Tekisitkö lasun jos näkisit tällaista?
Tyttö 5v. Ei puhu hyvin, voisi luulla alle 3v. puheen perusteella. Kun häneltä kysyy jotain, ei vastaa. Jos isoveli on vieressä, vastaa puolesta. Puhuteltaessa menee ”piiloon” käsien taakse tai esim. sohvan taakse. Irvistelee, riehuu holtittomasti. ”Ratsastaa” isoveljen päällä niin että lantiot ovat vastakkain.
Ei ole päiväkodissa eikä saa apua puheongelmiin.
Näin tämän kaiken parin tunnin aikana ja jäi vaivaamaan.
Kommentit (14)
Voi olla että myös reagoi yllättävään tilanteeseen riehumalla. Myös voi olla kehityshaasteita mistä vanhemmat ei sinulle halunneet kertoa.
Jos sinulla huoli niin tee ilmoitus, näillä tiedoilla paha sanoa mitään.
Tekisittekö lasun, kun mieheni eilen sammui ja p.askansi lasten leikkimökkiin, keskellä päivää.
Oudoltahan tuo kuulostaa, mutta onkohan perusteita lasuun kuitenkaan. Olet siis ihan varma, ettei saa terapiaa puhevaikeuksiin tai johonkin muuhun ongelmaan? Neuvolassahan lapsi joka tapauksessa on käynyt/käy, joten kai sielläkin kiinnitetään huomiota jos on jotain outoa.
Teet varmaan omalla nimelläsi, kun vaivaa?
En tekisi. Miksi ihmeessä? Vou olla kehityksestä jäljessä, mutta ei se tarkoita, että vanhemmat laiminlöisivät lasta. En nyt ihan ymmärtänyt, mistä syystä lasu tuli mieleesi?
Mistä tiedät, ettei saa apua? Oletko varma, että sinulle kerrottaisiin asiasta?
Mikä on se syy, miksi oletat lapsen olevan kaltoinkohdeltu!??
Luuletko, että esim. puheenkehityksen ongelmat tai kehitysvamma johtuvat huonoista kotioloista?
Ei juma. Olen kyllä jo vuosia tiennyt, että av:llä palstailee id.oottia sakkia, mutta ap veti kyllä nyt enkat.
Lapsi voi jännittää vieraita vihamielisiä ihmisiä.
Älkää tehkö lasuja keskustelematta ensin vanhemmille! Tuo on aivan typerä tapa. Jos olet oikeasti huolissasi ja hyvä ihminen, puhut vanhemmille ja autat heitä hakemaan tarvittavaa apua perheelleen, etkä tee nimetöntä lasua ja vieläpä yhden tapaamiskerran perusteella.
Ps: Oma 8v tyttöni on täysin normaali puheenkehitykseltään ja muutenkin, mutta jännittäessään alkaa lässyttämään.
Tuo voisi olla minun lapsesta. Minun tytöllä on lievä kehitysvamma ja autismia.
Vierailija kirjoitti:
Oudoltahan tuo kuulostaa, mutta onkohan perusteita lasuun kuitenkaan. Olet siis ihan varma, ettei saa terapiaa puhevaikeuksiin tai johonkin muuhun ongelmaan? Neuvolassahan lapsi joka tapauksessa on käynyt/käy, joten kai sielläkin kiinnitetään huomiota jos on jotain outoa.
Mihin perustat olettamuksesi, että neuvolassa on käyty/käydään?
Ap, tuossa ei ole mitään, miksi minä lasua tekisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin perustat olettamuksesi, että neuvolassa on käyty/käydään?
Ap, tuossa ei ole mitään, miksi minä lasua tekisin.
Kaikki lapset käy viisivuotisneuvolassa, jossa nimenomaan katsotaan puheenkehitys.
Tottakai teet, lapsen voi vielä joku kiva siasikoti pelastaa.