Vaarallisinta mitä sinulle on käynyt?
Tähän astisessa elämässäsi. Omalla kohdalla autokolari josta selvisin ihmeesti ruhjeilla. Ajaa en enää uskalla.
Kommentit (36)
Olin 7-8 v kun luoti meni pään vierestä. Tunsin ilmavirran ja sain sitä mitä käsiaseen piipusta luodin lisäksi tulee naamalle. Jostain syystä (siitä mitä oli telkkarista nähnyt) tajusin heittäytyä nurin. Toinen oikein läheltä piti oli kun pyöränrengas osui auton sivuun. On vielä kolmas pahempi ja se meni jo sitten lasaretin kautta.
Leikitään tai kuvitellaan että on voimia jotka haluaa yhtä. Okei tuuria tai voimia jotka haluaa toista. Ei vaan tule morgan kertomaan miksi.
Sain jääkiekon silmien väliin, suoraan lavasta ja lujaa. Jos olisi tullut ohimoon, olisi henki pois.
Hauki hyppäsi veneeseen. Olimme soutelemassa lammella ja airoon osui hauki joka hyppäsi veneeseen, hyppäsimme pois veneestä ja hauki alkoi soutelemaan veneellämme.
Ohitin moottoritiellä rekan enkä ollut ohituksen jälkeen vielä ehtinyt palata oikealle kaistalle, kun rekan rengas räjähti (?) ja renkaan kappaleita lensi ohituskaistan yli pientareelle.
Heräsin palavasta talosta. Talo oli suuri ja avoin tila. Toinen pääty talosta oli jo hallitsemattomasti tulessa, ja kun pääsin vihdoin poistumaan oli savua jo rintaan asti, ja kerkisin ulos niin sanotusti viime hetkellä. Sain pieniä ruhjeita ja lasinsiruja poistettiin sairaalassa. Mutta selvisin. Palohälytimet olivat epäkunossa.
Olin vuotaa kuiviin synnytyksessä.
En tiedä lasketaanko tätä kun ei ollut onnettomuus/tapaturma, mutta esikoisen sektiossa meinasi lähteä henki kun verenvuoto oli niin runsasta.
Olin maisemointitöissä ja siirsimme isoja kiviä autolla ja peräkärryllä. Olin juuri kurkottamassa kärryn päässä isoa kiveä kärryltä kun työkaveri irrotti jostain syystä kärryn auton vetokoukusta. Tietysti kärryn peräosa tippui jysähtäen maahan (painoa paljon ja takapainotteisesti) vain noin 2 cm päässä minun jalkateristäni. Siinä olis ollut kirurgeilla palapeli jos molemmat jalkaterät olis menneet murskaksi. Miten olisi alakouluikäisen yh-vanhempi pärjännyt sen jälkeen. Todennäköisesti pitkäksi aikaa pyörätuoliin olisin päätynyt.
Vauhkoontuneen hevosen selästä putoaminen, Rotavirus, Lintuinfluenssa, Lääkemyrkytys, Lievä verenmyrkytys, Hypotermia 2 kertaa, Hepatoosi ja maksahäiriö raskaudessa...onhan noita ollut. Ei kai tämä mikään kilpailu ole?
Olin hukkua lomamatkalla Meksikossa. Hetken ajattelin että antaa mennä - ja jostain ihmeen kaupalla aalto toi sukelluksissa minut rantaan. Sen jälkeen en ole meressä uinut. Toinen tapahtuma on sektion jälkeinen verenvuoto heräämössä - hb oli 65 ja kamala härdelli sängyn vieressä- onnekdi olin sairaalassa tietty mutta se tunne kun on häipymässä jonnekin, muistan ison aukean rauhallisen paikan - en vaan tiedä mikä se oli.
Valkoinen pakettiauto ohitti toista autoa mutkassa, ja minä tulin pienellä kotterolla vastaan. Onneksi oli niin pieni auto eikä syvää ojaa pientareen takana, mutta oli pakko pysäyttää auto lähimmälle bussipysäkille ja odottaa tärinän laantuvan.
Ja sisäinen verenvuoto kohdunulkoisesta raskaudesta, jos olisin ehtinyt nukkumaan niin olisin voinut vuotaa kuiviin yön aikana, mutta onneksi aloin pyörtyillä jo ennenkuin ehdin sänkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin helsingissä ja suojatien vieressä oli paljon ihmisiä odottamassa autoliikennettä. Punaiset paloi mutta autoja ei näkynyt missään. Olin juuri astumassa kadulle kun joku laittoi käden eteeni ja samalla auto ajoi kovaa suojatien ohi. Katsoin ympärilleni mutta en tiedä kuka esti menoni suojatielle. Sitten valot vaihtui siniseksi.
Siniseksi?🤔
Poliisit tuli paikalle ja sakotti punaisia päin kävellyttä pölvästiä.
80-luvulla kesätöissä Jenkeissä kansallispuistossa. Työpäivän jälkeen lähdettiin patikoimaan, otettiin gondolahissi ylös vuorelle ja patikoitiin alas. Alkoi jo hämärtyä, kun nähtiin karhunpentu polun vieressä. Tiedettiin, että emo on jossain lähellä ja saattaisi hyökätä kimppuun, kun suojelisi pentuaan. Oltiin jostain kuultu, että kannattaa pitää kovaa meteliä, niin hölkättiin ja laulettiin täysillä se muutama tunti, kunnes oltiin turvallisesti lähtöpaikalla.
Pitkittynyt synnytyksen käynnistys jossa kalvot puhkaiatiin liian aikaisin. Tulehdus ehti pahaksi ennenkuin leikkasivat ja oli hengenlähtö lähellä sekä miulla että vauvalla.
Hevosen selästä lensin päin maneesin seinää. Kypärä hajosi kolmeen osaan. Ilman kypärää tuskin olisin tässä kirjoittelemassa.
Teininä hevosen kanssa nurin maastossa, jäin hevosen alle.
Italiassa ajoimme noin 160 km/h nopeudella kahden rekan välissä ja tiellä tuli eteen pyörän runko. Oli pakko ajaa sen päältä, mutta mitään ei tapahtunut. Oli kuolema lähellä.