Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä saatte laitettua itsenne valmiiksi aamulla?

Vierailija
09.07.2019 |

Myös te joilla on muksuja? Miten jaksatte ja ehditte meikata, laittaa hiukset ja vaatteet viimeisen päälle ja näyttää aina niin hyvältä? Miten teette sen? En ehdi laittaa itseäni saati syödä aamupalaa eikä mulla ole muksuja eikä edes koiraa. Näytän aina homssuiselta, vaatteet on eri paria, sottuisia ja rypyssä, väsynytkin olen. Ei auta, ei musta saa kaunista kuten teistä ellei palkkaa tiimiä laittamaan itseni valmiiksi.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää yrittää näyttää joltain muulta kuin miltä oikeasti näyttää?

Höpsis, mä ainakin oikeasti näytän laitettuna siltä kuin näytän, ei se mitään taikuutta ole!

Ja aamutoimiin kestää noin 30 min (piilarin laittoineen), yli tai ali riippuen siitä, peseekö hiukset.

Vierailija
22/33 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa iltaisin.

6.45 herätyskello soi. Heti ylös vessaan, hampaat, dödö ja vaatteet.

6.50-6.05 meikki: meikkivoide, poskipuna, aurinkopuuteria, kulmat, ripsari, fiiliksen mukaan huulipuna tai ei. Sama hajuveden kanssa ja korujen kanssa.

7.05-7.10 hiukset nutturalle

7.10 eväät mukaan jääkaapista ja ulkovaatteet päälle

7.15 ulkona ovesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen pikku Untuvakerä kirjoitti:

Kun syö kunnon aamiaisen, aamutoimet sujuvat kuin itsestään ja energiaa riittää pitkälle päivään. Herään klo 5.45 ja keitän graham-puuron. Syön sitä kaurakerman kera. Mieheni syö myös graham-puuroa, mutta lisää siihen palan voita ja ripottelee päälle hieman ruokosokeria.

Syötyämme ryhdymme kumpikin omiin aamutoimiimme, varmistelemme, että lapset (kaksi lukioikäistä) ehtivät ajoissa kouluun, järjestelemme hiukan kotia ja lähdemme siisteinä ja huoliteltuina töihin. Ei se tämän kummempaa ole.

Olet tainnut löytää onnellisen elämän salaisuuden.

Vierailija
24/33 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen lapsia minun piti herätä aina 2 tuntia ennen, kuin jossain piti olla, että sain itseni valmiiksi. Aamuun kuului suihku, hiusten pesu ja kuivaus, aamiainen, pukeutuminen ja 30 min työmatka.

Eli jos oltava jossain klo 8, on herätys klo 6.

Nyt, kun on lapsia, niin suihkut ja hiusten pesut tehtävä illalla, aamulla vaan pesen kasvot ja kainalot. Jos haluan meikata, herättävä klo 5.30, useimmiten ei siis meikkiä. Nopea pukeutuminen ja hiusten harjaus. Kampaus on nykyisin tyyliin ponnari tai sekainen mutsinuttura. Lapset herätän puoli tuntia ennen lähtöä, heille aamiainen ja pukeutuminen. Tähän varattava aikaa, koska molemmista syntyy vääntö.

Joo, olen homssuinen nykyisin. Jo vaatteet valittava niin, että nopea pukea eli joku paita ja farkut. Ennen oli kaiken maailman asukokonaisuutta ja asustetta, nykyisin ei ehdi niiden kanssa säätää.

Ponnari ja nuttura voi olla ihan siistit, eikä siihen mene juuri enempää aikaa.

Tuota pukeutumisselitystä en ymmärrä - miten veisi enemmän aikaa laittaa päälle siisti paita ja housut, vs epäsiistit? Mitä asusteita siisti pukeutuminen vaatii? Kaulassa voi olla aina sama koru jos ajattelee että korut tekevät siistimmän lopputuloksen, ja esim siisti huivi ei taaskaan vie yhtään enemmän aikaa kuin joku epäsiisti.

Vierailija
25/33 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei onnistu meikkivoiteen laitto aamulla. Se ei vaan levity nätisti väsyneelle naamalle ja ennen puoltapäivää saa pestä jo pois. Laitan ainoastaan ripsiväriä.

Vierailija
26/33 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaatejuttu mulla ainakin on niin, et jos lapsia täytyy viedä päiväkotiin -me tehdään se kävellen, niin koitapa tehdä se samassa varustuksessa kuin entisessä elämässäsi! Korkkarit, hame, sukkahousut, kevyt pusero, jakku ehkä? Meikki ja hiukset siistit? Ei tuu kesää. Fillarilla sama juttu. Se hiki on aivan kammottavaa (kiljuva mukula, puet, riisut, itsesi vielä, kipität, uudelleen) -mä ainakin oon hiestä valuva, naama kiiltää, kammottava kainalohiki tuosta urheilusuorituksesta. Fillari on aivan yhtä perseestä.

Vierailija
27/33 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys klo 3.30, pikasuihku, kuppi kahvia, ovesta ulos. Työaika alkaa 4.30, teen fyysistä työtä joten en viitsi meikata. "Yllättävää" mutta mies vie lapset päiväkotiin.

Vierailija
28/33 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan punttaa ittensä ylös. Tokasee siihen alkuun pska päivä tiedossa tällä asenteella hyvä lähteä liikkeeelle niin ei ainakaan voi pettyä.

Vierailija
29/33 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan punttaa ittensä ylös. Tokasee siihen alkuun pska päivä tiedossa tällä asenteella hyvä lähteä liikkeeelle niin ei ainakaan voi pettyä.

Kuollahan voi tietysti mutta silloinhan on tiedottomassa tilassa.

Vierailija
30/33 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen töihin fillarilla, käyn työpaikalla suihkussa ja meikkaan ilman lasten häirintää. Hiuksia en jaksa kuivata, ne kuivuvat itsekseen. Laitan sitten puolikuivina letille tai nutturalle, siinä ei kauaa mene.

Aamulla kotona lasten häiritessä ei tarvi kuin pukea urheiluvaatteet ja pakata työvaatteet kassiin.

Ihanaa, kun tulee liikuntakin hoidettua siinä samalla, kun muksut on hoidossa! ❤️

Vierailija
31/33 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo vaatejuttu mulla ainakin on niin, et jos lapsia täytyy viedä päiväkotiin -me tehdään se kävellen, niin koitapa tehdä se samassa varustuksessa kuin entisessä elämässäsi! Korkkarit, hame, sukkahousut, kevyt pusero, jakku ehkä? Meikki ja hiukset siistit? Ei tuu kesää. Fillarilla sama juttu. Se hiki on aivan kammottavaa (kiljuva mukula, puet, riisut, itsesi vielä, kipität, uudelleen) -mä ainakin oon hiestä valuva, naama kiiltää, kammottava kainalohiki tuosta urheilusuorituksesta. Fillari on aivan yhtä perseestä.

Se että "pitää taistella lasten kanssa räntäsateessa" on ihan eri selitys kuin "ei ole varttia aikaa laittaa itseään". Tässä on argumentoitu jälkimmäistä vastaan. Jos jonkun pitää suorittaa hyvin fyysisiä toimintoja, on se eri asia kuin väittää että siistien vaatteiden pukeminen vie pidempään kuin epäsiistien, tai että meikkiin menee kaksi tuntia.

Vierailija
32/33 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää meikata töihin? Sisko on teknologiajohtaja isossa yrityksessä, eikä ole koskaan meikannut töihin mennessään. Miehen veljen vaimo on ylihoitaja ja sama juttu. Ei ole ainakaan urakehitykseen vaikuttanut luonnollisuus.

Vierailija
33/33 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. En kulje koskaan sirkusmaskissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi