Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan kassalle suunnattu kysymys. Miltä tuntuu myydä alkoholia henkilölle jonka tiedät olevan alkoholisti?

Vierailija
06.07.2019 |

Eli hänellä on juomisen kanssa ongelma.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ikäväähän se on, mutta en voi hänen juomistaan ja elämänkulkuaan muuttaa.

Vierailija
2/24 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu miltään. Kortsun ostajista joskus mietin,että ei taida poikaparka niitä päästä käyttämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdevalistus ei kuulu työnkuvaan. Kuten en voi peliriippuvaiseltakaan evätä lottokuponkia. Moraalitonta se toki on.

Vierailija
4/24 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu miltään. Kortsun ostajista joskus mietin,että ei taida poikaparka niitä päästä käyttämään.

Miksi pojittelet asiakkaita ja minkä takia luulet ettei niitä pääse käyttämään?

Vierailija
5/24 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihdevalistus ei kuulu työnkuvaan. Kuten en voi peliriippuvaiseltakaan evätä lottokuponkia. Moraalitonta se toki on.

Niin, tai puuttua siihen, jos joku pelaa tunnista toiseen pelikoneella.

Vierailija
6/24 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pääsevätkin, ostivatko samalla banaaneja tai kurkkuja?

Vierailija
7/24 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo sen kummempaa kuin myydä selvästi energiatarvettaan enemmän mättävälle kansalaiselle lisää mättöä...

Vierailija
8/24 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miltään. Jokaisen oma asia miten juo. Ja jos oma juominen häiritsee niin apua antavia tahoja on olemassa, kaupan myyjä ei kuitenkaan ole sellainen vaan myy niitä juomia jos ikää riittää eikä asiakas ole ostohetkellä liian päihtynyt.

Vierailija
9/24 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Miksi se tuntuisi miltään. Yhtä hyvin voisi kysyä, että ahdistaako myydä leivoksia ylipainoiselle tms. EVVK

Vierailija
10/24 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kaupan kassalla töissä pienemmällä paikkakunnalla. Samat naamat siis päivästä toiseen, ja kaikki tuntevat toisensa.

Itsellä nousi rapajuoppoja kohtaan sääli. Monesti pohdin mikä heidän elämäntarinansa on.

Niiden kohdalla jotka eivät olleet rapajuoppoja (joka päivä mäyräkoira) toivoin jonkun herättävän heidät ajatukseen, että jonkinmoinen ongelma saattaa olla alkoholin kanssa.

Ajatus ei tosin pysynyt kovinkaan kauaa mielessä kenenkään kohdalla. Myös monesti ajattelin, että eihän ne juomat välttämättä ostajalle mene.

Vierailija
11/24 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää, että toinen on alkoholisti?

Vierailija
12/24 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miltään. Ei mua kiinnosta mitä kukakin ostaa, pääasia että ostotapahtuma on laillinen. Se on ainoa asia joka mua kiinnostaa.

Vierailija
13/24 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ostaa päivittäin esim. 8 olutta, mutta aina ne juo joku muu kuin henkilö itse?

Vierailija
14/24 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä kaupan kassan tehtävä määrätä kuka saa juoda ja kuka ei...

Vierailija
15/24 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaksi ikäneitoa ostaa kolme banaania, epäilen, että he syövät sen yhden.

Vierailija
16/24 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku ostaa päivittäin esim. 8 olutta, mutta aina ne juo joku muu kuin henkilö itse?

Niin?

Vierailija
17/24 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mun tehtävä moralisoida tai puuttua, enkä sitä tehnytkään, mutta olin R-Kioskilla töissä, ja kyllä mietin vielä kotonakin niitä vanhuksia, jotka varmaan suurimman osan eläkkeistään laittoivat lottoon ja pelikoneisiin. 

Paljon vakiasiakkaita, joihin muodostui lämmin suhde, mutta kun viikossa meni monta kymppia kenoihin, lottoihin ja saattoivat olla tuntikausia pelikoneilla. Ja sitten ne kertoi miten on jo niin pitkään lotonneet ja "kyllä se voitto vielä tulee". Toisaalta ymmärrän, ettei näillä yksinäisillä vanhuksilla välttämättä ole muuta kuin ne pelikaverit ja R-Kioskin myyjät. 

Vierailija
18/24 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sääliä vaan ennemminkin v*tuttaa miten yhteiskunnalla onkin rahaa juottaa?! Juu eivät ole työssäkäviä/perintöjä saaneita vaan spurgupummeja jotka juovat 24/7. Tässä joukossa on yhä nuorempia enevässä määrin. Siitä olen järkyttynyt.

Vierailija
19/24 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjätkin voisi vedota omatuntoonsa ja kieltäytyä veemäisistä työtehtävistäänkö?

Vierailija
20/24 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään kassatyötä tehneenä aika neutraalisti pitää suhtautua vaikka tosi surullisia kohtaloita olen nähnyt ja monet näistä vuosia joka päivä juoneista välillä avautuukin omasta ongelmasta. Viinakramppeihin olen soittanut ambulanssia muutaman kerran ja pari asiakasta on kuollutkin. Surullisia on nämä joilla alkoholinkäyttö on pysynyt työn takia aisoissa ja sitten kun jäädään eläkkeelle niin loppu häämöttää. Rahapelit sitten toinen ongelma monella ja viimeiset rahat menee monella näihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi