Outo hiippari pihatiellä
Lähdin tänään päivällä asioille ja tulin hetki sitten kotiin. Kun käännyin pihatielleni, siinä oli joku mies. En tuntenut miestä ennestään, oli aika vanha mies. Kun huomasi minun kääntyvän pihatielle, kiirehti äkkiä pois sieltä ja yritti ehtiä pois ennenkuin olin kohdalla. Kysyin tottakai mitä hän teki ja hän sanoi "Ei kun katoin vaan" ja viipotti karkuun.
Katsoin kohtaa jossa oli ollut pälyilemässä, muttei siellä ollut mitään. Minusta näytti siltä, että yritti katsella pihaan puiden ohitse. Pihatieni on aika pitkä ja siinä on kurvi, jossa on puita pihan peittona.
Mielessä kävi ensimmäisenä tietysti, että oli varkaisiin menossa tai suunnittelemassa, mutta tuntuu oudolta että oli vanha mies, ehkä 70-vuotias. Sitä ihmettelen, että jos oli varkaisiin menossa, että miksi ihmeessä ei keksinyt tekosyytä, jos joku tuleekin. Olen juuri eilen leikannut nurmikon, joten ei voinut pitkän nurmen takia ajatella minun olevan lomalla.
En myöskään tuntenut miestä, ei näyttänyt lainkaan tutulta. Asun maalla ja naapureita on muutamia ja tunnen kaikki heistä ulkonäöltä ja juttelen heidän kanssaan aika ajoin. Kävin parin lähimmän naapurin kanssa juttelemassa pikaisesti tuosta, mutta ei ollut ketään heidän tuttujaan, eikä ollut heillä ainakaan käynyt kurkkimassa.
Nyt tarvitsen av-poliisien älynystyröitä, mitä muita vaihtoehtoja olisi, paitsi että varkaisiin menossa tai suunnittelemassa?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Lintuharrastaja, jolla ei sattunut olemaan kiikareita mukana, mutta joka oli kuullut jonkun kiinnostavan piipityksen ja koetti myös nähdä tirpan joka sitä päästi?
Mutta tuollaista se maalla on: Kytätään ihmisten liikkeitä.
Tämä on kyllä mahdollista, mutta hänen käytöksensä viittasi kyllä johonkin luvattomaan, oli ihan hätääntynyt kun huomasi minun kääntyvän tielle.
Joskus aiemmin on ollut myös joku pihatiellä kun vein roskia ja hänen kehonkielensä ja asenne oli ihan erilainen. Hän jäi juttelemaankin kanssani niitä näitä kun ensin selitti mitä teki pihatielläni. Hän oli liikkeellä taaperon kanssa, joka oli rynnännyt pihatielleni kun oli nähnyt siinä naapurin kissan ja ollut menossa silittämään sitä.
Ap
Ehkä oli metsästämässä pokemoneja....
Entinen asukas. Niitä ravaa näihin aikoihin vaivoiksi asti. Jos on yhtenä kesänä 50-luvun alussa ollut talossa viikon, niin nyt haluaa katsomaan, onko silloin rakennettu maja vielä tallessa.
Tuskin oli pokemoneja nappaamassa ilman puhelinta =D
Ei tietääkseni ole entinen asukas, on mahdollista toki. Olen tässä vuokralla ja vuokranantajani on itse rakentanut tämän muistaakseni 60-luvulla. Asui itse tässä 2000-luvulle asti ja sen jälkeen laittoi vuokralle, kaksi vuokralaista ollut ennen meitä. Molemmat vuokralaiset olivat n.20-vuotiaita.
Ap
Eksynyt muistisairas. He usein yrittävät vältellä ihmisiä ja salata sen, etteivät tiedä missä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Eksynyt muistisairas. He usein yrittävät vältellä ihmisiä ja salata sen, etteivät tiedä missä ovat.
Tämäkin kävi mielessä, mutta lähti niin pikaisesti etten ehtinyt miettiä tätä siinä vaiheessa vielä. Täällä on jokin hoitokoti ainakin kehitysvammaisille ja tietääkseni siellä on myös vanhuksia, mutta sinne on matkaa n.20km, voisikohan kävellä noin pitkän matkan?
Ap
Soitin tuonne hoitokotiin, mutta sieltä ei ole ketään hukassa, joten ei ainakaan sieltä ollut. Tunnen kaikki naapurini tästä vierestä ja seuraavat ovatkin sitten vasta 15km:n jälkeen, joten en tiedä olisiko sieltä asti sitten tänne haahuillut.
Ap
Tirkistelijä. Saattanut seurata kauankin puuskassa ja nyt melkein jäi sulle kiinni... Voinut seurata päiviä, viikkoja, kuukausia, vuosia. Eihän tuo kuitenkaan luvallisilla asioilla ole, jos säikähti ja kiiruhti pois. Jotain väärää teki.
Seuraavan kerran, jos vielä näet sen niin marssit vaan paikalle sen takaa ja huudat kurkku suorana MITÄ V*TTUA!!!
Takaan että lähtee kauhistuneena karkuun koska toi keino ei oo koskaan pettänyt.
Miksei 70-vuotias voisi olla varas?
Riippuu missä asut? Mä asuin Pohjois pohjanmaalla ja siellä on se tirkistelijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lintuharrastaja, jolla ei sattunut olemaan kiikareita mukana, mutta joka oli kuullut jonkun kiinnostavan piipityksen ja koetti myös nähdä tirpan joka sitä päästi?
Tämä on kyllä mahdollista, mutta hänen käytöksensä viittasi kyllä johonkin luvattomaan, oli ihan hätääntynyt kun huomasi minun kääntyvän tielle.
Joskus aiemmin on ollut myös joku pihatiellä kun vein roskia ja hänen kehonkielensä ja asenne oli ihan erilainen. Hän jäi juttelemaankin kanssani niitä näitä kun ensin selitti mitä teki pihatielläni. Hän oli liikkeellä taaperon kanssa, joka oli rynnännyt pihatielleni kun oli nähnyt siinä naapurin kissan ja ollut menossa silittämään sitä.
Ap
Hyi olkoon. Voit joutua vielä ihan oikeasti ikävyyksiin. Voit tehdä hänestä rikosilmoituksen. Stalkkaamisesta tuli rikos v. 2014. Googleta ja tutustu aiheeseen.
EU- tarkkailija, niitähän maaseudulla liikkuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin kävi mielessä, mutta lähti niin pikaisesti etten ehtinyt miettiä tätä siinä vaiheessa vielä. Täällä on jokin hoitokoti ainakin kehitysvammaisille ja tietääkseni siellä on myös vanhuksia, mutta sinne on matkaa n.20km, voisikohan kävellä noin pitkän matkan?
Ap
Hän voi ihan hyvin olla myös ns. " normaali" ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Soitin tuonne hoitokotiin, mutta sieltä ei ole ketään hukassa, joten ei ainakaan sieltä ollut. Tunnen kaikki naapurini tästä vierestä ja seuraavat ovatkin sitten vasta 15km:n jälkeen, joten en tiedä olisiko sieltä asti sitten tänne haahuillut.
Ap
Ei se mahdotonta ole. Tiedän itse tapauksen, jossa harhainen muistisairas oli luullut sodan syttyneen ja ajanut taksilla sukulaisensa entiseen kotiin 60 kilometrin päähän.
Jonkun varasjengin kannattaa laittaa vakoiluhommiin nimenomaan joku viattomamman näköinen hiippari, eikä jotain 25v. tatuoitua jätkää.
Miten voitte ajatella jotain POSITIIVISTA tuollaisessa tapauksessa. Ukko urkkii pensaassa ja kun joku huomaa niin äkkiä karkuun. Miten vaaleanpunaiset silmälasit pitää ihmisellä olla ettei ymmärrä ukon olleen väärällä/rikollisilla asialla.
Tuostahan olisi puuttunut enää puu.kko kourassa hyökkääminen kohti niin porukka olisi ollut että se varmaan oli oksia katkomassaa ja sekoitti mut toiseen henkilöön ja olisi tullut halaamaan 🤔