Vaihtoehtoisia nimiä klitorikselle?
Inhoan sanaa klitoris. Jotenkin kliininen ja niljakas, ei yhtään kuvaa sitä ruumiinosaa ja sen tuomia fiiliksiä. Sille p ippelillehän on mijoona eri nimeä. Auttakaa pliis?
Kommentit (21)
Klitta, glitta, klitten, flippa, tyttöpippeli, tyttöterska, lätty, lerpukka, kanan sisäfilee tai suikale, olio.
namiska, nipukka, nappula, nöpökkä.
Mun mielestä klitoris on ihan hyvä nimitys, mutta mun lapsuudenkodissa klitorista sanottiin naurunappulaksi.
Tuo naurunappula taas on kyllä just lasten suuhun sopiva, ei ehkä niin aikuisten kieltä.
Huumorimielellä puhuttaessa se on meillä käynnistysnappi.
Riemunappi. Mies kutsuu myös riemuherneeksi, kun minulla se on erektiossa herneen kokoinen.
Häpykieli tietysti - tällä nimellä se tunnettiin ainakin 1980-luvulla.
Miksi klitoriksella pitäisi olla eri nimityksiä?
Joo, pippelillä on monta nimeä, mutta niin on pimpilläkin.
Terskalla ja klitoriksella ei, ja klitorishan vertautuu terskaan - ei pippeliin.
Tässä vaan sanoja mitä tulee mieleen, ihan satunnaista mielleyhtymää.
napukka, nappu, napu, kiima- (esim kiimanappula, kiimanuppu), kima, papu, nuppu, nupu, sykkö, väristin, virta, virtaaja, loimo,
jatkakaa...
Tosi hyvä idea, paljon vaan uusia lempinimiä klitorikselle!
Vierailija kirjoitti:
Miksi klitoriksella pitäisi olla eri nimityksiä?
Joo, pippelillä on monta nimeä, mutta niin on pimpilläkin.
Terskalla ja klitoriksella ei, ja klitorishan vertautuu terskaan - ei pippeliin.
Mutta mieti mikä ihanuus klitoris oikeasti on!
Nautinto!
Tuolla analogialla on epäjohdonmukaisuutensa, on sun pakko myöntää.
Nupukka tai nupura - eräs kirjailija käytti näitä sanoja kuvaillessaan klitorista
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä klitoris on ihan hyvä nimitys, mutta mun lapsuudenkodissa klitorista sanottiin naurunappulaksi.
Tuo naurunappula taas on kyllä just lasten suuhun sopiva, ei ehkä niin aikuisten kieltä.
Niin justiin. Lasten suuhunhan sen pitää sopia. Ei hyvää päivää taas. Vaikka sitä sanottaisiin taloksi ja tarkoitettaisiin naisen klitorista, niin miksi ihmeessä sen pitäisi lasten suuhun sopia?????
Klitta on paras!
Häpykieli tokaksi paras..
Ilonappula? Nuolukivi?
Klitta
Klitsu
Glitteri