Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesätyö ja ahdistus?

Vierailija
12.07.2019 |

Kesätyöni ahdistaa minua. Työ on eräänlaista asiakaspalvelua ja työnkuva melko laaja. Asiakkaita on paljon joka päivä ja palan ihan loppuun yrittäessäni ehtiä auttamaan kaikkia kaikessa. Pomo on välillä ymmärtäväinen ja välillä taas vaatii liikoja (minua kun on vain yksi kappale, en voi olla kolmessa eri paikassa yhtä aikaa). Työ ei siis toki mitään rakettitiedettä, mutta kiireistä ja monialaista eli monta asiaa jotka pitäisi osata ja ehtiä. Minulla on monta vuoroa joissa avaan yksin ja suljen yksin ja koen myös tämän ahdistavaksi. Olen tunnollinen ja yritän parhaani, mutta ahdistun kun se ei riitä. Huomenna olisi taas aamuvuoro ja olen stressannut sitä koko päivän. Vapaapäivät menee pilalle tämän huolehtimisen takia. Muilla samaa? Miten osata rauhoittua?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele niin että 80% riittää, ei tarvitse tehdä 110%. Ei ole sinun vikasi ellei väkeä ole riittävästi. Teet niin hyvin kuin pystyt äläkä ota jokaista pomon sanaa niin kirjaimellisesti.

Vierailija
2/12 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lopputili jos sun taloudellinen tilanne mitenkään siihen pystyy... Noissa kesätöissä on aina ollut paljon sellaista kohtelua, mitä yhdenkään työntekijän ei pitäisi kokea, tietysti voit lähteä niitä "oikeuksia" hakemaan, mutta toisaalta kannattaako ihan parin kuukauden takia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet mitä pystyt, se riittää. Kerro pomolle, jos hän antaa epärealistisia tavotteita sinulle. Hän ei ole ajatustenlukija. Varmaankin olet tosi näppärä ja hän kuvittelee sinun pystyvän mihin vaan.

Vierailija
4/12 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele niin että 80% riittää, ei tarvitse tehdä 110%. Ei ole sinun vikasi ellei väkeä ole riittävästi. Teet niin hyvin kuin pystyt äläkä ota jokaista pomon sanaa niin kirjaimellisesti.

Kiitos. Yritän ajatella näin. Tiedän toki myös että ei ole minun vikani että henkilökuntaa ei ole tarpeeksi. Samaan aikaan mietin kuitenkin että johtuukohan se oikeasti siitä vai sittenkin minusta, että olisin niin huono ja hidas että en ehdi tekemään sitä kaikkea mitä minulta odotetaan. Toisaalta kaikki työkaverini ovat myös sanoneet, että on stressaavaa.

Vierailija
5/12 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua ahdistaa avaamisissa ja sulkemisissa? Minä olen aikanaan sulkenut myymälää yksin ja toisessa paikassa työkaverin kanssa, kun aina kaksi oli vuorossa. Ja joka ikinen kerta se sama ahdistus: "laitoinko nyt varmasti oven lukkoon?", "laitoinhan rahat kassakaappiin?", "otinhan ne rapsat?" Ja tiedän kyllä tehneeni nuo asiat, mutta silti aina jotenkin jännitti että kuuluuko aamulla perästä.

Vierailija
6/12 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae sairaslomaa.

Vierailija
7/12 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua ahdistaa avaamisissa ja sulkemisissa? Minä olen aikanaan sulkenut myymälää yksin ja toisessa paikassa työkaverin kanssa, kun aina kaksi oli vuorossa. Ja joka ikinen kerta se sama ahdistus: "laitoinko nyt varmasti oven lukkoon?", "laitoinhan rahat kassakaappiin?", "otinhan ne rapsat?" Ja tiedän kyllä tehneeni nuo asiat, mutta silti aina jotenkin jännitti että kuuluuko aamulla perästä.

Aikalailla nuo samat asiat kuin sinuakin! Kiva että joku ymmärtää.

Vierailija
8/12 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae sairaslomaa.

En halua jättää työnantajaa pulaan kuitenkaan. Olen kuitenkin sitoutunut ja lupautunut työskentelemään kesän. Yksi työkaveri lopetti juuri eli tulisi todella huonoon saumaan minun sairaslomat tai loparit.

Vierailija
9/12 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae sairaslomaa.

En halua jättää työnantajaa pulaan kuitenkaan. Olen kuitenkin sitoutunut ja lupautunut työskentelemään kesän. Yksi työkaveri lopetti juuri eli tulisi todella huonoon saumaan minun sairaslomat tai loparit.

Älä ole liian kiltti, kyllähän tuo kertoo paljon missä oloissa työskennellään...

Vierailija
10/12 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae sairaslomaa.

Älä ota sairaslomaa jos et ole sairas!

Vierailija
11/12 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla tuli jo ihan hyvä neuvo, 80%% riittää. Meillä töissä on näin neuvottu ihan esimiehen taholta. Töitä oli liikaa, liian vähän henkilökuntaa, eikä ollut lisää luvassakaan. Tunnolliset työntekijöt uupuivat. Esimies sanoi että työn ei aina tarvitse olla kiitettävä, riittää että on arvosanan 7 asteikolla. Tietty pitää tunnistaa, missä kohtaa voi vähän oikaista ja missä ei.

Teet en minkä pystyt, onneksi tämä on vain kesätyö. Et ole vastuussa siitä, että henkilökuntaa on liian vähän. Äläkä mieti etukäteen, miten seuraava päivä menee. Se menee niin kuin menee, ja vastuu on esimiehellä.

Vierailija
12/12 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ehkä kesätyön päättymisen jälkeen tulee helpotuksen tunne "Jes, selvitty on" 😃

Jaksamisia, riittää kun teet parhaasi.