Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuultiin olevamme ”mökkilokkeja” kun poikettiin kahvilla sukulaisten mökillä ohi ajaessamme.

Vierailija
13.07.2019 |

Miehen sisko soitti ja kerroin että me mennään heidän mökin ohi ajaesamme pohjoiseen.
Ei olla nähty puoleen vuoteen niin sanoin että voinme poiketa kahvilla jos teille sopii.

No sopi se silloin, juotiin kahvit ja syötiin pullat, lapset kävi uimassa ja söivät makkarat.

Kiitimme kahveista ja lähdimme eteenpäin, perästäpäin kuului että seuraavan kerran kun tulemme voisimme tuoda omat tarpeet tullessamme.

Itse tyrkyttivät pullaa ja makkaraa, pelkkä kahvi olisi riittänyt. Mutta näköjään heidän suvussa on tällainen käytäntö että jos mennään kahville niin tuodaan omat pullat.

Kommentit (544)

Vierailija
21/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan te yleensä sinne tungitte kun ei olleet mitkään kaupat tai huoltsikat auki? 

Vierailija
22/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teille edes tulee mieleen mennä kylään ilman tuliaisia?

Toisekseen kuulostaa siltä, ettei teitä edes kutsuttu, vaan kutsuitte itse itsenne.

Kolmanneksi tuossa tilanteessa (kts. yllä) teidän olisi pitänyt tajuta jo puhelimessa korostaa, ettei mitään tarvitse tarjota, nythän itse vielä kutsuitte itsenne kahville (" kahvi tiittää"). Loppupeleissä olette olleet sielä pitempään, jos kahvittelun lisäksi uitiin ja grillattiin makkaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä veljesten kesken pitäisi olla vähän rennompaa. Eri asia joku muu tuttu tai etäisempi sukulainen.

1. Miksi ap ei sanonut, että emme pysty ostamaan mitään kun ei ole kauppoja (Suomi on täynnä huoltoasemia) ja emme siksi tuo emmekä syö mitään.

2. Käly olisi voinut sanoa, että tervetuloa, ei meillä kyllä oikein mitään olekaan, mutta/eikä pullaa ja makkaraa löytyy/löydy vieraille. Vasta ensi kesänä seuraavalla soitolla olisi sanonut etukäteen, että voitteko tuoda ruokaa mukananne jos aiotte jotain syödä. Jälkikäteen valitus oli kälyltä turhaa ja tyhmää.

Vierailija
24/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista matematiikkaa kirjoitti:

Jos kutsuu itsensä toisen luokse kahveille, pitäisi automaattisesti kyllä ymmärtää viedä mukanaan edes pullat.

Tämä.

Vierailija
25/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisekseen kuulostaa siltä, ettei teitä edes kutsuttu, vaan kutsuitte itse itsenne.

Kolmanneksi tuossa tilanteessa (kts. yllä) teidän olisi pitänyt tajuta jo puhelimessa korostaa, ettei mitään tarvitse tarjota, nythän itse vielä kutsuitte itsenne kahville (" kahvi tiittää"). Loppupeleissä olette olleet sielä pitempään, jos kahvittelun lisäksi uitiin ja grillattiin makkaraa.

Olis vissiin pitänyt ajaa ohi vain, mutta kun kuultiin että olivat mökillä niin mies halusi ehdottomasti nähdä siskonsa.

Erikseen kyllä sanoin että etteivtarvita mitään ja kahvi riittää, mainitsin vielä senkin että syötiin vanhemmillani. Alunperin piti viettää tunti mutta serkukset innostuivat uimaan joten siksi vierailu venahti.

Mutta joo, seuraavalla kerralla ei mennä, mulle on ihan sama vaikka ei nähtäis ikinä kun jälkeenpäin pitää tuollaista sanoa, en minäkään heiltä mitään pyydä kun tulevat meidän luokse vierailulle vaan aina on ruoka pöydässä ja yöpaikka valmiina.

Ap

Vierailija
26/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää IKINÄ "poiketko" kenenkään mökillä kutsumatta. Mitään ikävämpää en tiedä.

Ap kysyi sopiiko poiketa, ei tulleet kysymättä.

Harva meistä ikävä kyllä pystyy sanomaan, että pysykää poissa vaikka miten v#tuttaisi.

Vierailija
27/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä palsta on lienee tästä yksimielinen: 

Eli jos koko perheen voimin (aloituksessa mainitaan lapset) mennään "kahville", niin oletusarvo on viedä jotain mukanaan. 

Sisarusten väleistä tietysti riippuu tämä. Oma sisko perhe on niin läheinen, että tulkoot ihan miten vain ja toisin päin mekin mennään  tuosta vain ja asiat ihan päittäin. 

Juuri kesäisin ollaankin miltei yhtä perhettä.  Mutta tämä varmaan harvinaisempaa suomalaisessa kulttuurissa. 

Vierailija
28/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tosiaan ärsyttävää kun ihmiset joko tulevat yllättäen tai kutsuvat itsensä ilman varoitusaikaa kylään. Ja koko perhe pitää syöttää ja kahvittaa kun unohtivat itse varautua/kauppa oli kiinni.

Olen itse tullut mökille rentoutumaan, en passaamaan vieraita ja varautunut vähän yli omien tarpeittemme. Tuo parhaassa tapauksessa tarkoittaa sitä että itse joudun vieraiden lähdettyä lähteä ajamaan johonkin hommaamaan hätä-täydennystä oman perheen tarpeisiin. Tai juoksemaan kaupassa jatkuvasti, meillä ei ole kuitenkaan mökillä kuin yksi jääkaappi-pakastin joten hirveää ruoka-reserviä ei voi pitää. 

Vierailija
29/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis vissiin pitänyt ajaa ohi vain, mutta kun kuultiin että olivat mökillä niin mies halusi ehdottomasti nähdä siskonsa.

Erikseen kyllä sanoin että etteivtarvita mitään ja kahvi riittää, mainitsin vielä senkin että syötiin vanhemmillani. Alunperin piti viettää tunti mutta serkukset innostuivat uimaan joten siksi vierailu venahti.

Mutta joo, seuraavalla kerralla ei mennä, mulle on ihan sama vaikka ei nähtäis ikinä kun jälkeenpäin pitää tuollaista sanoa, en minäkään heiltä mitään pyydä kun tulevat meidän luokse vierailulle vaan aina on ruoka pöydässä ja yöpaikka valmiina.

Ap

Miksi mitään ruokaa laitat kun varmaan vedellä pärjäisivät. Vai?

Vierailija
30/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisemmankin ihmisen pitäisi ymmärtää poiketa toisten mökille kaupan kautta, saati sitten kun kysymys on yllätyskäynnistä. Aika ikävää olisi tarjota vain aikuisväelle kahvia ja lapset joutuisivat olemaan kuivin suin. Jos taas tarjotaan vieraille itselle varatuista ruokatarpeista, niin sitten jää omat ruokailut väliin tai tulee ylimääräinen kauppareissu, joka voi monilla mökeillä olla isokin projekti. Siskoni mökiltä lähimpään kauppaan kestää ajaa autolla 40 minuuttia. Kaikille vieraille on itsestään selvää, että mökille mennessä soitetaan porukoille ja omien tarpeiden lisäksi kysytään, mitä ostetaan isäntäväelle.

Vierailija
31/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mökiltä on kauppaan yli tunnin matka ja jääkaappi on pieni aurinkosähköllä toimiva malli. Siksi pyydämme vieraita tulemaan kaupan kautta. Kukaan ei tiettävästi ole siitä loukkaantunut, kun selitämme asian. Omat lakanat ja pyyhkeet mieluusti mukaan, koska pyykkikonetta ei ole.

Vierailija
32/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap perheineen kutsuu itse itsensä toisen mökille kahville eikä tajua edes viedä mitään mukanaan. Tuossa tilanteessa kahvipullan lisäksi joku kukka tms.

Eihän teitä edes kutsuttu, kysyitte itse sopiiko pistäytyä (Siihen on aika vaikea sanoa ei, jos toiset ovat jo ihan lähellä). Sitten saavutti paikalle, juotte kahvia ja syötte pullaa, lapsille grillataan makkaraa.

Tiedoksi ap: jos kutsut itsesi johonkin kahville, vie pulla tms mukanasi. Jos menet käymään toisen mökillä, vie jotain tarjottavaa mukanasi + pieni lahja isäntäväelle.

Vierailija
33/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä tarina on tosi, niin kälysi kyllä lukee tämän jutun. Kestätkö sen?

Vierailija
34/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on tosiaan ärsyttävää kun ihmiset joko tulevat yllättäen tai kutsuvat itsensä ilman varoitusaikaa kylään. Ja koko perhe pitää syöttää ja kahvittaa kun unohtivat itse varautua/kauppa oli kiinni.

Olen itse tullut mökille rentoutumaan, en passaamaan vieraita ja varautunut vähän yli omien tarpeittemme. Tuo parhaassa tapauksessa tarkoittaa sitä että itse joudun vieraiden lähdettyä lähteä ajamaan johonkin hommaamaan hätä-täydennystä oman perheen tarpeisiin. Tai juoksemaan kaupassa jatkuvasti, meillä ei ole kuitenkaan mökillä kuin yksi jääkaappi-pakastin joten hirveää ruoka-reserviä ei voi pitää. 

Jep jep, jos oma siskoni soittaisi ja kysyisi voiko tulla kahville (asuu Helsingissä, minä Kuopiossa) niin kävisin vaikka juosten seuraavana päivänä kaupassa eikä haittaisi yhtään. Minusta olisi ihana nähdä siskoni.

Toisille toki se oma napa on tärkeämpi, ymmärrän senkin.

Vierailija
35/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte jättäneet pullat syömättä, jos kerta olitte edellisessä paikkaa syöneet. 

Meillä on tapana aina viedä pientä tuliaista kylään mennessä. 

Vierailija
36/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö, höpö!

Vierailija
37/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisemmankin ihmisen pitäisi ymmärtää poiketa toisten mökille kaupan kautta, saati sitten kun kysymys on yllätyskäynnistä. Aika ikävää olisi tarjota vain aikuisväelle kahvia ja lapset joutuisivat olemaan kuivin suin. Jos taas tarjotaan vieraille itselle varatuista ruokatarpeista, niin sitten jää omat ruokailut väliin tai tulee ylimääräinen kauppareissu, joka voi monilla mökeillä olla isokin projekti. Siskoni mökiltä lähimpään kauppaan kestää ajaa autolla 40 minuuttia. Kaikille vieraille on itsestään selvää, että mökille mennessä soitetaan porukoille ja omien tarpeiden lisäksi kysytään, mitä ostetaan isäntäväelle.

Sanoin jo että oltaisiin viety tuliaisia jos olimme tienneet aikaisemmin että ovat mökillä. Siinä pikkukunnassa ei kipskit ja kaupat olleet auki kuuden jälkeen joten emme voineet viedä mitään. Siksi mainitsin että olemme syöneet jo ja kahvi riittää, pääasia miehelle oli että näkisi pitkästä aikaa siskonsa, mutta olisi vain pitänyt vissiin ajaa ohi kun niin kauhea vaiva tuli parista pullasta ja kahdesta makkarasta.

Ap

Vierailija
38/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tää on sun ongelma? Miehesi lienee perillä sukunsa tavoista, ja jos mies halusi käydä, voinee hoitaa jälkipyykinkin.

Vierailija
39/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä tarina on tosi, niin kälysi kyllä lukee tämän jutun. Kestätkö sen?

Kestän ja sanoin sen hänelle ihan suoraankin.

Ap

Vierailija
40/544 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.....Mutta TEHÄN olitte mökkiLOKKEJA...... !!!!!!!!!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme