Milloin tupakan hinta taas nousee? Paljonko teillä menee rahaa tupakkaa/tupakkatuotteisiin?
Itse en uskalla edes laskea. Olen yrittänyt lopettaa, mutta en pysty. Liikaa kaikkea elämässä.
Kommentit (13)
Toivottavasti nousee pian. Ja paljon.
0 e. Lopettaminen ei ole hankalaa kuin parin viikon ajan. Vähensin kunnes koukku ei ollut enää niin paha ja sitten ihan vaan seinään. Suosittelen kokeilemaan, edes vähentämään.
Olen yrittänyt lopettaa vuosien aikana yli kymmenen kertaa. Yritin jopa lääkkeellä lopettaa. Ei onnistu. En osaa. Ehkä olen idiootti. Korvaustuotteiden käyttö nosti vain hintaa, kun poltin rinnalla. Olen lukenut kirjoja aiheesta ja jopa terapiassa käsitellyt asiaa. Aina löydän itseni samasta jamasta. Pelottavaa.
Ap
Kunostat askin niin polta psri ja heitä loput roskiin. Sitten vedät nikotiinia. Toistat tätä kunnes et raaski enää ostaa tupakkaa roskiin heitettäväksi. Kuulostaa tyhmältä, mutta toimii.
Vierailija kirjoitti:
0 e. Lopettaminen ei ole hankalaa kuin parin viikon ajan. Vähensin kunnes koukku ei ollut enää niin paha ja sitten ihan vaan seinään. Suosittelen kokeilemaan, edes vähentämään.
Jiihaa, lopetin toissapäivänä. Perhe ei uskalla tulla ulkoa sisään, sen verran on hankaluutta.
Ei kannattaa lopettaa, vaan olla tupakasta vapaa.
Moni tekee sen virheen, että ajattelee luopuvansa tupakasta, kannattaa muuttaa ajattelu siihen että saa asiouta kun ei enää polta.
Saa rauhan, ei enää elä tupakasta tupakkaan elämää, vaan voi vaan olla. Esim. olet syömässä kavereiden kanssa, et ole 100%läsnä vaan ajatus karkailee koko ajan tupakkaan, milloin pääsee livahtamaan ulos tupakalle.
Tai lähdet lomalle: lentokentällä etsit tupakkakoppia vielä hetki ennen lähtöä, lennolla ajattelet vaan seuraaavaa tupakkaa, sen sijaan että rentoutuisit kun ole lomakohteessa, alat etsiä nopeinta tietä ulos tupakalle jne.
Et elä elämää elämää varten, vaan seuraavaa tupakkaa varten.
Toki rahaa säästyy ja terveys on parempi kun ei polta, mutta itseni sai lopettamaan se, etten halua elää "vain" seuraavaa tupakkaa varten.
En missään vaiheessa lopettanut, vaan päätin vaan yksi päivä että enää ole tupakoija. En missään vaiheessa ollut missään tupakkalakossa (koskaan polttaessani), vaan päätin että tiettyyn päivään mennessä lopetan. Kerran repsahdin (baarissa) mutta ei enää maistunut, jäi siihen pariin henkoseen.
Nykyään huomaan, että en enää halua kuulua tupakoitsijoihin, haju on hirveä (sitä ei tajua kun itse polttaa!) ja se "orjuus" kun pakkasessa viluissaan hiisataan ulkona, tai se kun koko ajan pitää miettiä että röökiä riittää, ja milloin pääsee/voi lähteä polttamaan.
vahvimmat nikotiinilaastarit käyttöön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jiihaa, lopetin toissapäivänä. Perhe ei uskalla tulla ulkoa sisään, sen verran on hankaluutta.
Tämän olon saa aikaan se tupakka, ei se että lopetit. Moni syyttää kireitä hermojaan joita tupakka rauhoittaa, vaikka se menee juuri toisin päin: tupakka saa hermot kireiksi. Kärsi hetki, ja et enää joudu niksojen kurimukseeen.
Mielenkiintoista on, että kukaan ei vastaa kysymykseeni! Kaikki vain alkaa neuvoa miten lopettaa. Tiedän kaikki keinot jo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän olon saa aikaan se tupakka, ei se että lopetit. Moni syyttää kireitä hermojaan joita tupakka rauhoittaa, vaikka se menee juuri toisin päin: tupakka saa hermot kireiksi. Kärsi hetki, ja et enää joudu niksojen kurimukseeen.
Enhän minä kärsi, vaan muut.
Ala käyttämään nikotiinituotteita niin polttaminen vähenee.