Tällaista asunnon ostaja himoitsee. Linkki
https://www.is.fi/asuminen/art-2000006170667.html
Näitä asunnon ostajat himoitsevat:
Avokeittiö isolla saarekkeella
Iso makuuhuone
Iso kodinhoitohuone omalla sisäänkäynnillä
Mutta luulisi harvalla olevan varaa tällaiseen luksukseen, vai onko suurimman osan kodit tosiaan tällaisia?
Kommentit (19)
Ei ole enkä edes halua. Haluan asua kaupungin keskustassa.
Mä en avokeittiötä ottaisi vaikka maksettaisiin
Luulisi, että vain harvojen luksusta.
Isot tilat on sitten huone määrästä pois. Minne lapset mahtuu.
Suuri keittiö on rasittava. Tulee valtavasti askelia ruokaa laittaessa.
Halusin niin kauan, kunnes pääsin käytännössä kokeilemaan sitä avokeittiötä. Ei ole mun juttu.
Amerikkalaiseen tyyliin kaipaisin isoa makuuhuonetta, josta olisi vaatehuoneen kautta kulku omaan kylpyhuoneeseen. Nurkassa olisi kahvinkeitin, josta saisi aamukahvit heti suihkun jälkeen nauttien parvekkeella tai ison ikkunan äärellä katsellen ihanaa maisemaa.
Vierailija kirjoitti:
Halusin niin kauan, kunnes pääsin käytännössä kokeilemaan sitä avokeittiötä. Ei ole mun juttu.
Amerikkalaiseen tyyliin kaipaisin isoa makuuhuonetta, josta olisi vaatehuoneen kautta kulku omaan kylpyhuoneeseen. Nurkassa olisi kahvinkeitin, josta saisi aamukahvit heti suihkun jälkeen nauttien parvekkeella tai ison ikkunan äärellä katsellen ihanaa maisemaa.
Miksi vaatehuoneen kautta.
Ruuanlaitossa tarvitaan paljon tilaa. Saarekkeet on jo vähän höpöjä.
Avokeittiö on niille, joiden keittiö on liian pieni kunnon ruokapöytää varten.
Minulla on kunnon keittiö, johon mahtuu 6 hengen ruokapöytä. Olohuone ja ruokahuone on yhtenäistä tilaa, on takka ja toinen 6 hengen ruokaryhmä.
Tykkään, kun ruokahuoneesta on vielä käynti terassille, jossa myös voi ruokailla, ja sieltä patiolle, jossa on keinu ja sohvaryhmä kahvittelua varten.
Terassi saisi kyllä olla lasitettu, että suojaisi tuulelta ja sateelta, ja olisi lämmin aikaisin keväästä pitkälle syksyyn..
Tykkään yksitasoisesta, en enää lähtisi kahden tai kolmen kerroksen taloon.
Tykkään, kun on tilava päämakuuhuone, jossa on ovet omaan vessaan ja vaatehuoneeseen. Vielä parempi olisi, jos vessa olisi pieni kylppäri suihkulla.
Vaatehuone saisi olla isompi pukeutumishuone.
Muita makuuhuoneita on kaksi, juuri sopiva kun on teinin huone ja työ/vierashuone.
Olisihan tietysti hienoa, jos niilläkin olisi omat kylppärit ja vaatehuoneet. Nyt on vain yksi yleinen vessa eteisessä, ja muutama vaatekaappi.
Saunaan mahtuu neljä, on ihan riittävä. Pesuhuoneessa yksi suihku on aivan riittävä. Tykkäisin kuitenkin lisäksi kylpyammeesta.
Kodinhoitohuone ei ole koskaan liian iso, lähinnä kaipaisin vielä enemmän kuvaustankoa, ja vielä muutama kaappi, että mitään vaatteita eikä liinavaatteita tarvitsisi kuljetella huoneisiin.
Kodinhoitohuoneen sisäänkäynti suoraan ulos on aivan turha, kun ei ole koiraa. Pyykit kuivatan kuivurissa ja kodinhoitohuoneessa. Sen sijaan saunan vilvoittelua varten kyllä pitää olla ovi suojaiselle terassille.
Lämpimällä autotallilla ei tee mitään, lämmin varastotila olisi paljon tärkeämpää, ja kahden auton katos jossa pistokkeet lämmitykselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, haluan sen sellaiseksi jatkumoksi. Et se kylpyhuone olisi salainen yllätys vaatehuoneen jälkeen.
Ostaisin heti tämän meidän vuokra-asunnon jos tulisi myyntiin (ei tuu, kaupungin omistama). Meillä 66 m2 kolmio erillisellä, tilavalla keittiöllä! Harvinaista herkkua 2000-luvun taloissa! Olen yrittänyt etsiä vastaavanlaista asuntoa Etuovesta, Oikotiestä ja Torista mutta ei löydy. Meillä ehdoton vaatimus omistusasuntoon nimenomaan on erillinen keittiö ja sauna. On vaan jotenkin ahdistavaa ja levotonta että ruokailutila ja olkkari olisi samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, haluan sen sellaiseksi jatkumoksi. Et se kylpyhuone olisi salainen yllätys vaatehuoneen jälkeen.
Minusta olisi harmillista joutua kulkemaan vaatehuoneessa turhaan. Lisää pölyn määrää vaatteisiin, mitä enemmän siellä ravaa.
Avokeittiö pitäisi aina olla siisti, ettei tiskit näy olkkariin.
Grynderit ovat nykyään keksineet jättää erillisen keittiön pois, että 3h+k mahtuu 10 neliötä vähempiin neliöihin, mutta maksaa saman verran. Tämän takia ei löydä uusista asunnoista erillistä keittiötä. Samaan taloon mahtuu tällä kikalla monta myytävää yksiötä enemmän, ja kate ei kun kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi harmillista joutua kulkemaan vaatehuoneessa turhaan. Lisää pölyn määrää vaatteisiin, mitä enemmän siellä ravaa.
Samoin, ja haluaisin että minulla olisi oma vaatehuone vain itselleni, vaikka olisi perheellinen. Kaikki korut, laukut,, meikit, yksityiset tavarat olisi siellä eikä sinne olisi muilla asiaa. Äideillä ei muuten ole oikein mitään yksityisyyttä perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä tarkoitat. Ei kai kummassakaan ravata yhtään sen enempää kuin jos ne olisi erikseen. Paitsi sen sisäänkulun verran. Mua harmittaa se, että huoneessa on enemmän kuin yksi ovi. Tuossakin vaatehuoneeseen kulku kävisi liukuovien kautta, niin saisi häivennettyä ovimaisuutta. Itse asiassa makuuhuone voisi olla täysin oma alueensa yläkerrassa, jonne käynti tapahtuisi rappusten kautta. Ei ovia ollenkaan!
En kyllä haluaisi asuntoa, jossa olkkari on samalla keittiö.
Meillä on avokeittiön ja erillisen keittiön kompromissi. Keittiö on samaa tilaa olkkarin kanssa, mutta tilaa jakamassa on osittainen seinä. Keittiöstä näkyy olkkariin vain siistein osa tasoa. Liesi ja tiskiallas ovat syvemmällä. Olen tyytyväinen.
Itselläni on kaksiossa avokeittiö jossa itse keittiö on piilossa, olohuoneeseen näkyy vain ruokailutila. Se on ok mutta parempi olisi erillinen keittiö. Inhoan uusien asuntojen pohjapiirustuksia. Toinen kritisoinnin aihe on liian pienet säilytystilat. Asun yksin mutta muutama kaappi ei ole riittävästi, haluaisin ison vaatehuoneen niiden lisäksi. En ole mikään konmarittaja. En nykyään ostele niin paljon mutta en halua heittää hyvää tavaraa poiskaan. Tarvitsen niitä ja sitten kun en tarvitse laitan kiertoon tai roskiin.
Noh, onko teillä ja tutuilla ne tuollaiset asunnot.
Isot leivinuunit ja suuret keittiöt saarekkeineen