Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhin yäyttää 18-v maanantaina, siitä päivästä alkaen

Vierailija
12.07.2019 |

Hän pesee omat pyykkinsä ja kokkaa omat ruokansa. Kotona saa kyllä asua kunnes opiskelut loppuu.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mun lapset on pesseet omat pyykkinsä siitä asti, kun aloittivat yläasteen. Miksi ihmeessä olet pessyt sellaisen ihmisen pyykit, joka on täysin kykenevä siihen itsekin?

Meillä lisäksi lapset ovat osallistuneet taitojensa mukaan ruoanlaittoonkin pienestä pitäen, 10v alkaen ovat olleet täysin kykeneväisiä osallistumaan ruoanlaittoon siinä, missä vanhempansakin.

Miksi aloitat lapsesi kasvatuksen vasta hänen ollessaan täysi-ikäinen?!?

Vierailija
2/14 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Niin mun nuori teki kyllä n 15v iästä alkaen, itse päätti asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko epäkäytännällistä. Vajaita koneellisia pyykkiä ja pieniä annoksia ruokaa

Eipä tulisi itselleni mieleenkään

Vierailija
4/14 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vasta 18- vuotiaana pesee pyykkiä. Jo on vaikeata katsoa kerran vaateiden pesulämpötila ja painaa kone käyntii+kipata pesuainetta. Peseytyy kok perheen pyykit ja sit nostaa kuivumaan. Kyllä on rakettitiedettä sun pojallesi. Meillä on kaikki osanneet komman jo 12- vuotiaana. Nykylapselle niitä teknisesti yksinkertaisimpia taitoja.

Vierailija
5/14 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika myöhään Ap mutta hyvä tietty noinkin, tsemppiä!

Meillä yläkouluikäiset on osanneet tehdä ruokaa ja pestä pyykkiä ym., koko perheelle toki kerralla ruokaa ja kaikkien muidenkin pyykit tietty koneeseen.

Vierailija
6/14 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni 18-vuotiashan on jo superkokki.

Vierailija
7/14 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni 18-vuotiashan on jo superkokki.

Osaa tehdä hyvää paataa:). Muuten ei ole kovin innostunut. Katsotaan muuttuuko asenne kun on täysi-ikäinen. Epäilen. Tiedän, että mun olis pitänyt aiemmin innostaa ja niin olen tehnytkin. Kerran lapsi oli tekemässä ruokaa ja lapsen isä otti ruoanteon haltuun, kun hänen mielestään lapsi ei osannut. Veikkaan että se sitten vähän lannisti häntä.ap

Vierailija
8/14 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vasta 18- vuotiaana pesee pyykkiä. Jo on vaikeata katsoa kerran vaateiden pesulämpötila ja painaa kone käyntii+kipata pesuainetta. Peseytyy kok perheen pyykit ja sit nostaa kuivumaan. Kyllä on rakettitiedettä sun pojallesi. Meillä on kaikki osanneet komman jo 12- vuotiaana. Nykylapselle niitä teknisesti yksinkertaisimpia taitoja.

Pojalle?

Vierailija
9/14 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika myöhään Ap mutta hyvä tietty noinkin, tsemppiä!

Meillä yläkouluikäiset on osanneet tehdä ruokaa ja pestä pyykkiä ym., koko perheelle toki kerralla ruokaa ja kaikkien muidenkin pyykit tietty koneeseen.

Kiitti jaxuhaleist. Meillä on täällä toinen tuleva täyai-ikäinen, jonka ex on passannu piloille. En voi lasta syyttää siitä, että on ruoat tullu 12-vuotiaaksi nenän eteen, vaikka exälle sanoin että välillä olisi hyvä höllätä ja antaa lapsen tehdä itse. Aika vaikea muuttaa totuttua, mutta pakko!

Vierailija
10/14 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika myöhään aloitat, mutta parempi nyt kuin ei ollenkaan. Ihan hyvä on nuoren viimeistään nyt oppia pitämään huolta omista asioistaan viimeistään tuossa iässä, muuten tulee elämänhallinnan vaikeuksia kun jossain vaiheessa muuttaa omilleen.Toivottavasti ap toteutat suunnitelmasi positiivisessa ja rakentavassa tunnelmassa. Ei siis „ja minähän en aikuista ihmistä palvele, tee ite“ vaan ohjaat ja neuvot, jos kerran perusasiat kuten ruuanlaitto ja pyykinpesu on vielä ihan vieraita asioita.

Vierailija
11/14 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää pestä omat pyykit ja tehdä omat ruuat, eikö samalla voi hoitaa koko perheen ruokia ja pyykkejä?

Vierailija
12/14 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on vaikeata katsoa kerran vaateiden pesulämpötila ja painaa kone käyntii+kipata pesuainetta.

Mutta kun lapsi on typerä! Äiti tekee kotityöt. Minä itse en tee mitään! Ja tämä sama jatkuu vielä pitkälle aikuisuuteen...

Vierailija
13/14 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kokkasin ruuat koko perheelle jo kun olin 10 vanha. Äitini ollut aina laiska kokki ja veli ei tuolloin osannut kokata. Kolmisteen oltiin. Ihan vapaaehtosesti tein. En tajua äitejä ketkä vasta 18 pistää lapset ruokahommiin. Oot idiootti.

Vierailija
14/14 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitatko, että sinä kokkaat muulle perheelle ja 18-v. oman ruokansa. Sitten istutte yhdessä pöytään? Ja sinä peset muut pyykit, mutta valkkaat likapyykkikorista hänen vaatteensa erilleen? Omituista. Ja tuhlausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi