Kissa puree ja nuolee tassuja?
Mikä sillä on hätänä? Ei koko ajan tee tätä, mutta mielestäni tavallista enemmän, tassuissa ei näy ihmeitä eivätkä punota (vaaleanpunaiset). Kissa on 15v tyttö, ei käy ulkona, loishäädöt tehty, rokotukset kunnossa. Jokusen viikkoa olen kiinnittänyt asiaan huomiota. Kissassa ei tosiaan mitään ulkoista vikaa/muutosta näy joten ei olla lääkäriin menty.
Tietäisikö joku kissaihminen mistä on kysymys?
Kommentit (9)
Liian pitkät kynnet tai pihkaa tassuissa
Vierailija kirjoitti:
Onko kynsissä vanhan kynnen kuori paikalla?
Kuori? En ole sen kynsiä koskaan leikannut, ei ole ollut tarvetta. Raapii hienosti sohvaa, yhtä seinää, mattoja ja joskus Raapimapuuta.
Voiko se olla niin vanha ettei enää terota? Ei kuulu napsunaa parketilla, yhdellä kuului ja siltä leikkasin. Mulla ollut useampi kymmenen vuotta kissoja ja vain tältä yhdeltä leikattu.
Vierailija kirjoitti:
Se pesee niitä.
Se kissa on 15 ja olen sen pesuja seurannut aika kauan, ei näin ole purrut niitä aikaisemmin. Jokuhan sillä nyt kutiaa?
Vierailija kirjoitti:
Liian pitkät kynnet tai pihkaa tassuissa
Ei oo parketissa pihkaa.
Maksa voi olla lopussa? Ihmisellä voi ilmetä mm. käsien kutinana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuori? En ole sen kynsiä koskaan leikannut, ei ole ollut tarvetta. Raapii hienosti sohvaa, yhtä seinää, mattoja ja joskus Raapimapuuta.
Voiko se olla niin vanha ettei enää terota? Ei kuulu napsunaa parketilla, yhdellä kuului ja siltä leikkasin. Mulla ollut useampi kymmenen vuotta kissoja ja vain tältä yhdeltä leikattu.
Kissan kynnestä lohkeaa säännöllisesti uloin kerros pois. Joskus kerros on tiukassa ja kissa puree kynttä irrottaakseen kerroksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko se olla niin vanha ettei enää terota? Ei kuulu napsunaa parketilla, yhdellä kuului ja siltä leikkasin. Mulla ollut useampi kymmenen vuotta kissoja ja vain tältä yhdeltä leikattu.Kissan kynnestä lohkeaa säännöllisesti uloin kerros pois. Joskus kerros on tiukassa ja kissa puree kynttä irrottaakseen kerroksen.
Mäkin sanoisin että tämä. Meidän kissa oikeen kiskoo niitä, näyttää hurjalta. Kissan kynsiä ei tarvi leikata. Voi olla että kun vanhentunut niin ei jaksa enää terottaa samalla tavalla niin siksi pitää sillä lailla irrottaa se irtoava kynnen pinta.