Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten joustamattomuus

Vierailija
11.07.2019 |

Anteeksi, mutta täytyy tehdä aloitus tästä aiheesta. Eli lueskelin tuota vaativa vauva -topicia, ja mietin omaa sekä monien naispuolisten ystävieni elämää. Tuntuu, että miehet eivät usein ole valmiita joustamaan lähes missään, ja parisuhteissa sekä avioliitoissa naiset joutuvat tekemään valtaosan joustamisesta ja kompromisseista. Eli naiset lopettavat omat harrastuksensa ja pätkäisevät uransa kesken jäädäkseen kotiin lastensa kanssa, kun miehet saavat harrastaa, käydä töissä ja viettää jätkien iltoja ja baari-iltoja.

Lisäksi kaikissa edellisissä parisuhteissani olen joutunut sovittamaan omat aikatauluni yhteen miesystävieni aikataulujen kanssa. Vaikka minulla olisi ollut sovittuna tapaamisia, koulujuttuja tai harrastuksia, olen joutunut siirtämään tai jättämään ne pois, jotta näkisin miestäni silloin, kun hänelle sopii. Hän taas ei koskaan ole suostunut siirtämään omia menemisiään minun takiani. Ja toisinaan olen joutunut pitämään kalenteria viimeiseen asti tyhjänä, kun mies ei ole osannut sanoa, että käykö jokin päivä hänelle vai ei. Ja valittaa ei ole saanut, tai muuten saan kuulla nimittelyä ja kyselyjä "onko se aika kuusta" tms. Eli minä olen aina ollut suhteissa se, joka on joutunut joustamaan ja tulemaan koko matkan toista vastaan.

Mikseivät miehet jousta ja tule 50% vastaan?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä pidä kalenteria tyhjänä siksi, että olisin valmis tapaamaan miestä. Jos minulla on koulujuttuja sovittuna, niin totean, että harmi, perjantai-iltaisin olen luennolla, nähdäänkö lauantaina. Jos se ei miehelle sovi, niin sitten ei tapailla. Ei käy edes mielessä, että elämäni olisi sen odottamista, että toisella on minulle aikaa.

Vierailija
22/24 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elän avoliitossa tämmöisen hyvin joustamattoman (itsekkään) ihmisen kanssa, pakko myöntää näin 8v ja 2 lasta myöhemnin, että olisihan sitä kai paremminkin voinut aikanaan valita, mutta toisaalta sopii hyvin tälläiselle parisuhteessa alistuvalle osapuolelle.

N34

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 5-vuotispäivällisen vähäinen arvo ei noissa tapauksissa ole ensimmäinen ongelmakohta. Vika onkin siinä miten nainen jatkaa suhdetta peräti 5 vuotta vaikka kumppani viittaa kintaalla yhteiselle ajalle. Samat 5 vuotta nainen peruu ja siirtelee omia menojaan. 

Tämä ajankäyttöjakauma kannattaa miettiä ihan silloin seurustelun alkuvaiheessa ja silloin kun ensimmäinen pieni kokeilu rajojen siirrosta tulee. Silloin pitää olla jämäkkä ja tarvittaessa lähteä eri suuntiin niin ei tule haaskanneeksi aikaa.

Jos kumppani viihtyy paljon kavereidensakanssa kapakoissa suhteen alussa, niin lopun voi kyllä ennustaa.

Vierailija
24/24 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikemminkin sanoisin, että naiset ovat miehiä huonompia pitämään kiinni omista rajoistaan.

Minä en siirrä ennakolta sovittuja menoja tyttöystäväni vuoksi, enkä oleta hänenkään tekevän niin minun puolestani. Jos haluaa parisuhteessa viettää yhdessä aikaa, siitä tulee sopia ja se pitää priorisoida. Et voi vain odottaa, että toisella on sinulle aikaa silloin, kun sinulle sopii.

Meillä ei myöskään ole sellaista, että toisella olisi jotenkin oletuksena oikeus toisen aikaan. Ystävät, harrastuskaverit ja puoliso ovat kaikki samalla viivalla. Jos toisen kanssa haluaa lähteä vaikka lasilliselle, se on hyvä varmistaa etukäteen.

Juu. Olen huomannut, että miehelle esimerkiksi 5-vuotispäiväillallinen kumppanin kanssa on samanveroinen, kuin lähipubiin kaljalle lähteminen harrastuskaverin kanssa. Eli jos kaveri pyytää, niin seurustelukumppanille sanotaan, että "sori, mutta nyt on mentävä". Ja se siitä sitten.

Ap.

Miksi et sopinut päivällisestä etukäteen?

Jos päivällisen tai vastaavan sopi etukäteen, miehen reaktio oli, että jos kaveri pyytää ulos, niin päivällinen peruuntuu. Tässä kohtaa minun on kyllä pakko myöntää, että olen mahdollisesti seurustellut poikkeuksellisen p*skojen miesten kanssa. On itsekin vaikea uskoa, että kaikki miehet olisivat oikeasti sellaisia. Vai miten on, miehet?

Ap.

Tommonen mies saisi multa kenkää alta aikayksikön! Lopettakaa se kynnysmattona oleminen, ihan oikeasti niin ne miehetkin arvostavat teitä enemmän eivätkä pidä pellenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi