Vaasan narsistinen pyrkyri-ilmapiiri?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Niitä suomenruotsalaisia on Vaasassa joku neljäsosa. Päivittäin näkyvämpi ryhmä ovat silti keskustan kauppakeskuksessa ja torilla notkuvat uudet tulokkaat, joille ei ole keksitty järkevämpää tekemistä, kuin yleisillä paikoilla mölyäminen.
Mitään muista kaupungeista poikkeavaa narsistisuutta on silti vaikea löytää. Ennemminkin kyse on pohjalaisesta jäykkyydestä uutta kohtaan ja ylpeydestä, jonka takia joidenkin muualta muuttavien on vaikea sopeutua, kun eivät saa ystäviä paikallisista nythetitässä. Vaasalaiseen tutustuessa kannattaa varata muutama vuosi aikaa.
Minulla täysin sama kokemus.
Täällä on hyvä asua ja elää, kaksikielinen kulttuuri, kaunis meri ja puistot. Mukavat ihmiset. Aloittaja, mieti oisko itsessäsi, suuressa minä- keskeisyydessäsi jotakin korjattavaa? Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on hyvä asua ja elää, kaksikielinen kulttuuri, kaunis meri ja puistot. Mukavat ihmiset. Aloittaja, mieti oisko itsessäsi, suuressa minä- keskeisyydessäsi jotakin korjattavaa? Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.
Ei ole vikaa. Oletko pyrkyri-kiusaaja? Kiusaat heikompiasi?
Kyllä on paskantärkeitä länsi suomalaiset. Luulevat olevansa jotain. Täällä itä Suomessa nauretaan reilusti, hymyillään ja tervehditään. En edes tunnista suomalaiseksi länsi suomalaisia. Tuntuvat vieraalta.
Mulle Suomea on ainoastaan Joensuu, Lappeenranta ja Kotka akseli.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on paskantärkeitä länsi suomalaiset. Luulevat olevansa jotain. Täällä itä Suomessa nauretaan reilusti, hymyillään ja tervehditään. En edes tunnista suomalaiseksi länsi suomalaisia. Tuntuvat vieraalta.
Paskantärkeys, pyrkyryys ja kiusaaminen ovat myös minun kokemukseni.
Vierailija kirjoitti:
Älä yleistä, minä olen syntynyt Länsi-Suomessa ja aina asunut täällä, mutta silti olen ulospäinsuuntautunu, iloinen, tervehdin tuntemattomiakin ihmisiä ja juttelen heille (asun maalla joten jotkut jopa jäävät juttelemaan ja tervehtivät vaikkeivat tunne). Olenkin aina vitsaillut kaikille, että minun olisi pitänyt syntyä Itä-Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Mulle Suomea on Pähkinäsaaren rauhan rajan länsipuolinen Suomi.
Kuvottava paikka. Kastijako voimissaan.