Miten ihmeessä saatte laitettua itsenne valmiiksi aamulla?
Myös te joilla on muksuja? Miten jaksatte ja ehditte meikata, laittaa hiukset ja vaatteet viimeisen päälle ja näyttää aina niin hyvältä? Miten teette sen? En ehdi laittaa itseäni saati syödä aamupalaa eikä mulla ole muksuja eikä edes koiraa. Näytän aina homssuiselta, vaatteet on eri paria, sottuisia ja rypyssä, väsynytkin olen. Ei auta, ei musta saa kaunista kuten teistä ellei palkkaa tiimiä laittamaan itseni valmiiksi.
Kommentit (33)
Mulla menee kevyen meikin ja hiusten "laittoon" alle puoli tuntia. Hiukset siis joko laitan siistille nutturalle tai suoristus ja harjaus.
Tämän jälkeen herätän lapset.
Heräämällä pari tuntia ennen töiden alkua.
Meikkiin ja hiusten vetämiseen nutturalle menee alle vartti. Ei se ole kuin viitsimisestä kiinni herätä kokonainen vartti aiemmin 🙄.
Miksi pitää meikata ja laittaa hiukset?
Kyllä siihen meneekin aikaa.
Klo 6 herätys.
Klo 6.15 vessa ja suihku
Klo 6.30 kahvia
Klo 6.45 meikkaus
Klo 7.00 hiusten kuivaus ja suoristus
Klo 7.20 vaatteiden vaihto
Klo 7.30 kämpän tarkistus, pieni siistiminen
Klo 7.45 kävely metrolle
Klo 8.15 töissä suht hehkeänä
Vaatteet valmiiksi edellisenä iltana. Aamulla vain pukeminen. Hiukset ja meikki noin vartissa valmiit.
Hyvin yksinkertaisesti: Heräämällä riittävän paljon ennen lähtöaikaa.
Nämä "vartissa täydelliset" valehtelevat. Heräät kaksi tuntia aikaisemmin ja illalla teet esivalmisteluja eli vaatteet valmiiksi jne.
Vierailija kirjoitti:
Nämä "vartissa täydelliset" valehtelevat. Heräät kaksi tuntia aikaisemmin ja illalla teet esivalmisteluja eli vaatteet valmiiksi jne.
Ei ole tarvetta olla täydellinen. Riittää, että näytän siistiltä. Siihen tarvitaan hiusten laittaminen kiinni, ripsiväri ja mineraalipuuteri sekä vaatteiden pukeminen. Ei tosiaan mene kauaa.
Syön nykyisin oikeaa ruokaa ja paljon kasviksia enkä tyhjää energiaa kuten aiemmin. Nukun 7-9 tuntia aina, tuo 7 on harvinainen ihan minimi. Eron huomaa todella entiseen elämääni. Olen täynnä energiaa. Ai niin, mä en meikkaa ja tukankin harjaan vain joskus, mutta herään rauhassa, käyn suihkussa ja juon kahvin ja syön hyvän aamupalan ja vietän ihanan rauhallisen aamun joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Meikkivoide - 2 min
Kulmat - 2 min
Poskipuna ja puuteri - 1 min
Ripsiväri ja huulipuna - 1 mín
Hiusten harjaus max 1 min
Hiukset kiinni, vahan tms lisäys jotta näyttää siistiltä - 2 min
Noin 10 minuuttia, vielä jää 5 minuuttia ylimääräiselle säädölle. Mihin tässä mielestäsi pitäisi kulua huomattavasti enemmän aikaa? Pukeutua nyt pitää joka tapauksessa, teki sen siisteihin tai epäsiisteihin vaatteisiin.
Nousen itse jo viideltä, käyn suihkussa ja asettelen tukan kuivumaan.
Käyn kampaajalla kerran kuussa joten hiukset on aina kuosissa.
Ripsissä on kestoväri ja ripsirajassa kestopigmentointi.
Esikoisen aikana siirryin musta/harmaa/valko-väriskaalaan joten kaikki vaatteet sopii yhteen aina.
Aamulla istun rauhassa vartin aamukahvin kanssa hilajisuudessa. Sitten ehdinkin tehdä vielä kotitöitä ja töitä ennen kuin lapset heräävät.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siihen meneekin aikaa.
Klo 6 herätys.
Klo 6.15 vessa ja suihku
Klo 6.30 kahvia
Klo 6.45 meikkaus
Klo 7.00 hiusten kuivaus ja suoristus
Klo 7.20 vaatteiden vaihto
Klo 7.30 kämpän tarkistus, pieni siistiminen
Klo 7.45 kävely metrolle
Klo 8.15 töissä suht hehkeänä
Muuten sama, mutta ukolle aamusuikkikset klo 6.35 ja 7.35.
Herätys 6.00
Töihin 6.10
Olen mies.
Helpot aamut.
Miksi pitää yrittää näyttää joltain muulta kuin miltä oikeasti näyttää?
Ennen lapsia minun piti herätä aina 2 tuntia ennen, kuin jossain piti olla, että sain itseni valmiiksi. Aamuun kuului suihku, hiusten pesu ja kuivaus, aamiainen, pukeutuminen ja 30 min työmatka.
Eli jos oltava jossain klo 8, on herätys klo 6.
Nyt, kun on lapsia, niin suihkut ja hiusten pesut tehtävä illalla, aamulla vaan pesen kasvot ja kainalot. Jos haluan meikata, herättävä klo 5.30, useimmiten ei siis meikkiä. Nopea pukeutuminen ja hiusten harjaus. Kampaus on nykyisin tyyliin ponnari tai sekainen mutsinuttura. Lapset herätän puoli tuntia ennen lähtöä, heille aamiainen ja pukeutuminen. Tähän varattava aikaa, koska molemmista syntyy vääntö.
Joo, olen homssuinen nykyisin. Jo vaatteet valittava niin, että nopea pukea eli joku paita ja farkut. Ennen oli kaiken maailman asukokonaisuutta ja asustetta, nykyisin ei ehdi niiden kanssa säätää.
En ole koskaan meikannut töihin. Miksi pitäisi? Käyn suihkussa iltaisin, joten aamulla ei tarvitse tehdä muuta kuin pestä kasvot, kainalot ja hampaat, laittaa kosteusvoidetta ja dödöä, laittaa vaatteet päälle(töissä apteekin takki).
Herään n.klo 7 ja töissä olen klo 8. Ehdin syödä hyvän, mieheni valmistaman aamiaisen, jutella lasten kanssa ja kävellä 10 min työpaikalle.
6:20 miehen kännyherätys, johon minäkin herään
6:30 oma känny piippaa
6:40 oma känny piippaa
Vedän syvään henkeä vielä hetken
6:45 pikasuihku
Vaatteet päälle, hampaiden pesu, hiusten harjaus
7:00 ovesta ulos
Aamiaisen eli leivän syön työpaikalla aamukahvin kanssa.
Kun syö kunnon aamiaisen, aamutoimet sujuvat kuin itsestään ja energiaa riittää pitkälle päivään. Herään klo 5.45 ja keitän graham-puuron. Syön sitä kaurakerman kera. Mieheni syö myös graham-puuroa, mutta lisää siihen palan voita ja ripottelee päälle hieman ruokosokeria.
Syötyämme ryhdymme kumpikin omiin aamutoimiimme, varmistelemme, että lapset (kaksi lukioikäistä) ehtivät ajoissa kouluun, järjestelemme hiukan kotia ja lähdemme siisteinä ja huoliteltuina töihin. Ei se tämän kummempaa ole.
Heräämällä ennen töihin lähtöä.