Onko ihan outoa että mies harrastaa siidereitä?
Miestuttavani on erikoistunut siideriharrastaja - ottaa hän toki myös joskus oluenkin, mutta aito siideri on se hänen juttunsa. Hän ei koskekaan mihinkään marketti- ja kausimakusiduihin, vaan lasissa pitää olla aitoa ranskalaista tai englantilaista scrumpyä. Eivätkö miehet juokaan pelkkää olutta? Onko tämä jotenkin outoa?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
En juo olutta ikinä. Aika harvoin juon alkoholia ylipäänsä, mutta silloin suosin lonkeroa ja pinkkejä teiniviinoja
M32
Joo. Sulle käy varmaankin myös Sininen Enkeli.
Mun mielestä jo se on outoa, että pitää minkä tahansa alkoholijuoman nauttimista "harrastuksena".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En juo olutta ikinä. Aika harvoin juon alkoholia ylipäänsä, mutta silloin suosin lonkeroa ja pinkkejä teiniviinoja
M32
Joo. Sulle käy varmaankin myös Sininen Enkeli.
En ole koskaan maistanut mutta eiköhän
Aah, ei ole parempaa kuin äärimmäisen kuiva englantilainen siideri.
T: miehekäs mies
Jotkut, huom aidot, siiderit on todella mahtavia. Niistä huomaa jo väristä, että ne on tehty aidoista ainesosista ja tammitynnyreissä kypsytetty.
Nämä eroavat dramaattisesti halvimmista aromeilla tehdyistä fruktoosi-siirappisiidereistä.
Sukupuolesta huolimatta tällaisten siidereiden nauttiminen on järkevän fiksun ihmisen merkki.
Arvostan tällaista ihmistä 100x enemmän kuin tyyppiä joka kittaa marketin halvimpia siidereitä joissa ei ole mitään muuta kuin käytännössä omenaviiniä ja hiilihapotettua fruktoosisiirappia sekaisin, keinotekoisen aromin kanssa.
Vähän samaa luokkaa kuin viskien harrastaminen.
Mutta ap onkin itse mies, joka harrastaa siidereitä ja kyselee täällä naisilta onko se outoa ;) Eikö?
Harrastaa siidereitä? No onpa hieno harrastus... Minun mies ei harrastaisi siidereitä, tosin ei kyllä myöskään kaljoja, viinejä, viskejä tai mitään muutakaan yhtä pöljää.
Meillä loppuisi jutut aika nopeasti, sillä itse en ole edes maistanut siideriä ja harrastukseni ovat enemmänkin urheilullisia ja luontoon liittyviä.
Ei kiitos, en halua tutustua. Tuskinpa hänkään haluaisi tutustua minuun, sillä mies on miehiin päin kallellaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä jo se on outoa, että pitää minkä tahansa alkoholijuoman nauttimista "harrastuksena".
Juuri tämä.
Ei ole minusta outoa, olut on minun "harrastukseni" ja olen nainen. Harrastuksella tarkoitan nimenomaan harrastusta, en siis juo koskaan yhtä pulloa enempää kerralla. Olutvalikoima on nykyisin valtavan laaja, ja tykkään kokeilla uutuuksia.
Avaukseen vastaajista ainakin puolet on hyvin nuoria, koska eivät ole ehtineet tutustua siidereiden historiaan, vaan tuntevat vain mainosmiesten version näistä juomista. Siideri on alunperin ollut maalaismiesten janojuoma, vasta vähän aikaa sitten se on kovalla mainosrummutuksella saatu vaikuttamaan bilehileille suunnatulta tuotteelta.
Vastaus ap:n kysymykseen: Ei.
Miksi ei voisi aitoja siidereitä harrastaa siinä kuin oluita, viskejä, viinejä tms.
Ovathan ne myös aika tymäkän makuisia verrattuna vaikkapa perus- vaaleaan lager-olueen.
Siidereistä en tiedä, mutta tämä on todellakin outoa.
Homppeli. Siideri on akkojen juoma. Jos se katsoo jalkapalloa niin varmasti on kakkosen miehiä.
Suodattamaton Old Rosie... Mmmmm...
M32