isäntäväellä jo olla vieraita tai tulossa, ja tarjottavat on laskettu sen mukaan.

Jotenkin noloa, että "ohiajava" itse tarjoutuu "piipahtamaan". Noloa käytöstä, ja asettaa isäntäväen noloon tilanteeseen.

Pullat ja kahvit on voitu hankkia sen mukaan, keitä sinne mökille on KUTSUTTU oman väen lisäksi.

Nolouden huippu syyttää lapsia.

Ei kai lapset sellaista päätä että sopiiko jonkun ohipiipahtavan väen jäädä grillailemaan ja uimaan.

Ap:n kertomus on lisäksi muuttunut päinvastaiseksi alkuperäisestä, ensin hän kertoi itse soittaneensa ja tarjoutuneensa käymään, äkkiä tarina kääntyikin että sisko sieltä oikein soitti ja pyysi.

Pah ja pöh, provo koko juttu.

Ap ei missään kohti ole sanonut itse soittaneensa.

Vierailija
211/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni vierailu jäisi tekemättä jos pitäisi aina jotain materiaa kantaa mennessään, ei se niin mene.  Eri asia on jos mennään ihan rellestelemään toisen kotiin eikä anneta rellestää sitten vastavuoroisesti omassa kodissa. Niin sitten voisi asiasta useammin toistuttua närkästyä. Se vastavuoroisuusperiaate!

Minä taas toivon, ettei mökille tuotaisi yhtään mitään muuta kuin ehkä omat mahdolliset alkoholijuomat, jos vieras yöksi jää.

Pienet tilat, vähän säilytystilaa ja kaikki tarpeellinen jo on ja sille kaikelle on omat paikkansa, kaikki muu roina on ylimääräistä ja turhaa.

Eli sulla on pienet säilytystilat eikä mitään ylimääräistä, mutta aina vierasvaraa yllättäen tunneiksi piipahtavalle lapsiperheelle. Asia selvä.

Vaikka säilyttää mökillään ruokaa, ei silti välttämättä halua tuliaisiksi turhakkeita. Itse tietää, mitä sinne tarvitaan ja onko sille tilaa ja käyttöä. Muiden ostamat härpäkkeet mökille menee useimmiten pieleen.

Kyllä minun ostokset on mennyt aina nappiin ilmeistä ja kiitoksista päätellen. Tuollaiset valitaan isäntäväen mukaan.

Olen eri, mutta lähtökohtaisesti en ole ikinä mennyt kenenkään mökille tyyliin soittaen 10 min etukäteen että voidaan tulla kahville. JOS näin tapahtuisi, niin veisin mukanani sellaista, jonka voisi laittaa kahvipöytään saman tien. Kesällä vaikka jätskiä ja mansikoita (jätskiä sen verran että se kuluu siinä kahvitellessa) tai muuta makeaa/suolaista kahvipöytään. Tää on vaikea malli edes ajatella, että menisin aivan ex-tempore ihan tuntemattomille mökkeilemääb, esim. sinun luoksesi. Yleensä tunnen isäntäväkeä sen verran että voisin viedä vaikka kahvipaketin tai viinipullon. Toki sinä et juo kahvia etkä viiniä etkä syö jätskiä ja olet alkerginen mansikoille ja pasteijoita et syö. Tästä syystä en menisi yhtäkkiä kutsumatta tuntemattomien ihmisten mökeille.

Tuntemieni ihmisten mökeille vien sellaista jonka tiedän siellä kuluvan. En toki veisi appiukolle koivuhalkoja (jonkun tässä ketjussa esittämä vieminen), koska hänellä on hehtaaritolkulla metsää ja puuta vajat täynnä, mutta omalla mökillämme ilahtuisin näteistä koivuhaloista - vaikka ei olis edes tarvis niitä vikoiksi saunapuiksi käyttää.

Tapanani ei ole piipahdella tuntemattomien ihmisten mökeille kutsumatta. Tuntemieni ihmisten mökit ja tavat yleensä tunnen niin hyvin ettei viemisten keksiminen ole vaikeaa. Esim. viikko sitten meille tuli mökille vieraita, jotka toivat sushitarpeet tullessaan ja teimme yhdessä sushia. Koska kaikki pitävät siitä ja vieraat tiesivät että jääkaappi on. Tietenkään en toisi sinulle, tuntemattomalle ihmiselle mökille sushitarpeita, koska olet varmaan allerginen riisille eikä teillä ole jääkaappia.

En tiedä ymmärrätkö? Menetkö usein itse tuntemattomien mökeille yllätysvierailuille?

Kukapa nyt tuntemattoman mökille yllätysvierailulle menisi. Aloituksessahan on kyse veljen ja siskon perheistä. Eikä yllätyskään ole ihan yllätys, kun puhelimessa nyt oli asiasta sovittu.

Mulle itselleni on tuotu mökille mm. iso paketti teetä. Oikein kiva, paitsi että emme juo teetä. Vierasvaraksi minulla toki erilaisia teelaatuja on aina pieni purkillinen. Oli silloinkin.

Sitten on tuotu isohko valkoinen maalaisromanttinen sisustuskori. Noh, mökkimme on aivan eri tyylinen, olen halunnut pitää sen 70-luvun tyylisenä eikä täällä ole oikein mitään soppea, mihin jonninjoutava kori edes mahtuisi, saati sopisi muuten.

Olen saanut myös mukeja - tietenkin. Mutta kun en halua yhtään ylimääräistä astiaa kaappeja täyttämään. Meillä on kaikkea mitä täällä tarvitsemme ja sopivat määrät.

Tuliaiset eivät ole ventovierailta, vaan ihan minut tuntevilta kavereilta, kun ovat käyneet ensi kertaa. Olen kiittänyt, laittanut turhat tavarat kiertoon ja syksyllä viskannut teet roskiin.

Kahvin luulisi olevan varma tuliainen, mutta harvapa arvaa, että meillä keitetään mökillä pannukahvia. Suodatinjauhatus ei siihen ole hyvä.

Vierailija
212/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni ajatusleikki... ap:n perheessä on ilmeisesti 2 lasta eli 6hteensä 4 henkeä. Ap:n käyn perheessä ilmeisesti sama määrä, koska ap puhui serkuista monikossa. Kahvit, mehut, pullat kahdeksalle saattaa olla juuri se vierasvara, mikä on varattu jollekin kutsutulle porukalle. Harva pitää mökillä kauheasti ylimääräistä, jotta ei tarvitse kuljettaa ylimääräistä takaisin kaupunkiin.

Ja jos mökki on ns perusmallia niin vierailun jälkeen tienataan kahdeksan hengen astiat.

Kahvittelu, uinti, makkaran grillaus - tän on useamman tunnin visiitti. On eri asia piipahtaa kuin jäädä viettämään iltaa. Ja vielä kutsumatta.

Tiedoksi tuon tekee se, että vielä itse ehdotetaan tarjoilua (ihan kahvi riittää).

Varmaan siskolla käynyt sääliksi apn lapsia, siinä kun tuntitolkulla polskii niin toki on jo nälkä ja ajomatka edessä vielä. Vanhemmat olisivat voineet sanoa, että pitänee jatkaa matkaa jotta ehditään etsiä lapsille sapuskaa matkalta pikkuhiljaa...

Huh huh, kyllä täällä nyt alkanut värikynä piirtämään oikein kunnolla.

Ensinnäkin ne pullat tuotiin meille pöytään. Isäntäväki ei siinä vaiheessa iltaa enää halunnut itse kahvia, meillä taas pitkä ajomatka niin juotiin, ja toki otin Yhden siivun pullaa koska se oli siihen meitä varten leikattu.

Lapset meni aikalailla suoraan uimaan. Saunan jälkeen miehen sisko laittoi vielä lapsille makkarat kouraan kun menimme autoon. Toki olisin voinut sanoa että pysähdymme seuraavalla asemalla syömään mutta kun ne oli lapsille grillattu ja annettiin niin kiitimme vain.

Ap

Nimenomaan. He eivät itse juoneet kahvia, mutta teille keitettiin, tämä ei varmaan tullut heidän aloitteestaan? Tapahtuiko grillaus jotenkin salassa, vai miksei siinä vaiheessa voinut sanoa ettei teille tarvitse laittaa, kun käytte seuraavalla asemalla? Ap:lle asioita vain tapahtuu, niinkuin usein ihmisille jotka eivät ole oikein tilanteiden tasalla. Tällaisten ihmisten kanssa joutuu aina pohtimaan, ovatko välinpitämättömiä vai yksinkertaisia ja kumpi näistä on pahempi.

Vierailija
213/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en vierailisi enää paikassa, josta tulee tuollaista viestiä. Tavat on tapoja ja monet niistä on hyviä, mutta jos niistä ei voi joustaa edes siinä tapauksessa, että kohdille osuttaessa ei saa tulla jos ei ole pullaa mukana, niin hyi. Käsittämätöntä jäykistelyä ja nuivuutta, varsinkin kun vielä läheinen ihminen kyseessä. Asian tosiaan pitäisi olla ennemmin veljen kuin apn ongelma, mutta ilmeisesti käky halusi "näpäyttää". Hyi. Nauraisin paskaisesti, ja lakkaisin pitämästä yhteyttä tuollaiseen Vilijonkkaan.

Jännä muuten, että miehet ei mieti sekuntiakaan mitään kyläilysääntöjä. Itseäni on joskus hävettänyt, kun oma mieheni jättää viemästä tuomisia sisarustensa perheille, jättää hankkimatta lahjat merkkipäivinä, jättää tarjoamatta jos mennään yökylässä ollessa vaikka kauppaan tai baariin jne. Mutta ei ole minun asiani. En ala huolehtimaan kommunikoinnista miehen sukulaisten kanssa. Minä huolehdin omista sukulaisistani, huolehtikoon mies omistaan. Jos käly minua siitä näpäyttelisi, niin numero poistuisi puhelimesta.

"Miehet ei mieti sekuntiakaan jotain kyläilysääntöjä". Anteeksi mutta mitä v...a juuri luin? Millaisten junttien kanssa oikein olette tekemisissä ja vieläpä ehkä naimisissa???

En tunne yhtäkään miestä joka menisi kylään kahta kättä heilutellen. Ihan jo opiskeluaikana Otaniemessä, kun aika usein tuli istuttua iltaa meillä, kun sattui olemaan isoin kämppä, niin miehet tulivat tietenkin omat juomat mukanaan, mutta myös esim. sipsipussi yhteiseen pöytään.

Mun mies ei ikinä kehtaisi vaan paukkasta veljensä luo ja viipyä tunteja ilman mitään viemisiä. Miehen veli asuu pienessä itäsuomalaisessa kylässä, siis todella pienessä. Silti kummasta tahansa suunnasta tultaessa on Sale ennen sitä vaihetta kun on kohteliasta soittaa että tultais käymään. Siis tarkoitan 20 min ajoaikaa.kysytään aina tuliaisten lisäksi että tarviiko jotain kaupasta. Siis ihan perustarpeita kun tiedetään että sinne on matkaa.

Lisäksi tää yllätysvierailu tais venähtää tunneiksi (lapset ui, grillattiin makkaraa), mikä jo sinänsä on ärsyttävää jos on suunnitellut jotain vaikka oman perheen kesken.

Ei kai tollanen ole mikään "kyläilysääntö" vaan ihan puhdasta käytöstapojen hallintaa ja normaalia kohteliaisuutta. Palstalla joskus pöyristyn näistä jutuista. Että tällaisia ihmisiä oikeasti on. Vasta oli ketju jossa ihmisten mielestä ravintolassa järjestetyille syntymäpäiville ei tarvitse viedä lahjaa ellei sitä ole erikseen toivottu, eikä sittenkään tartte, koska aikuiset ihmiset ei tartte mitään ja on lapsellista odottaa että muistetaan.

Joo joo, ketään ei kiinnosta sinun miehesi 😂

Ehkä pieneen maailmaasi ei mahdu, että perheitä ja tapoja on erilaisia. Mieheni suvussa ei olla tippaakaan muodollisia, vaan tullaan ja mennään miten lystää. Ihan on akateeminen mies ja akateemiset sisarukset, vanhemmat toki vähän juntteja.

Kyllä mua ainakun kiinnosti, oli kiva kuulla että on aikuisiakin miehiä, jotka ei ajattele että tuliaisten hommaaminen on naisten tehtävä.

Vierailija
214/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisko teki tyhmästi ja passiivisaggressiivisesti. jos pullasta ja makkarasta on puutetta, niin silloin niitä ei tarvitse pistää tarjolle.

jokainen ymmärtää, että mökillä ei ole aina rajattomasti sitä säilytystilaa ja mökille yleensä varataan ruokaa vain omiksi tarpeiksi kun siellä ollaan vain tilapäisesti.

jos ap. teki selväksi, että he poikkeavat vain pikaisesti kahvilla, niin oma on siskon syy, jos pisti ruokavarat tarjolle.

olen kyllä myös sitä mieltä, että jos menee toisen mökille piipahtamaan, niin kyllä jonkun kahvipaketin, viiniputelin, pullapitkon tai makkarapaketin yms. voisi viedä. tosin jos kyseessä on vain joku tunnin piipahdus matkan varrella ja kahvit kitusiin, niin kyllähän sisko ylireagoi.

Vierailija
215/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saunassakin ilmeisesti oltiin... kun ap sanoi että saunan jälkeen lapsille makkarat.

Ymmärsin että lapset kävivät uimassa ja saunassa (lämmittelemässä?). Aikuiset oli sillä aikaa kahvilla.

Samoin minäkin ymmärsin, mutta jos haluaa lukea kuin piru raamattua, tämänkin saa tietysti väännettyä niin että ap perheineen saunoi monta tuntia ja joi siinä sivussa isäntäväen saunajuomatkin makkaroiden kyytipojaksi.

Vierailija
216/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sanoit siskollesi, että anteeksi tuppautuminen, itsehän sanoit että sopii tulla. Eikä ymmärretty, että pullaa ja makkaraa ei saa ottaa, vaikka niitä tarjottiinkin. Lopuksi voit vielä todeta, että ette tämän käynnin jälkeen enää koskaan jalallanne astu hänen mökkitontilleen (eikä millekkään muullekaan tontille), kiitos ja hyvästi.

Vierailija
217/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten köyhiä te olette kun kahville poikenneen perheen käynti tyhjentää kaappinne:D Ei mulle ole koskaan tullut mieleenkään että odottaisin kahville tulevan vieraan tuovan oma pullat.

Vierailija
218/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukapa nyt tuntemattoman mökille yllätysvierailulle menisi. Aloituksessahan on kyse veljen ja siskon perheistä. Eikä yllätyskään ole ihan yllätys, kun puhelimessa nyt oli asiasta sovittu.

Mulle itselleni on tuotu mökille mm. iso paketti teetä. Oikein kiva, paitsi että emme juo teetä. Vierasvaraksi minulla toki erilaisia teelaatuja on aina pieni purkillinen. Oli silloinkin.

Sitten on tuotu isohko valkoinen maalaisromanttinen sisustuskori. Noh, mökkimme on aivan eri tyylinen, olen halunnut pitää sen 70-luvun tyylisenä eikä täällä ole oikein mitään soppea, mihin jonninjoutava kori edes mahtuisi, saati sopisi muuten.

Olen saanut myös mukeja - tietenkin. Mutta kun en halua yhtään ylimääräistä astiaa kaappeja täyttämään. Meillä on kaikkea mitä täällä tarvitsemme ja sopivat määrät.

Tuliaiset eivät ole ventovierailta, vaan ihan minut tuntevilta kavereilta, kun ovat käyneet ensi kertaa. Olen kiittänyt, laittanut turhat tavarat kiertoon ja syksyllä viskannut teet roskiin.

Kahvin luulisi olevan varma tuliainen, mutta harvapa arvaa, että meillä keitetään mökillä pannukahvia. Suodatinjauhatus ei siihen ole hyvä.

Jokaisen vierailijan toivoisi ymmärtävän, että mökille ei viedä mitään muuta kuin kuluvaa tavaraa. Ei sisustuskrääsää, ei laudeliinoja, ei astioita, ei pöytäliinoja, ei koreja ja kuppeja, ei kynttilälyhtyjä. Tietysti on ikävää, jos ruoka- ja juomatuliaiset sattuu menemään pieleen, mutta silloin ei auta muu kuin kiittää ja tarjota niitä sitten muille poikkeilijoille tai viedä itse jollekin muulle.

Vierailija
219/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta yllätysvierailut ovat ihan parhaita! Niistä syntyy aito ilo tavata ja sitten sävelletään ne eväät vaikka rautanaulasta sitten. Ei ole kukaan vielä valittanut. Ei meille tarvi tulla tavaroitten kanssa, todellakaan.

Vierailija
220/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä että jos olisin automatkalla monen sadan kilometrin päässä kotoa ja oman tai miehen sisaruksen mökin liepeillä ja sitten sieltä tulisi puhelinsoitto .

En kyllä kehtaisi olla kertomatta että ollaan ihan lähettyvillä.

Ja helposti tulisi ehdotettua että voitaisiin pistäytyä.

Tuliainen olisi ilman muuta paikallaan mutta jos tosiaan kauppaa ei olisi enää ennen mökkiä niin en kyllä palaisi takaisinkaan päin .

Ja isäntäväen pitää kyetä sanomaan ellei sovi. Ja jos ei sano niin pulinat ja jälkipuheet sitten pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä