Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako Tanskaan lähteä, jos ei ole kuin kuvallinen ajokortti?

Vierailija
06.07.2019 |

Ja lapsella on vain kuvaton kelakortti. Passeja ei näin nopeasti saa.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohjoismaiden välillä on passivapaus

Vierailija
2/42 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, ei vaan ole mitään henkilökorttiakaan, niin mietin että riittääkö ajokortti? Kai se sitten riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, ei vaan ole mitään henkilökorttiakaan, niin mietin että riittääkö ajokortti? Kai se sitten riittää.

https://www.raja.fi/ohjeita/matkustusasiakirjat

"Pohjoismaiden (Suomi, Ruotsi, Tanska, Norja, Islanti) kansalaisia koskee passivapaus eli pohjoismaiden kansalaiset voivat liikkua ja oleskella pohjoismaissa ilman matkustusasiakirjaa. Mikäli pohjoismaiden kansalainen matkustaa ilman passia tai henkilökorttia on suositeltavaa, että hänellä on mukanaan jokin muu viranomaisen myöntämä asiakirja. Viranomaiset voivat tarvittaessa vaihtaa matkustajan henkilöllisyyteen liittyviä tietoja henkilöllisyyden tarkistamiseksi."

Vierailija
4/42 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko menossa itse autolla vai esim. lennolla?

Vierailija
5/42 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi. Katsovat vielä, että olette paperittomia tulijoita ja lähettävät Syyriaan.

Vierailija
6/42 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autolla.

Vierailija
7/42 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä nyt vähän muutakin tarvitsee ja kannattaa ottaa. Ei sillä kuvalliset la ajokortilla kovin pitkälle pääse. Hei haloo!?! Mitä ajattelitte syödä? Meinaatko nukkua jossain puiston penkillä?

Vierailija
8/42 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset passin tai henkkarit itse asiassa et voi mennä edes Ruotsin risteilylle ilman, ajokortti ei ole vastaava ei se käy enää mihinkään tälläiseen.... lapsille käy kuvallinen mediakortti...ää

Vierailija
9/42 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autolla.

Tsekkaa vielä varmuudeksi mahdollisen laivayhtiön ohjeet (periaatteessa esim. laiva- tai lentoyhtiö voi vaatia toisenlaisen matkustusasiakirjan mutta ainakin kaikille peruslaivoille kelvannee ajokortti Pohjoismaiden sisällä) ja ei muuta kuin hyvää reissua.

Vierailija
10/42 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset passin tai henkkarit itse asiassa et voi mennä edes Ruotsin risteilylle ilman, ajokortti ei ole vastaava ei se käy enää mihinkään tälläiseen.... lapsille käy kuvallinen mediakortti...ää

Kyllä käy. Katso vastaus nro 3.

Tallinnan risteily on eri asia, siellä pitää olla passi tai uusi henkilökortti.

Vierailija
11/42 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autolla.

Tsekkaa vielä varmuudeksi mahdollisen laivayhtiön ohjeet (periaatteessa esim. laiva- tai lentoyhtiö voi vaatia toisenlaisen matkustusasiakirjan mutta ainakin kaikille peruslaivoille kelvannee ajokortti Pohjoismaiden sisällä) ja ei muuta kuin hyvää reissua.

Kiitos

Vierailija
12/42 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tarvitse ruotsin risteilylle passia tai edes henkilökorttia. Tallinnaan päin mentäessä tarvitsee, mutta ei ruotsiin. 

Vierailija
13/42 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, oliko poliisin sivuilla, mutta noin viikko sitten luin passinhakuun liittyen, että Pohjoismaissa pitää voida pystyä todistamaan oma kansalaisuus ja se onnistuu vain henkkarilla tai passilla. Ajokortti ei ota kantaa kansalaisuuteen.

Vierailija
14/42 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista, oliko poliisin sivuilla, mutta noin viikko sitten luin passinhakuun liittyen, että Pohjoismaissa pitää voida pystyä todistamaan oma kansalaisuus ja se onnistuu vain henkkarilla tai passilla. Ajokortti ei ota kantaa kansalaisuuteen.

Katso vastaus nro 3.

Vierailija
15/42 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisihän jo järjenkin sanoa, että reissuun ei kannata lähteä edes kotimaassa jos ei ole muuta kuin kelakortti ja tuulenhuuhtoma perse.

Vierailija
16/42 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso vastaus nro 3.

Katso itse tästä. Ajokortti ei ole henkkari.

https://um.fi/passi

Vierailija
17/42 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan matkustettu autolla / laivalla viimeiset kolme vuotta Ruotsissa ja Tanskassa. Pelkät ajokortit ovat riittäneet ja lapsille kuvattomat kelakortit. Itse asiassa ei henkkareita ole edes katsottu kuin vain kerran, kun menimme lautalla Tanskasta Ruotsiin. Niin ja kun saavuimme Ruotsiin laivalla. Ruotsissa katsovat tarkkaan.

Vierailija
18/42 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ollaan täysin pohjoismaalaisen näköisiä, suomalainen auto rekkareilla alla ja ajokortit, kelakortit ja muut luottokortit, ei ole mitään epäselvyyttä, että olisiko nämä henkilöt jotain elintasopakolaisia Lä h i idästä. :D.

Monesti tullissa vain katsovat päältä päin, että tavallien juntti suomalaisperhe se siinä ja näyttävät kädellä, että menkää eteenpäin. Kokemusta on.

Vierailija
19/42 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso vastaus nro 3.

Joo, mutta Tanskassa ja Ruotsissa on passivapaus. Ajokortti ja kelakortti riittää oikeasti. Ollaan monesti näytetty. Ei mitään mutinoita. On riittäny.

Vierailija
20/42 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso vastaus nro 3.

Joo, mutta Tanskassa ja Ruotsissa on passivapaus. Ajokortti ja kelakortti riittää oikeasti. Ollaan monesti näytetty. Ei mitään mutinoita. On riittäny.

Eikö se muuttunut ihan vastikään, ettei ajokortti ole virallinen henkkari Suomessakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän