Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Outo hiippari pihatiellä

Vierailija
05.07.2019 |

Lähdin tänään päivällä asioille ja tulin hetki sitten kotiin. Kun käännyin pihatielleni, siinä oli joku mies. En tuntenut miestä ennestään, oli aika vanha mies. Kun huomasi minun kääntyvän pihatielle, kiirehti äkkiä pois sieltä ja yritti ehtiä pois ennenkuin olin kohdalla. Kysyin tottakai mitä hän teki ja hän sanoi "Ei kun katoin vaan" ja viipotti karkuun.

Katsoin kohtaa jossa oli ollut pälyilemässä, muttei siellä ollut mitään. Minusta näytti siltä, että yritti katsella pihaan puiden ohitse. Pihatieni on aika pitkä ja siinä on kurvi, jossa on puita pihan peittona.

Mielessä kävi ensimmäisenä tietysti, että oli varkaisiin menossa tai suunnittelemassa, mutta tuntuu oudolta että oli vanha mies, ehkä 70-vuotias. Sitä ihmettelen, että jos oli varkaisiin menossa, että miksi ihmeessä ei keksinyt tekosyytä, jos joku tuleekin. Olen juuri eilen leikannut nurmikon, joten ei voinut pitkän nurmen takia ajatella minun olevan lomalla.

En myöskään tuntenut miestä, ei näyttänyt lainkaan tutulta. Asun maalla ja naapureita on muutamia ja tunnen kaikki heistä ulkonäöltä ja juttelen heidän kanssaan aika ajoin. Kävin parin lähimmän naapurin kanssa juttelemassa pikaisesti tuosta, mutta ei ollut ketään heidän tuttujaan, eikä ollut heillä ainakaan käynyt kurkkimassa.

Nyt tarvitsen av-poliisien älynystyröitä, mitä muita vaihtoehtoja olisi, paitsi että varkaisiin menossa tai suunnittelemassa?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihmiset nyt kuljeksii. Anna kulkea, senkin utelias kyylä.

Vierailija
42/51 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tekevät, mutta ei se minua kiinnosta. Siinä vaiheessa kiinnostaa, kun kuljeksivat minun pihassani tai vaikka vain pihatiellä, toisten tonteille tai pihaan ei minun mielestäni tarvitse mennä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tekevät, mutta ei se minua kiinnosta. Siinä vaiheessa kiinnostaa, kun kuljeksivat minun pihassani tai vaikka vain pihatiellä, toisten tonteille tai pihaan ei minun mielestäni tarvitse mennä.

Ap

Aloitusviestissä kuvailit, että tienne on aika pitkä ja tontin edessä on puita niin, ettei pihaan kunnolla näy. Ehkä oli  vain selvittelemässä pääseekö tietä pitkin johonkin vai meneekö vain pihaan, itse teen tällaista usein koska tykkään liikkua laajalti ja olen utelias. Miksi oletat, että jalkaisin liikkuva vanha mies keskellä päivää olisi tulossa varkaisiin? Varkaat yleensä liikkuvat pimeän aikaan ja autolla. Oletko hieman hysteerinen?

Vierailija
44/51 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aloitusviestissä kuvailit, että tienne on aika pitkä ja tontin edessä on puita niin, ettei pihaan kunnolla näy. Ehkä oli  vain selvittelemässä pääseekö tietä pitkin johonkin vai meneekö vain pihaan, itse teen tällaista usein koska tykkään liikkua laajalti ja olen utelias. Miksi oletat, että jalkaisin liikkuva vanha mies keskellä päivää olisi tulossa varkaisiin? Varkaat yleensä liikkuvat pimeän aikaan ja autolla. Oletko hieman hysteerinen?

Voi olla että selvittelikin, mutta en usko. En usko siksi, että kun yleiseltä jalkakäytävältä kääntyy pihatielleni, siinä on iso kiviaita, jossa on isolla talon numero ja postilaatikko, joten ei kyllä voi erehtyä luulemaan yleiseksi tieksi, josta pääsisi johonkin. Ja vaikka olisikin erehtynyt, kehonkieli ja suhtautuminen minun näkemiseeni viittasi johonkin aivan muuhun kuin viattomaan uteliaisuuteen. 

Kyllä täällä päivisin on liikkunut jos jonkinmoista kulkijaa ja paljon on ihan selkeitä varkauden suunnittelijoita ja tiedustelijoita liikeellä. 

En mielestäni ole hysteerinen, jos mietin mahdollisia muita syitä, mitä oli tekemässä/katsomassa/etsimässä. Minä asun juuri siitä syystä maalla, etten pidä jokaista liikettä kyttäävistä naapureista ja pidän omasta rauhasta, en todellakaan pidä siitä jos joku epämääräinen hiippari liikkuu tontillani ja vieläpä tuollaisella käytöksellä, kun "jää kiinni". Jos olisi ollut ihan viattomalla asialla, olisi voinut sen kertoa huolettomasti ja jatkaa matkaansa. 

Kuten olen sanonut, tässä on ennenkin ollut porukkaa (kerroin vain taaperon kanssa liikkeellä olleesta äidistä, mutta muutama muukin on ollut), jotka ovat kertoneet mitä ovat olleet tekemässä/vailla, osa jäänyt juttelemaan ja osa sitten jatkanut matkaansa eikä asia ole ollut mikään ongelma. Kaikki ovat myös pahoitelleet, jos ovat olleet harmiksi, mutta eivät kyllä ole olleet. Tuo kuitenkin kuuluu ihan perus käytöstapoihin pahoitella jos on toisen tontilla, eikä vain töksäyttää eikun katoin vaan ja luikkia tuhatta ja sataa karkuun.

Ap

Vierailija
45/51 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin jäisin ihmettelemään että mitä katsoi jos noin snaoo ja menee karkuun. Minusta ainakaan puskissa tai puissa ei ole mitään ihmeellistä katsottavaa.

Vierailija
46/51 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ääntiömies. Oletko vaalea vihersilmätär?

Vierailija
47/51 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt nukkumaan, et saanut tästä nyt kehitettyä kunnon draamaa. Hukkaan meni.

Vierailija
48/51 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi olla että selvittelikin, mutta en usko. En usko siksi, että kun yleiseltä jalkakäytävältä kääntyy pihatielleni, siinä on iso kiviaita, jossa on isolla talon numero ja postilaatikko, joten ei kyllä voi erehtyä luulemaan yleiseksi tieksi, josta pääsisi johonkin. Ja vaikka olisikin erehtynyt, kehonkieli ja suhtautuminen minun näkemiseeni viittasi johonkin aivan muuhun kuin viattomaan uteliaisuuteen. 

Kyllä täällä päivisin on liikkunut jos jonkinmoista kulkijaa ja paljon on ihan selkeitä varkauden suunnittelijoita ja tiedustelijoita liikeellä. 

En mielestäni ole hysteerinen, jos mietin mahdollisia muita syitä, mitä oli tekemässä/katsomassa/etsimässä. Minä asun juuri siitä syystä maalla, etten pidä jokaista liikettä kyttäävistä naapureista ja pidän omasta rauhasta, en todellakaan pidä siitä jos joku epämääräinen hiippari liikkuu tontillani ja vieläpä tuollaisella käytöksellä, kun "jää kiinni". Jos olisi ollut ihan viattomalla asialla, olisi voinut sen kertoa huolettomasti ja jatkaa matkaansa. 

Kuten olen sanonut, tässä on ennenkin ollut porukkaa (kerroin vain taaperon kanssa liikkeellä olleesta äidistä, mutta muutama muukin on ollut), jotka ovat kertoneet mitä ovat olleet tekemässä/vailla, osa jäänyt juttelemaan ja osa sitten jatkanut matkaansa eikä asia ole ollut mikään ongelma. Kaikki ovat myös pahoitelleet, jos ovat olleet harmiksi, mutta eivät kyllä ole olleet. Tuo kuitenkin kuuluu ihan perus käytöstapoihin pahoitella jos on toisen tontilla, eikä vain töksäyttää eikun katoin vaan ja luikkia tuhatta ja sataa karkuun.

Ap

Älä viitsi ylitulkita toisen kehonkieltä. Ehkä pappa oli huonokuuloinen ja säikähti autoa, jonka saapumista ei kuullut. Vanhalla ihmisellä voi olla näössäkin häikkää ja ajatus harhailla. Te oman elämänne salapoliisit olette jotenkin outoja, kun todennäköisin selitys on, että tontillanne pyöri ukkeli joka ei välttämättä edes itse osaa järjellisesti selittää miksi oli paikalla. Käyttäytyisin varmaan itsekin oudosti, jos joku yhtäkkiä puhuttelisi minua kun olen kävelemässä yhtään missään. 

Vierailija
49/51 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jäin ihmettelemään, että mitä ihmettä mahtoi katsoa, mutten ehtinyt kysyä kun meni jo menojaan. Kohdassa jossa oli, ei ollut muuta kuin kivi ja pusikko, mutta mielestäni katseli pihaan päin ja yritti nähdä puiden ohi. Jos olisi ollut muistisairas, olisin tottakai auttanut häntä, mutta yritä siinä nyt sitten auttaa ihmistä joka juoksee karkuun ja selvittää onko jokin hätä.

Nro 47 nyt en kyllä ymmärtänyt kommenttiasi? En ole vaalea enkä omaa vihreitä silmiä vaan olen tumma. Mutta mikä ihme on ääntiömies?

Ap

Vierailija
50/51 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökki maalla. Viime kesänä eräs varmaan pitkälti yli 70-vuotias mies pysäytti pakettiauton ja yritti kysellä, miltä mökiltä olemme ja että on itse ostanut mökkitontin lähistöltä on etsimässä vesipostia. Saattoi olla rehelliselläkin asialla, mutta emme sanoneet, miltä mökiltä olemme, vastasimme vain ympäripyöreästi ja käskimme kysyä vesipostia kylän keisarilta, jolta hän on tontin todennäköisesti ostanut, jos yleensä on ja joka on vesiosuuskunnan puheenjohtaja.

Sitten toinen hiippari oli tulossa pihaan, meillä on reilun 100 metrin pituinen mökkitie. Koira nosti äläkän ja mies kääntyi takaisin. Sanoi lenkillä eksyneensä. Saattoihan tuo pitää paikkansakin, saattoi olla myös menossa uimaan meidän laiturilta.

Vierailija
51/51 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On asunut siinä talossa. Seuraava kysymys.