Vuoden 2009 sikainfluenssarokotus (pandemrix) - onko muita aikuisia, joille tuli rokotteesta haittavaikutuksia?
Otin aikoinaan ko. rokotteen ja tulin siitä oikeasti kipeäksi (kuumetta, lihaskipuja). Pian rokotteen jälkeen aloin saada myös muita outoja oireita, joille ei löytynyt mitään selvää selitystä: päänsärkyä, sylkirauhasten turpoamista, masennusta/ahdistuneisuutta jne. Jotenkin olo tuntui rokotteen jälkeen pysyvästi erilaiselta, oli ikään kuin sairaampi olo kuin ennen rokotetta. Olin rokotteen ottamisen aikaan reilu 3-kymppinen.
Onko muita, joille on tullut vastaavia tai muunlaisia oireita pandemrix-rokotteesta?
Jotenkin kaduttaa, että aikoinaan otin rokotteen... ;(
Kommentit (5)
Ei tullut, koska en ottanut sitä. Tosin itse olin pitkäaikaistyötön ja muutenkin varmaan vähiten yhteiskunnan intresseissä olevaa väestömateriaalia ja vähiten priorisoitua porukkaa, niin että minulle ei (vielä?) edes ehditty lähettää yhtään uhkailu- eikä painostuskirjettä piikitettäväksi tulemiseksi.
Mutta toisaalta en tunne myötätuntoa teitä "sikapiikistä" sairastuneita kohtaan: oma vikanne kun otitte sen. "Mitäs läksit".
Odotin esikoistani silloin ja minulle suorastaan tuputettiin rokotus, aiemmin en ollut influenssarokotuksia ottanut. Monesti olen miettinyt että onneksi molemmat säästyimme haittavaikutuksilta!
Tiedän monta tapausta jossa vakavia oireita on tullut juuri sen ottamisen jälkeen. Mihinkään ei ole niitä tilastoitu. Eli todellisuus siitä rokotteesta on vielä karumpi.
Koko nelihenkinen perheemme otti rokotuksen. Kenellekään ei tullut mitään oireita.
Kyseisen rokotteen jälkeen en kivutonta päivää ole nähnyt. Olin perusterve päälle kolmikymppinen kun erehdyin ottamaan piikin. Kadun sitä joka päivä. Kukaan ei noteeraa eikä usko mistä kivut alkoivat ja mitään ei voi todistaa:(