Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaasan narsistinen pyrkyri-ilmapiiri?

Vierailija
12.07.2019 |

Kokemuksia?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottava paikka. Kastijako voimissaan.

Vierailija
22/29 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä suomenruotsalaisia on Vaasassa joku neljäsosa. Päivittäin näkyvämpi ryhmä ovat silti keskustan kauppakeskuksessa ja torilla notkuvat uudet tulokkaat, joille ei ole keksitty järkevämpää tekemistä, kuin yleisillä paikoilla mölyäminen.

Mitään muista kaupungeista poikkeavaa narsistisuutta on silti vaikea löytää. Ennemminkin kyse on pohjalaisesta jäykkyydestä uutta kohtaan ja ylpeydestä, jonka takia joidenkin muualta muuttavien on vaikea sopeutua, kun eivät saa ystäviä paikallisista nythetitässä. Vaasalaiseen tutustuessa kannattaa varata muutama vuosi aikaa.

Minulla täysin sama kokemus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamista.

Vierailija
24/29 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on hyvä asua ja elää, kaksikielinen kulttuuri, kaunis meri ja puistot. Mukavat ihmiset. Aloittaja, mieti oisko itsessäsi, suuressa minä- keskeisyydessäsi jotakin korjattavaa? Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.

Vierailija
25/29 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on hyvä asua ja elää, kaksikielinen kulttuuri, kaunis meri ja puistot. Mukavat ihmiset. Aloittaja, mieti oisko itsessäsi, suuressa minä- keskeisyydessäsi jotakin korjattavaa? Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.

Ei ole vikaa. Oletko pyrkyri-kiusaaja? Kiusaat heikompiasi?

Vierailija
26/29 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on paskantärkeitä länsi suomalaiset. Luulevat olevansa jotain. Täällä itä Suomessa nauretaan reilusti, hymyillään ja tervehditään. En edes tunnista suomalaiseksi länsi suomalaisia. Tuntuvat vieraalta.

Mulle Suomea on ainoastaan Joensuu, Lappeenranta ja Kotka akseli.

Vierailija
27/29 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on paskantärkeitä länsi suomalaiset. Luulevat olevansa jotain. Täällä itä Suomessa nauretaan reilusti, hymyillään ja tervehditään. En edes tunnista suomalaiseksi länsi suomalaisia. Tuntuvat vieraalta.

Paskantärkeys, pyrkyryys ja kiusaaminen ovat myös minun kokemukseni.

Vierailija
28/29 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä, minä olen syntynyt Länsi-Suomessa ja aina asunut täällä, mutta silti olen ulospäinsuuntautunu, iloinen, tervehdin tuntemattomiakin ihmisiä ja juttelen heille (asun maalla joten jotkut jopa jäävät juttelemaan ja tervehtivät vaikkeivat tunne). Olenkin aina vitsaillut kaikille, että minun olisi pitänyt syntyä Itä-Suomeen.

Vierailija
29/29 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle Suomea on Pähkinäsaaren rauhan rajan länsipuolinen Suomi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä