Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttäreni 12v kaveri varastelee kotoamme

Vierailija
09.07.2019 |

Tyttäreni sanotaanko vaikka Liisan luokalle tuli viime syksynä uusi oppilas "Maija". Maijasta tuli Liisalle nopeasti uusi kaveri, koska hän (Liisa) on melko yksinäinen eikä hänellä ole oikein kavereita. Maija osoittautui melko nopeasti hyvin omistushaluiseksi ja kontrolloivaksi eikä anna Liisan tutustua muihin (Liisa on helposti ujo jos vahvempi persoona pomottaa). Tämä Maija on Vantaalta kotoisin, me olemme Espoosta. Maija on alkanut käymään meillä kylässä useasti viikossa kevään ja kesän aikana. Olen sanonut kyllä että milloin tahansa ei voi tulla mutta silti ilmestyy oven taakse enkä henno käännyttää pois kun kuitenkin tullut koko matkan bussilakin.... Mutta varastelusta. Meiltä on näihin aikoihin myös alkanut katoilemaan tavaroita, esimerkiksi huulipuna, laturi, hajuvesi... en tiedä miten ottaisin asian tämän tytön kanssa puheeksi! Tytön vanhempia en ole nähnyt kuin ohimennen vanhempainkokouksessa syksyllä, vaikea heillekin on asia mainita kun ei ole vedenpitäviä todisteita enkä tunne heitä. Miten ihmeessä saan tavaroiden katoamisen loppumaan ja miten nostaisin kissan pöydälle?

T: väsynyt äiti

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö tyttösi asiasta? Neuvoisin sinua puhumaan tälle kaverille suoraan, asiallisesti, mutta silti syyttämättä. Varastelu ei ole ok ja tee se selväksi. Jos tyttö myöntää varastaneensa, äkkiä yhteys vanhempiin!

Vierailija
2/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilota joku valvontakamera jonnekin. Siinä sulle todisteet! Jos tyttö paljastuu varkaaksi niin eikun vaan nuorisovankilaan tai koulukotiin. Tommosia paskapäitä ei kenenkään tarvii katella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos tavarat on vaan hukassa?

Vierailija
4/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuta tyttö alas ja lyö faktat pöytään. Nuorena varastelu enteilee huonoa tulevaisuutta, etenkin jos ei osoita katumusta

Vierailija
5/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis itse olen todella järjestelmällinen ihminen ja laitan tavarat aina samoille paikoille (olen tästä lähes neuroottisen tarkka). Olen siis varma, että tytöllä on näppinsä pelissä, koska milloinkaan milloin kun Liisalla on ollut muita kavereita, ei ole kadonnut mitään. Ero on huomattava muiden kavereiden ja Maijan välillä..

Ap

Vierailija
6/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla varma ennen kuin syyttelee. Lapsena kaverin vanhemmat syyttivät minua varkaaksi, täysin ilman syytä, ja sain leiman otsaan.

Vierailija
7/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!!

Vierailija
8/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinä olet pipi päästäsi? Todennäk. olet itse dementoitumassa ja hävittänyt itse tavarasi. Get over it

Vierailija
9/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos oma tyttö oireilee jotain varastelemalla?

Vierailija
10/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma tyttö? Ei minun tyttö varastelee, olen hänelle ihan pienes asti opettanut että varastaminen on väärin. Tästä kaverista en tiedä mutta varastaminen on kaikissa tapauksissa väärin.

Vierailija
11/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma tyttö? Ei minun tyttö varastelee, olen hänelle ihan pienes asti opettanut että varastaminen on väärin. Tästä kaverista en tiedä mutta varastaminen on kaikissa tapauksissa väärin.

Tässä siis ap

Vierailija
12/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan varma, että tyttösi ei varastele? Yleensä jos äiti sanoo, että "ei minun lapsi", niin yleensä se juurikin on, että se lapsi tekee kaiken ilkeyden.

Vierailija
13/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jututa tyttöä ja kysele, tietääkö hän mitään noista kodonneista tavaroista (mainitse tavarat). Luultavasti ainakin aluksi kieltää, mutta jatka lempeän sitkeästi puhuttelua. Voit myös panna jonkun tavaran "syötiksi" ja seurailla, lähteekö se tytön mukaan. Jos lähtee, niin uusi puhuttelu ja yhteys myös vanhempiin. Voisit myös jonkin verran rajoittaa tyttöjen yhdessäoloa ainakin teillä sisällä. Onko oma tyttäresi koskaan tämän kaverin kotona ja jos, niin mitä hän on kertonut tytön perheestä ja kodista.

Vierailija
14/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piilota joku valvontakamera jonnekin. Siinä sulle todisteet! Jos tyttö paljastuu varkaaksi niin eikun vaan nuorisovankilaan tai koulukotiin. Tommosia paskapäitä ei kenenkään tarvii katella!

Ootko ihan terve?

Vierailija
15/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan varma, että tyttösi ei varastele? Yleensä jos äiti sanoo, että "ei minun lapsi", niin yleensä se juurikin on, että se lapsi tekee kaiken ilkeyden.

Hänellä ei olisi luultavasti olisi motiivia (ei leikkaa, ei käytä hajuvettä koska ei kiinnosta) ja puhelimen laturi on eri merkkiä kuin omani. Itsellä huawein puhelin, tytöllä joku LG. Tabletteja ei taloudessa ole, joka voisi selittää laturin katoamisen oman tyttöni taholta. Ja tyttöni on hyvin ujo ja omaa vahvan oikeudentajun, ihan pienestä asti. Rankaissut aina olen jos on valehdellut/muuta epärehellistä

Vierailija
16/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jututa tyttöä ja kysele, tietääkö hän mitään noista kodonneista tavaroista (mainitse tavarat). Luultavasti ainakin aluksi kieltää, mutta jatka lempeän sitkeästi puhuttelua. Voit myös panna jonkun tavaran "syötiksi" ja seurailla, lähteekö se tytön mukaan. Jos lähtee, niin uusi puhuttelu ja yhteys myös vanhempiin. Voisit myös jonkin verran rajoittaa tyttöjen yhdessäoloa ainakin teillä sisällä. Onko oma tyttäresi koskaan tämän kaverin kotona ja jos, niin mitä hän on kertonut tytön perheestä ja kodista.

Tyttöni on käynyt heillä kaksi kertaa, kuulemma mukava perhe, vanhemmilla pienipalkkaiset työt. Kodista tyttö ei kertonut, eli siis varmaan aika siisti (mainitsee sotkuista koska äiti eli minä olen siivousintoilija)

Ap

Vierailija
17/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisistä on kyse?

Vierailija
18/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat jotenkin heikkolahjaiselta. Annat ymmärtää että teiltä löytyy pätäkkää, varkaaksi syytetyn perheeltä ei. Olet hyvä esimerkki siitä, että pankkitilin saldolla ei saa sivistystä, käytöstapoja eikä tietynlaista tasoa. Teet itsestäsi naurunalaisen.

Vierailija
19/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varma ettei oma tyttösi ole juonessa mukanaja että ne ei vaihda tavaroita huumeisiin?

Vierailija
20/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisistä on kyse?

Otsikossa lukee 12v