millon lapsi lääkäriin, jos valittaa korvaansa?
me ollaan kaikki räkätaudissa ja esikoinen 4 v. alkoi valittaan aamulla korvaansa, oikeaa. annoin särkylääkettä ja kai se auttoi kun ei siitä puhunu enää. nyt alkoi valittaan vasenta korvaa. ei oikein oo ruoka maistunu, mutta ei kyllä mullakaan nyt flunssasena. ei oo koskaan ollut korvatulehduksia. kokeilenko ensin puuduttavia korvatippoja ja särkylääkkeitä vai mitä? miten te olette tehneet?
Kommentit (3)
on pari päivää KUNNON annoksella tulehduskipulääkettä ja jos tilnne ei helpota niin sitten lääkäriin. Virustulehdukset korvassakin paranevat itsestään, kun röörit pysyy auki. Eli pitää käyttää myös keittosuolatippoja neään aukipysymiseksi. Mieluiten heti aina kun nuha alkaa niin ei tule jälkitautina korvatulehdusta.
Meillä on kyllä käytännössä tehty niin, että jos yöllä alkaa sattua niin sitten iso annos kipulläkettä ja olen odottanut aamuun ja mennyt sitten lääkäriin. Päivystykseen on mun mielestä ihan turha lähteä yöllä ja siellä voi joutua odottamaan kauankin. ja sitten pitäisi vielä ajaa päivystävään apteekkiin.
Mutta veisin kyllä nopeasti toisaalta lääkäriin, jos noin iso lapsi itse sanoo, että korvaan sattuu =) Meillä se on kyllä usein osoittautunut kurkkukivuksi, joka säteilee korviin.
mies soitti sitten vielä tutulleen, joka on korvalääkäri. hän antoi ohjeeksi odottaa viikonlopun yli, jos korvakipu on sellaista, että " unohtuu" vähäksi aikaa eli että lapsi ei koko ajan valita kipua. ja sanoi, että antaa särkylääkettä. tuollainen hetkittäinen korvakipu kuulemma johtuu monesti flunssan aikana paineen vaihteluista korvassa. muistui just mieleen, että kerran olin lentokoneessa flunssaisena ja nuhaisena ja se oli aivan kauheaa just nousun ja varsinkin laskun aikana(eli kun paine vaihteli), itkin vain kun korvia vihloi niin kauheasti. se lääkäri sanoi, että nykyään annetaan niin helposti lääkekuureja, että senkin takia odottaa myös viikonlopun yli jos meneekin itsestään ohi. no, meidän tytöllä loppui korvakivut parin panadolin murusen jälkeen ja laitoin myös nenäsuihketta ja tyttö oli kohoasennossa. kerron siksi, että jos joku muu miettii samoja asioita, niin jos näistä olisi muillekin apua.
Jos terveyskeskus ei ole auki niin olen vienyt jopa päivystykseen. Äitini teki samoin kun olin pieni x) en kai osaisi toimia muuten :D No, siis lastenklinikan päivystykseen olen vienyt jos särkylääkekään ei ole auttanut ja yö mennyt risaiseksi tai on meinannut näyttää siltä että yötä ei saada nukuttua ilman kunnollista lääkitystä. Jos lapsi pärjää kipunsa kanssa, odottaisin korkeintaan seuraavaan aamuun.