Kauhea ikävä iskee välillä. Erosin alkoholiriippuvaisesta
Muuten ihanasts tai ainakin ihan ok miehestä joku aika sitten. Välil iskee ikävä. Mietin kuinka yksinäinen se on. Kuinka se ehkä ikävöi mua. Miten kiva olikaan silloin kun se ei juonut. Olihan se ihminen tärkeä, mutta minä olen tärkeämpi. Alko loppumetreillä ne katteettomat lupaukset ottamaan voimille. Kuinka hän huomenna lopettaa ja sitten löydänkin sen kantakuppilasta,kun ei oo vastannut puheluihin. No ehkä tää ajan kanssa helpottaa. Juominen ja tissuttelu oli jokapäiväistä, oltiin vuosi yhdessä eikä näistä ollu yksään viikonloppu semonen et ei ois mitään juotu. Tai hän siis, itse olin juomatta.
Kommentit (20)
Tsemppiä.
Tiedän tunteen. Mäkin olen ollut tuossa tilanteessa. Pari kertaa palattiin vielä yhteenkin, mutta mikään ei muuttunut. Alkoholisti on uskollinen vain riippuvuudelleen.. valheita ja petettyjä lupauksia.. Ja humalassa alkoi muuttua jo persoonallisuuskin.
Kyllä jotain ikävöin silloin hänessä, mutta helpotus oli päästää irti.
Jos perheen joskus haluaa, niin ei ikinä alkoholistin kanssa!
On ihan luonnollista kaivata ihmistä, jota kohtaan on ollut tunteita. Mutta et sä alkoholistia saa parannettua, ja kuulostaa siltä että et voinut suhteessa hyvin. Kannattaa muistaa se paha olo ja keskittyä siihen että sun on nyt parempi. Ikävä menee kyllä jossain vaiheessa ohi.
Alkoholistimies parantuu riippuvuudesta, jos saa naiselta tarpeeksi rakkautta. Jos ei parane, nainen ei ole rakastanut tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
On ihan luonnollista kaivata ihmistä, jota kohtaan on ollut tunteita. Mutta et sä alkoholistia saa parannettua, ja kuulostaa siltä että et voinut suhteessa hyvin. Kannattaa muistaa se paha olo ja keskittyä siihen että sun on nyt parempi. Ikävä menee kyllä jossain vaiheessa ohi.
En voinut hyvin, mun voimat loppui ja koin että tulin tunnelin päähän,jossa ei ollut valoa näkyvissä. Vasta nyt alkaa omatkin voimat tulemaan takaisin. Yritän aina pitää mielrssä sen, että vaikka hän toipuisi mikä on hyvin epätodennäköistä,olisi loppuelämä varpaillaan olemista ja pelkoa millon ratlee taas.En halua sellaista elämää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistimies parantuu riippuvuudesta, jos saa naiselta tarpeeksi rakkautta. Jos ei parane, nainen ei ole rakastanut tarpeeksi.
No mun kohdalla mä häntä rakastin ja siedin kaikki retkahdukset. Hänen pitää rakastaa itseään, että hän lopettaa juomisen. Ei kukaan muu sitä voi tehdä. Hänen riippuvuus oli sit lujaa laatua,kun mun rakkaus ei riittänyt. Ap
Ihan sama kokemus. Niin ihanaa aina, kun oli selvin päin. Mutta yllätten ei sitten ollutkaan, vaikka muuta oli sovittu. Monta kertaa kävi näin. Olin rakastuneena pitkämielinen, mutta rajansa kaikella.
Ei voi vain mitään ja juopon raitistuminen on epätodennäköisempää kuin lottovoitto.
Nyt yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voinut hyvin, mun voimat loppui ja koin että tulin tunnelin päähän,jossa ei ollut valoa näkyvissä. Vasta nyt alkaa omatkin voimat tulemaan takaisin. Yritän aina pitää mielrssä sen, että vaikka hän toipuisi mikä on hyvin epätodennäköistä,olisi loppuelämä varpaillaan olemista ja pelkoa millon ratlee taas.En halua sellaista elämää. Ap
Nonih, pidät tästä kiinni. Kyllä se ikävä helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama kokemus. Niin ihanaa aina, kun oli selvin päin. Mutta yllätten ei sitten ollutkaan, vaikka muuta oli sovittu. Monta kertaa kävi näin. Olin rakastuneena pitkämielinen, mutta rajansa kaikella.
Ei voi vain mitään ja juopon raitistuminen on epätodennäköisempää kuin lottovoitto.
Nyt yksin.
Ihan kuin kynästäni. Ap
Yksin ja keskityn nuorimmaisen kasvatukseen :)
Kyllä se kuudessa vuodessa unohtuu (toki jokaisella ottaa oman aikansa).
Olet oikealla tiellä. Nyt kun vielä muistat sen, että kaikki paha, mikä tuolle exällesi sattuu tulevaisuudessa, ei ole sinun "hylkäyksesi" syytä! Unohda jossittelu siitä, että jos me oltais vielä yhdessä, niin sitä, tätä tai tuota ei olisi tapahtunut. Kyllä olisi. Jokaisen itsemääräämisoikeudellisen elämä ja valinnat ovat omissa käsissä! Teit kuule parhaan mahdollisen päätöksen. Joskus se vain menee näin, että löytyy joku sinua tärkeämpi ja rakkaampi. Se voi olla toinen nainen, mutta nyt hävisit nautintoaineelle. Katso tulevaisuuteen vaan, se odottaa sinua!
Vierailija kirjoitti:
Olet oikealla tiellä. Nyt kun vielä muistat sen, että kaikki paha, mikä tuolle exällesi sattuu tulevaisuudessa, ei ole sinun "hylkäyksesi" syytä! Unohda jossittelu siitä, että jos me oltais vielä yhdessä, niin sitä, tätä tai tuota ei olisi tapahtunut. Kyllä olisi. Jokaisen itsemääräämisoikeudellisen elämä ja valinnat ovat omissa käsissä! Teit kuule parhaan mahdollisen päätöksen. Joskus se vain menee näin, että löytyy joku sinua tärkeämpi ja rakkaampi. Se voi olla toinen nainen, mutta nyt hävisit nautintoaineelle. Katso tulevaisuuteen vaan, se odottaa sinua!
Kiitos tästä viestistä♡ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä viestistä♡ap
Ei kiittämistä :) Oli pakko sulle kirjoittaa. Olen käynyt saman läpi kaikkine tunnemyrskyineen. Kaikkea hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, minäkin tarvitsin myös tätä juuri nyt. ❤️
- Narkomaanin ”hylännyt”
Omalla kohdalla ahdistusta juomiseen liittyen lisäsi tieto siitä, että juotuaan liikaa mies on pettänyt aiempia kumppaneitaan. Ja jokaiseen viikonloppuun kuului "pakollisena" tissuttelua, koska pitäähän sitä voida rentoutua rankan työviikon päätteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt yksin.
Ihan kuin kynästäni. Ap
Yksin ja keskityn nuorimmaisen kasvatukseen :)
Joo... sielunsisko täällä tosiaan. Kun alkoholi paljastuu suurimmaksi rakkaudeksi, niin ei siinä auta mikään.
Mullakin on vielä yksi lapsi kotona :) Kauhea pettymys tämä, mutta ei auta kuin nokka kohti uusia tuulia. Ehkä vielä sinä ja minä löydämme parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdalla ahdistusta juomiseen liittyen lisäsi tieto siitä, että juotuaan liikaa mies on pettänyt aiempia kumppaneitaan. Ja jokaiseen viikonloppuun kuului "pakollisena" tissuttelua, koska pitäähän sitä voida rentoutua rankan työviikon päätteeksi.
Tää mun "ihanuus" oli myös nk. Sossupummi,eli otti irti kaiken minkä sai eikä hakenut kunnon töihin,koska ei kannattanut,kun makoilemalla saa saman rahan. Hän myös tarvitsi hirveästi egon buustausta,varsinkin kännissä ollessaan. Hyvin useasti kaikki vastoinkäymiset olivst jonkin muun kuin hönen syytänsä. Kännisså hän tykkää olla, koska se on kivaa. Mä halusin herätä pyhäaamuisin aikaisin, kasilta mutta hän nukkui krapuulaansa kahteen-kolmeen. Että olipa todella mukavaa.
Mietin, että mitä hänessä kaipaan niin se on se, että hän hyväksyi mut ehdoitta. Ei haitannu vatsalöllöt ja riipparit. Mutta niinhän se pitäs olla muutenkin, mun pitää riittää semmoisrna kun oon myös jollekin toiselle joka ei ole riippuvainen. Mutta nyt ei ole sen aika. Nyt nautitaan elämän pienistä asioista ja keskitytään itseen.
Kiitos tsemppikommenteista, niillä on iso vaikutus♡
T. Yksim muttei yksinäinen ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, minäkin tarvitsin myös tätä juuri nyt. ❤️
- Narkomaanin ”hylännyt”
Hienoa, että näistä ikävistä kokemuksistani seurasi edes jotain hyvää. Lämmittäähän se omaakin mieltä, jos jollekin lohduksi voi olla. :)
Kyllä te naiset olette julmia, kun ette rakasta sairastuneita miehiä.
Älä ikinä mene takaisin. Jos asiat on tuossa pisteessä niin älä enää altista itseäsi sille kauheudelle, mitä ne jatkuvat pettymykset aiheuttaa. Ei niihin ikinä totu. Alkoholi menee aina edelle. Se hirveä tunne koko ajan, kun on parempi aika menossa ja koko ajan kävelee kuin heikolla jäällä. Tietää, että kohta taas mennään. Mitkään lupaukset ei pidä. Koko ajan saa pelätä.
Mene sen kans takaisin yhteen. Kyllä se kohta lopettaa, kun sä vain rakastat sitä tarpeeksi.