Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Instagram etiketti

Vierailija
10.07.2019 |

Jos et tykkää instasta ja aihe ärsyttää, voit jättää kommentoimatta :D

Aloin seuraamaan yhtä nettituttua instassa, ja se seurasi takaisin. Tykkäilin aluksi ahkeraan sen kuvista ja kommentoin silloin tällöin, kunnes tajusin että tämä henkilö ei koskaan tykännyt minun kuvistani, vaikka edelleen seuraa minua. Nyt olen miettinyt että pitäisikö lopettaa seuraaminen.
Sen kuvat eivät ole niin hyviä että jäisin niitä kaipaamaan, seurasin siis vain koska tunnemme tietystä yhteydestä. Hän olisi ihan hyvin voinut jättää seuraamatta takaisin, koska oudomman kuvan antaa tuo että hän ei koskaan kuitenkaan tykkää mistään mitä laitan instaan. Huomaakohan henkilö jos lakkaan seuraamasta? En halua vain lakata tykkäämästä kuvista, koska ne tulevat joka tapauksessa kuvavirtaani. Miten itse tekisit?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykkää läheskään kaikista kuvista fiidissäni. Tykkään vain, jos on aihetta tykätä.

Vierailija
2/18 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tykkää läheskään kaikista kuvista fiidissäni. Tykkään vain, jos on aihetta tykätä.

Joo mutta tämä henkilö ei ole tykännyt alusta alkaen yhdestäkään kuvastani. Herää kysymys että miksi edes alkoi seuraamaan? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomen etiketteihinkin kuuluu vastavuoroisuus. On kummallista jos ei yhdestäkään kuvasta ole tykännyt.

Vierailija
4/18 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuukoseuraamaan alkaminen ihan noin vain, vai pitääkö tilin omistajan hyväksyä pyyntö päästä seuraajaksi?

Vierailija
5/18 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä somen etiketteihin kuuluu vastavuoroisuus. On kummallista jos ei yhdestäkään kuvasta ole tykännyt.

Vierailija
6/18 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuukoseuraamaan alkaminen ihan noin vain, vai pitääkö tilin omistajan hyväksyä pyyntö päästä seuraajaksi?

Riippuu, onko tili julkinen vai yksityinen.

-eri

Vierailija
7/18 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu onko tili yksityinen eli private vai julkinen. Jos on julkinen tili eli näet kuvat vaikka et vielä ole seuraaja, niin seuraajaksi ryhtyminen ei edellytä tilin omistajan hyväksyntää. Yksityisen tilin kuvat eivät edes näy muille kuin seuraajille.

Vierailija
8/18 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä somen etiketteihin kuuluu vastavuoroisuus. On kummallista jos ei yhdestäkään kuvasta ole tykännyt.

Minäkin ajattelin noin. En edes viitsi pitää seurannassa tilejä joiden kuvista en tykkää ainakin välillä, mikä idea siinä olisi ainakin kun kyse on yksityishenkilöistä eikä firmoista tai julkkiksista? Taidan vain lopettaa tuon henkilön seuraamisen. ap

Vierailija
9/18 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitit itse seuraamaan häntä tuttavuuden perusteella, et siksi että erityisesti tykkäisit hänen kuvistaan. Kaiketi hän seuraa sinua samasta syystä? En lopettaisi seuraamista koska toinenkaan ei ole lopettanut. Kuvista tykkäilisin jatkossa jos niissä on jotain tykättävää, mutta kommentoinnin hänen kuviinsa lopettaisin, koska ei kerran tule vastakaikua.

Oletko muuten huomioinut sen, että Instan kuvavirta näyttää seuraamistasi tileistä suosituimpia sekä niitä, joita sinä olet tykkäillyt ahkerasti. Jos hän siis ei ole tykännyt sinun kuvistasi, voi olla ettei niitä hänen kuvavirrassaan edes tule vastaan. Toisaalta koska olet kommentoinut hänelle, pitäisi siitä jossain vaiheessa hoksata että sinäkin olet olemassa.

Kuinka paljon tällä henkilöllä muuten on seuraajia ja kuinka montaa tiliä hän itse seuraa? Vastaako hän kommentteihisi muutenkin kuin tykkäämällä tai hymiöllä?

Vierailija
10/18 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään seurata lenkkipolulla naisia.. Nyt on lämmintä, niin voi vilahtaa.. Siitä minä tykkään.. Saatan iskeä silmää tykkäämisen merkiksi tai vislata. En tiedä tykkäiskö takas.. Ihmismielelle tyypillistä etsiä ympäristöstä poikkeavuutta, siksi vältän somea..  Välillä hyvä poistaa pelit koneelta pois. Ikävä huomata kun kaikki räplää luuria. :(

Vierailija
11/18 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitit itse seuraamaan häntä tuttavuuden perusteella, et siksi että erityisesti tykkäisit hänen kuvistaan. Kaiketi hän seuraa sinua samasta syystä? En lopettaisi seuraamista koska toinenkaan ei ole lopettanut. Kuvista tykkäilisin jatkossa jos niissä on jotain tykättävää, mutta kommentoinnin hänen kuviinsa lopettaisin, koska ei kerran tule vastakaikua.

Oletko muuten huomioinut sen, että Instan kuvavirta näyttää seuraamistasi tileistä suosituimpia sekä niitä, joita sinä olet tykkäillyt ahkerasti. Jos hän siis ei ole tykännyt sinun kuvistasi, voi olla ettei niitä hänen kuvavirrassaan edes tule vastaan. Toisaalta koska olet kommentoinut hänelle, pitäisi siitä jossain vaiheessa hoksata että sinäkin olet olemassa.

Kuinka paljon tällä henkilöllä muuten on seuraajia ja kuinka montaa tiliä hän itse seuraa? Vastaako hän kommentteihisi muutenkin kuin tykkäämällä tai hymiöllä?

Insta näyttää kyllä kaikkien seurattujen tilien kuvat, mutta tietysti algoritmi nostaa yläpäähän aina tietyt. Voi olla, että seuraamani henkilö seuraa tosi montaa tiliä ja ei koskaan scrollaa niin alas että näkisi minun kuviani, mutta edelleen, mikä pointti sitten edes seurata... Minulla itsellä on seurannassa alle 150 tiliä ja näen kaikkien viimeisimmät kuvat jos selailen instaa päivittäin parikymmentä minuuttia. Lakkasin kommentoimasta enkä muista vastailiko hän mitenkään erityisemmin, tuskin koska ei ole jäänyt mieleen. Ap

Vierailija
12/18 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kyllä koskaan tullut mieleen seurata kuka ei tykkää kuvistani. Mulla on varmaan seuraajissa paljon sellaisia, jotka ei koskaan tykkäile mun kuvista. Ihmisillä on myös tosi erilaiset tavat tykätä/olla tykkäämättä jonkun ihmisen kuvista. Kaikki ei tykkäile koskaan, instassa on mielestäni tarkoitus seurata toisia, mutta ei välttämättä painella sitä tykkäys-nappia koko aikaa.

Vierailija
13/18 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että hän edes käyttää instaa aktiivisesti, tykkäileekö ja kommentoiko hän siis muiden kuvia? Itse en käy siellä koskaan muulloin kuin lisäämässä uuden kuvan, johon saan kyllä yleensä jotain vähän päälle toistasataa tykkäystä kavereilta ja tutuilta, mutta en itse tykkäile muiden kuvista kuin ihan satunnaisesti, tykkään tyyliin 3-4 uusinta, kivaa kuvaa syötteessä, ja sen pidemmälle en edes selaa. Eli se seuraajaprosentti, joiden kuvista tykkään on aivan häviävän pieni. En tykkäile enkä seuraa velvollisuudentunnosta, vaan oma kiinnostus etusijalla. Minua ei kiinnosta tykkääkö joku kuvistani vai ei, ei kiinnosta kuka tykkää kenenkin kuvista tai kuka seuraa ketäkin.

Ihmisten tapa käyttää somea on erilainen. En loukkaantuisi kokemastasi jutusta, enkä tuhlaisi muutenkaan aikaa tuollaisen miettimiseen. :)

Vierailija
14/18 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, kaikesta saa näköjään ongelman. Älä stressaa, se on vain instagram.

Vierailija
15/18 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua onko siellä joku "etiketti" 😂😂😂 mie oon varmaan sit itekki jollain mustalla listalla kun en osaa käyttää sitä kunnolla enkä muutenkaan jaksa käydä siellä ku ehkä kerran kuussa...

Vierailija
16/18 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Insta näyttää kyllä kaikkien seurattujen tilien kuvat, mutta tietysti algoritmi nostaa yläpäähän aina tietyt. Voi olla, että seuraamani henkilö seuraa tosi montaa tiliä ja ei koskaan scrollaa niin alas että näkisi minun kuviani, mutta edelleen, mikä pointti sitten edes seurata... Minulla itsellä on seurannassa alle 150 tiliä ja näen kaikkien viimeisimmät kuvat jos selailen instaa päivittäin parikymmentä minuuttia. Lakkasin kommentoimasta enkä muista vastailiko hän mitenkään erityisemmin, tuskin koska ei ole jäänyt mieleen. Ap

En kysynyt kuinka paljon sinulla on seurattavia vaan kuinka paljon hänellä on niitä. Ymmärrät kai ettei kukaan, jolla on useita satoja jopa tuhansia seurattavia, ehdi mitenkään sitä kuvavirtaansa päivittäin kokonaan katsomaan, jos on muutakin elämää kuin insta?

No, oli miten oli, en lopettaisi seuraamista ellei hän lopeta. Mitä haittaakaan siitä on jos sua seuraa sellaisetkin ihmiset jotka eivät kuvistasi tykkäile juurikaan? Eikä mulla kyllä ainakaan tule siinä kuvavirrassa näkyviin kaikki tilit joita seuraan. Justiinsa viime viikolla tuli vastaan tili, jota olen seurannut tammikuusta alkaen, mutta huomasin etten ollut tykännyt hänen kuvistaan n. kahteen kuukauteen. Olisin kyllä varmasti huomannut hänen kuvansa ja tykännyt niistä, jos olisivat tulleet feedissä vastaan.

Vierailija
17/18 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tykkään tyyliin 3-4 uusinta, kivaa kuvaa syötteessä, ja sen pidemmälle en edes selaa.

Minä en ole missään somessa (ellei nyt tätä palstaa lasketa mukaan, mutta en siis missään rekisteröityneenä), mutta tuntuu silti hieman oudolta, miksi kukaan olisi siellä, jos noin vähän kiinnostaa muiden jutut. 

Vierailija
18/18 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instan algoritmit voi aiheuttaa myös sitä että kaikki ei näe kaikkien postauksia. Itse seuraan vain niitä, joita haluan seurata, en velvoitteesta tms. Tottakai se on kiva kun joku seuraa takaisin, ja olen joskus seurannut tyyppiä joka kovasti reagoi ja kommentoi juttuihini, mutta vain jos ne oikeasti kiinnostavat edes vähän. En yhtään ala siihen follow-to unfollow-juttuun, todella keskenkasvuista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi