Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan luovuttanut teinin suhteen? Siis antanut mennä ja olla, ei kiinnosta enää?

Vierailija
07.07.2019 |

Mulla alkaa olla se hetki nyt käsillä. Kun on niin jumalaton uho ja uhma päällä, kotona ei voi syödä, valvotaan yöt, nukutaan päivät, kotiintuloajat saa aikaan kolmannen maailmansodan. Luulin että tuo olisi mennyt jo ohitse, vaan ei, uudet kaverit ja uudet uhot.
Ilmoitin jo että hankkikoon oman asunnon, en enää jaksa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika lähellä samaa tilannetta olen, tyyppi ei ota mitään vastuuta elämisestään. Ei kiinnosta koulut eikä työt.

Tuleva av-mamma siis.

Vierailija
22/34 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että olin ehkä  aikoinaan tuo murrosikäinen. Olin niin vihainen kaikelle ja kaikille. Mun oli tosii paha olla itseni kanssa. Mikään mitä äiti tai isä olisi sanonut ei olisi varmaan auttanut. Ainoat ihmiset joita siedin oli kaverit. Maailma vaan oli silloin toinen. Toivoin silloin, että olisi ollut joku sukulainen, jonka luokse olisin voinut mennä.Pois vaan kotoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa valvoa ja pelata yöt, jos tulee ajoissa kotiin. Löysää vaarattomissa asioissa, niin liekaa voi pitää tiukalla toisaalla.

Vierailija
24/34 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luovuin huoltajuudesta kokonaan kun ei teini mitään uskonut.

Vierailija
25/34 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en uskaltanut murrosikäisenä kapinoida tai sanoa vanhemmille vastaan. Olin vapaa-ajalla yksin kotona tai vanhempien seurassa. Suurin osa ajasta meni koulujuttuihin. Huipputodistuksia sain, mutta nykyään menee aika huonosti...

Vierailija
26/34 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tälläkin nuorella ollut liikuntaharrastus, seuratoimintaa 9 vuoden ajan. Mutta kun motivaatio loppui niin se loppui. Turha viedä nuorta treeneihin, joihin se ei halua. On tuettu, on ymmärretty. Teini-iän myrskyt alkoivat jo 12-vuotiaana, ja nyt niitä on eletty neljä vuotta, poika siis kohta 16. Tähän asti menty, selvitty, selvitetty, ja noin vuoden olikin rauhallisempaa. Vaan nyt räjähti käsiin tämä homma. 

Ihan oikeasti, ei tuo hormonimyrsky voi enää kauaa kestää? ap

Vierailija
27/34 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on pointti, minkä takia meillä on viety kaikki lapset harrastuksiin.

Lapsen luokan häirikköporukka pelasi jääkiekkoa...

Meillä yhden jalkapallopojan äiti sanoi, että.jääkiekkopojat ovat häiriköiyä. Kysyin opettajalta, koska en ollut koskaan saanut koululta palautetta asiasta. Opettaja kielsi asian olevan niin. Jalkapallopoika kilpailuvieteissään oli valehdellut asiasta äidilleen. Ja.äiti uskoi.

Vierailija
28/34 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä saa valvoa ja pelata yöt, jos tulee ajoissa kotiin. Löysää vaarattomissa asioissa, niin liekaa voi pitää tiukalla toisaalla.

Sama täällä ap:n kotona. Saa pelata vaikka aamuun saakka, kunhan tulee sovitusti kotiin. Vaan nyt alkaa se uhkailu että ei tulekaan, ja mitä teen jos ei tule. 

Ja todellakin olen valinnut taisteluni, turhista en nipota. ap

Vierailija
29/34 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on pointti, minkä takia meillä on viety kaikki lapset harrastuksiin.

Lapsen luokan häirikköporukka pelasi jääkiekkoa...

Meillä yhden jalkapallopojan äiti sanoi, että.jääkiekkopojat ovat häiriköiyä. Kysyin opettajalta, koska en ollut koskaan saanut koululta palautetta asiasta. Opettaja kielsi asian olevan niin. Jalkapallopoika kilpailuvieteissään oli valehdellut asiasta äidilleen. Ja.äiti uskoi.

Tämä porukka pelasi talvisin jääkiekkoa ja kesäisin jääkiekon ollessa tauolla jalkapalloa... 

Vierailija
30/34 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä ap:n kotona. Saa pelata vaikka aamuun saakka, kunhan tulee sovitusti kotiin. Vaan nyt alkaa se uhkailu että ei tulekaan, ja mitä teen jos ei tule. 

Ja todellakin olen valinnut taisteluni, turhista en nipota. ap

Kerrot rauhallisesti hakevasi hänet kotiin, jos ei löydy niin viesti tai soittokierros kavereille tai kavereiden vanhemmille. Harva teini hluaa vanhemman olevan kyselemässä häntä kavereilta... on niiiiiin noloa :D

Vierailija
31/34 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tälläkin nuorella ollut liikuntaharrastus, seuratoimintaa 9 vuoden ajan. Mutta kun motivaatio loppui niin se loppui. Turha viedä nuorta treeneihin, joihin se ei halua. On tuettu, on ymmärretty. Teini-iän myrskyt alkoivat jo 12-vuotiaana, ja nyt niitä on eletty neljä vuotta, poika siis kohta 16. Tähän asti menty, selvitty, selvitetty, ja noin vuoden olikin rauhallisempaa. Vaan nyt räjähti käsiin tämä homma. 

Ihan oikeasti, ei tuo hormonimyrsky voi enää kauaa kestää? ap

Millainen teini-ikä oli nuoren vanhemmilla?

Vierailija
32/34 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko meno samanlaista läpi kouluvuoden vai keskittyvätkö nämä ongelmat loma-aikoihin?

Vierailija
33/34 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun opena mun kokemus on et jääkiekkopojat on huonostikäyttäytyviä, kun taas jalkapallopojat riehakkaita mutta vastuullisia. Toki olen työskennellyt opena vain neljällä paikkakunnalla, joten otos ei ole kattava.

Monen teinin vanhempi on luovuttanut. Osa tietoisesti ja osa vaan jättää teinin toilailut ja elämäntavat huomiotta. Ehkä siinä pitää ootella vaan taustalla, että järki palaa, jos kaikki voitava on jo tehty. Kauhulla kyllä odotan omien lasteni teini-ikää!

Vierailija
34/34 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vanhemmista on luovuttanut. 

Mutta kannattaako sinunkin, niin se on ihan oma juttunsa.