Oletteko lähteneet määräaikaisesta työsopimuksesta?
Kommentit (10)
Kyllä, irtisanoin ennen päättymisaikaa. Olin fiksu jo rektytointitilanteessa ja vaadin työsopimukseen irtisanomisajan. Sain paremmin palkattua työtä. Vaatikaa kaikki tämä!
Kannattaa vain keskustella asiallisesti työnantajan kanssa. Kertoo, ettei haluakaan olla kyseisessä työsuhteessa. Yleensä se on sillä selvä. Ei ole työnantajankaan edun mukaista pitää vastahakoista työntekijää töissä.. eihän siitä mitään tule.
Olen. Liksa oli ok, mutta ilmapiiri sitä luokkaa, että lähin kävelee.
Kuka työnantaja edes haluaa pitää väkisin jotain työntekijää itsellään? Eihän siinä voita mitään, ennemminkin seuraa ongelmia... Tällainen työntekijä tuskin edes tekee töitä, tulee ja menee miten huvittaa, on "saikulla" kokoajan, kenties jopa vaarantaa työn jne. Ei mitään järkeä kenellekään.
Olen lähtenyt koeajalla. Hyvin meni kaikki ja oli minulle ehdottomasti hyvä ratkaisu.
Määräaikainen työsopimus voidaan päättää yhteisymmärryksessä jo aikaisemmin.
Kerroin koeajalla haluni lähteä pois. Suostuin kuitenkin tekemään tämän jälkeen vielä n. Viikon töitä, jotta työnantaja sai tilannetta paranneltua ja se sopi itsellenikin hyvin. Hyvin meni, sitten häivyin.
Meidän alalla on ihan normaalia lähteä määräaikaisesta kesken sopimuksen jos saa vakituisen paikan.
Keskustelet esimiehen kanssa halustasi lähteä. Yleensä se on sillä selvä. Yhteistuumin määräaikainen sopimus päättyy suunniteltua aikaisemmin.
Olen. Maksoin työnantajalle vähän yli 6000 e.