Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alaikäinen muuttaa toiseen kaupunkiin opiskelemaan,anoppi järkyttyi

Nappi
05.07.2019 |

Lapsemme sai halutun koulupaikan Helsingistä ja muuttaa sinne.Asumme itse Turussa.Hän täyttää ensi kuussa 17-vuotta.Kun anoppi kuuli tästä niin alkoi syyllistäminen ja itku..että hän ei päästäisi låhtemään.Ja että hänen tuttavansa oli kertonut Helsingissä olevan vaarallisia miehiä😳Kysyin sitten että tarttisko nuoren jäädä kotiin ilman koulupaikkaa loisimaan.Ei vastannut.Hänen mukaansa lapsi ei pärjää(ei ole tekemisissä kuin ehkä 5 krt vuodessa tytön kanssa🙄).Olen pöyristynyt.Onko vertaistukea?Mites muiden suku suhtautunut jos vielä alaikäinen muuttanut?Mun suku oli ihan että hieno homma ja tukevat.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummojan voi muuttaa Hkiin ja tarjota lapselle asunnon.

Vierailija
2/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli samanlainen järjetön haloo, kun lapsi pääsi ns huippulukioon. Kauhea mekkala miten ei saa painostaa ja että miten nyt kuolee burnoutiin ja masennukseen ja tuhoaa elämänsä.

Ja me asutaan Helsingissä ko koulun naapurissa.

Jotkut ei vain kestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilmeisesti itse pärjäisi.

Vierailija
4/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei aio kostoksi jeesata yhtään muutossa.Luulee kai että sitten ei muuta.Eikä tarvita apua kun on ite jo hommattu kaikki muuttoautoa myöten.Voisin kuvitella että normaali isovanhempi haluaisi tulla mukaan muuttamaan tai kysyisi tarviiko nuori jotain omaan kotiin..Hänen kanssaan on jo vuosia ollut ongelmia.On läheisriippuvainen miehestäni mutta olen antanut asian olla kun käynyt sääliksi.

Vierailija
5/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne anopit on aina kirjoituksissa tuollaisia? Meillä anoppi osti vastaavassa tilanteessa lapsen käyttöön Kampista yksiön ja maksaa kaikki säännölliset menot (matkakortti, netti, sähkö jne.). Lapsella ei ole mitään huolta asumisesta ja toimeentulosta, elää leveämmin kuin työttömät.

Niin ja anoppi itse asuu 300 km päässä, ei ole joka päivä oven takana urkkimassa.

Olisiko kannattanut jo miestä etsiessä miettiä, että paskalla miehellä ei yleensä ole kaksista äitiä. Olisitte valinneet puolison paremmin, niin lapsilla olisi kaikin tavoin turvallinen elämä.

Vierailija
6/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Hän ei aio kostoksi jeesata yhtään muutossa.Luulee kai että sitten ei muuta.Eikä tarvita apua kun on ite jo hommattu kaikki muuttoautoa myöten.Voisin kuvitella että normaali isovanhempi haluaisi tulla mukaan muuttamaan tai kysyisi tarviiko nuori jotain omaan kotiin..Hänen kanssaan on jo vuosia ollut ongelmia.On läheisriippuvainen miehestäni mutta olen antanut asian olla kun käynyt sääliksi.

Olen ollut mukana yli 20 muutossa, kertaakaan ei mukana ole ollut isovanhempia. Pari kertaa on lainattu vaarin autoa, mutta muuten ne muutot on osattu tehdä ilman vanhusten apua.

Vierailija
7/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne anopit on aina kirjoituksissa tuollaisia? Meillä anoppi osti vastaavassa tilanteessa lapsen käyttöön Kampista yksiön ja maksaa kaikki säännölliset menot (matkakortti, netti, sähkö jne.). Lapsella ei ole mitään huolta asumisesta ja toimeentulosta, elää leveämmin kuin työttömät.

Niin ja anoppi itse asuu 300 km päässä, ei ole joka päivä oven takana urkkimassa.

Olisiko kannattanut jo miestä etsiessä miettiä, että paskalla miehellä ei yleensä ole kaksista äitiä. Olisitte valinneet puolison paremmin, niin lapsilla olisi kaikin tavoin turvallinen elämä.

No minulla tuo on minun äitini.

2

Vierailija
8/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sille anopille, että Suomessa on nuoria, jotka muuttavat toiselle paikkakunnalle yksinään jo yläkouluikäisenä, esim. urheiluharrastuksensa takia.

Vierailija
9/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näin huonoja provoja

Vierailija
10/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sääliksi käy sitä kuka susta aikoinaan saa anopin...

Vierailija
11/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miniä on joku kaltaisesi, niin ensitöikseni opetan hänelle hieman pronomineista. Korjaan sanomisensa niin pitkään, että hän oppii kysymyspronominien oikean käytön.

Vierailija
12/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota, minun lapseni kirjoitti ylioppilaaksi 17-v. ja lähti Englantiin opiskelemaan. Vein matkalaukun kanssa lentoasemalle ja toivotin hyvää matkaa.

Vierailija
13/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miniä on joku kaltaisesi, niin ensitöikseni opetan hänelle hieman pronomineista. Korjaan sanomisensa niin pitkään, että hän oppii kysymyspronominien oikean käytön.

Ja ”aikoinaan” on myös väärin. Pitää olla ”aikanaan”.

Vierailija
14/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olisin toivonut, että anoppi olisi kysynyt esim.että mitä voisi ostaa tytölle..tyyliin pyyheliinoja.Jotain positiivista olisin toivonut.Tai iloinnut mukana tai kysynyt tarviitteko kantoapua muutossa..ihan mistä vain olisin ollut iloinen.Mutta eilen putkahti meille ja istui keittiössä kahvikupin ääressä itkien miten vastuuttomia ollaan.Sanoin että kukin tekee tavallaan ja tytöllä on odotettu koulupaikka siellä eikä kotipaikkakunnalla mitään kuin lorvimista jos tänne jää.Tyttö on puhunut tuosta Helsinkihaaveestaan jo pari vuotta.On hänelle iso juttu.

Vierailija
15/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totrakai tyttö muuttaa ja varmasti pärjää. Onnea opiskelupaikasta!

Jotkut ei vaan osaa päästää irti. Mun vanhemmmat yritti estää mua aikuisena lähtemästä ulkomaille sekä hääni, kun olin 26v. Lapsen sain 29v ja äitini kutsui minua "pikkuäidiksi". Pitävät mua pikkutyttönä vieläkin, vaikka olen yli 30v, on vakityö, mies, 2 lasta ja asunto. Kyllä näitä riittää.

Vierailija
16/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Niin olisin toivonut, että anoppi olisi kysynyt esim.että mitä voisi ostaa tytölle..tyyliin pyyheliinoja.Jotain positiivista olisin toivonut.Tai iloinnut mukana tai kysynyt tarviitteko kantoapua muutossa..ihan mistä vain olisin ollut iloinen.Mutta eilen putkahti meille ja istui keittiössä kahvikupin ääressä itkien miten vastuuttomia ollaan.Sanoin että kukin tekee tavallaan ja tytöllä on odotettu koulupaikka siellä eikä kotipaikkakunnalla mitään kuin lorvimista jos tänne jää.Tyttö on puhunut tuosta Helsinkihaaveestaan jo pari vuotta.On hänelle iso juttu.

Niin. Mummo ei osaa katsoa asioita muusta kuin omasta näkökulmastaan. Ei siis todellakaan tervettä, vaan henkistä väkivaltaa.

Vierailija
17/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuota, minun lapseni kirjoitti ylioppilaaksi 17-v. ja lähti Englantiin opiskelemaan. Vein matkalaukun kanssa lentoasemalle ja toivotin hyvää matkaa.

Minun lapseni lähti esikouluun Amerikkaan 6-v.

Vierailija
18/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mummolla on jokin oma trauma, toivoo vain hyvää. Kyllä hän siitä rauhoittuu ensireaktion jälkeen.

Vierailija
19/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni lähti esikouluun Amerikkaan 6-v.

Varmasti, jos asutte Amerikassa.

Meillä nyt vaan kävi niin, että Englantiin lähti ja vielä noin nuorena, koska kävi kansainvälisen koulun ja meni sinne vuotta aiemmin kuin Suomessa normaalisti mennään. Se on ihan normaalia kv kouluissa ympäri maailmaa.

Mikä ihme siinä on, että pitää alkaa keksiä ihme stooreja tyyliin ”pistän paremmaksi” ha vielä ihan äveriäitä, jos ei osaa edes kuvitella, että toisten ihmisten elämä on erilaista?

Vierailija
20/21 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro sille anopille, että Suomessa on nuoria, jotka muuttavat toiselle paikkakunnalle yksinään jo yläkouluikäisenä, esim. urheiluharrastuksensa takia.

Siinä on kyllä erittäin vastuuttomat vanhemmat, jos yläkoululainen päästetään muuttamaan yksinään. Lukiolainenkin on liian nuori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä