Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laskettu aika

Toivoton
06.07.2019 |

Laskettu aika tänään... eikä varsinaisia supistuksia ym mitään.. minulla on raskausdiabetes ja verenpaine ollut vähän koholla. Huono olo ollut viikon eikä jaksais tehä mitään, oksettaa ja etova olo kokoajan, pari kertaa meinannut pyörtyä.. menisittekö sairaalaan ja vaatimaan käynnistystä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raskausdiabetes ja siihen lääkityshoito niin yleensä käynnistetään rv38- laskettuun aikaan mennessä

Vierailija
2/27 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin ensin lääkäriin ilmeisesti verenpaine aiheuttaa nuo oireet.Varo ettei ole raskausmyrkytys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita synnärille ainakin, tuo pyörrytys voi olla sellainen oire, minkä takia olisi hyvä olla sairaalassa seurannassa...

Vierailija
4/27 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet oikeasti huolissasi voinnistasi, niin ota yhteys äitipoliin.

Jos taas vaan koko raskaus tympii, ärsyttää, ahdistaa, eikä vaan enää jaksais, niin sanoisin, että aika normaalit fiilikset tuossa vaiheessa.

Vierailija
5/27 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On metforem lääkitys, ei kukaan oo mulle sanonut että käynnistettäisi viim. Laskettuna aikana.. mutta viimeks neuvolassa sanottiin jos huono olo viikonloppuna niin sairaalaan, neuvola ois maanantaina..

Vierailija
6/27 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On metforem lääkitys, ei kukaan oo mulle sanonut että käynnistettäisi viim. Laskettuna aikana.. mutta viimeks neuvolassa sanottiin jos huono olo viikonloppuna niin sairaalaan, neuvola ois maanantaina..

Tämä siis ap

Vierailija
7/27 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä siis ap

Menisin jos neuvolassa kehotettu.

Vierailija
8/27 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä siis ap

Menisin jos neuvolassa kehotettu.

Mietin vaan jos ne siellä sit käännyttää vaa kotia, se on kuitenki toisella paikkakunnalla enkä "turhaan" sinne viittis mennä.. sinnekkin kyl aika ens tiistaina mut tosi tuskallista oottaa..

Vierailija
9/27 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä riskeeraa itseäsi ja syntymätöntä lasta. Ota yhteys sairaalaan. Mieluummin turha reissu, kun tilanteesi tutkitaan kuin, että jotakin ikävää tapahtuisi.

Vierailija
10/27 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä riskeeraa itseäsi ja syntymätöntä lasta. Ota yhteys sairaalaan. Mieluummin turha reissu, kun tilanteesi tutkitaan kuin, että jotakin ikävää tapahtuisi.

Juuri näin, tiiä vaikka käynnistäisivät.

Vierailija
11/27 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne sairaalaan.

Vierailija
12/27 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan. Lääkehoitoinen radi niin käynnistys pitäisi olla kun täynnä 38+0 tai viimeistään laskettuna aikana. Samalla voit kysyä että miksi sinulle ei ole kukaan puhunut tuosta. Perustuu ihan käypä hoito suositukseen. Plus jos muutenkin verenpaine koholla niin sairaalaan.

Vierailija
13/27 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jos vauva kuitenkin liikkuu hyvin ja mulla itellä hetkittäin olo paranee. Jos ihan todella huono olo tulee etten pysty tosiaan yhtään mitään tehdä nii sit lähen kyllä sairaalaan..

Ap

Vierailija
14/27 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, tiiä vaikka käynnistäisivät.

Mut käynnistääkö ne ihan ilman vaikkei oo ollut mitää varsinaisia synnytystä edeltäviä oireita

Ap

Vierailija
15/27 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut jos vauva kuitenkin liikkuu hyvin ja mulla itellä hetkittäin olo paranee. Jos ihan todella huono olo tulee etten pysty tosiaan yhtään mitään tehdä nii sit lähen kyllä sairaalaan..

Ap

No minä itse henk.koht. menisin sairaalaan. Olet sanonut että sinua pyörryttää yms. niin parempi käynnistää. Turha odotella että paheneeko olo entisestään kun kyseessä jo muutenkin riskiraskaus.

Itse asiassa sinut olisi pitänyt jo ohjata käynnistykseen. En ymmärrä miksi niin ei ole tehty kun virallisten ohjeiden mukaan lääkehoitoisen raskausdiabeetikon raskaus käynnistetään viimeistään laskettuna aikana. Tämän on ihan lääketieteen asiantuntijat laskeneet että on vähemmän riskisempää käynnistää lääkehoitoinen radi-raskaus viim. 40+0 kuin odotella. En sitten tiedä onko synnytyssairaalassa ajateltu että jos laskettu aika osuu vklopulle niin ei käynnistetä vaan käynnistys tehdään sitten seuraavana arkipäivänä? Anyway käynnistyksessä synnytyksessä voi kestää niin saattaa silti syntyä vasta ensi viikolla.

Vierailija
16/27 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne ja kysy. Eihän supistuksissakaan vaan lähdetä, vaan eka soitetaan.

Vierailija
17/27 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, tänään kävin siellä neuvolassa, sanoin että ollut huonoa oloa. Vaan antoivat vielä uuden ajan neuvolaan yli viikon päähän! Eikä mainintaakaan että lääkityssä raskausdiabeteksessa käynnistettäisiin laskettuna aikana

Ap

Vierailija
18/27 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, tänään kävin siellä neuvolassa, sanoin että ollut huonoa oloa. Vaan antoivat vielä uuden ajan neuvolaan yli viikon päähän! Eikä mainintaakaan että lääkityssä raskausdiabeteksessa käynnistettäisiin laskettuna aikana

Ap

No kai sait suusi auki ja kysyit että miksi näin?

Vierailija
19/27 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle on jo sanottu, että soita sairaalaan! Soita sairaalaan ja kerro tilanne. En tajua mikset toimi vaan palstalla kyselet neuvoja. 

Vierailija
20/27 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna aamusta aika synnytyssairaalassa, voinko vaatia käynnistämään tai jäämään sairaalaan kun on niin tukala olo välillä eikä välillä meinaa ruoka pysyä sisällä, tänäänki 3 kertaa oksentanu, nyt taas vähän jo helpottaa

Ap