Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rippijuhlat tulossa ja vieraita vain 6

Vierailija
04.07.2019 |

Tuntuu niin pahalta, kun lapsi jo odottaa kovasti ja on jo kertonut kuinka paljon kaverit odottavat rahaa saavansa ja mitä niillä hankkia. On niin epäonnistunut olo, kun ei ole perhettä, eikä niitä tuttujakaan enempää. Voisipa niitä vieraita hakea ja lastata ostoskärryyn supermarketista. Tietää kyllä toki itsekin ettei ole montaa tulossa. Miten teillä muilla joilla on pienet piirit?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös pienet mutta iloiset ja kauniit rippijuhlat. Juhlaväkeä oli kaikkiaan 13 henkeä eli viisi perhekuntaa.

Poika oli kuitenkin iloinen ja tyytyväinen vähäisiin lahjoihinsa, vaikka jälkeenpäin kertoikin ihmetellen, miten valtavan suuria rahasummia hänen kaverinsa olivat saaneet rippilahjakseen.

Vierailija
2/22 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se määrä vaan laatu. Pidä lapsellesi kauniit juhlat, vaikka väkeä olisi tulossa vähän. Konfirmaatiossa kyse ei ole rahalahjoista (eikä naimaluvasta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää sitä hulppeammat juhlat pienellä porukalla. Hoida sinä se riittävä rahalahja. Voiko lapsi kutsua illaksi kavereita juhlimaan, pelailemaan?

Vierailija
4/22 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mua itkettää, kiitos vastanneille. Joskus vaan on niin riittämätön olo, kun aina yksin luovinut näitä asioita ja pelkää että lapsi jää niin paljosta paitsi. Mutta ehkäpä se tosiaan on niin, että se laatu korvaa määrän, toivottavasti näin.

Vierailija
5/22 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa koitan toki nyt nipistää ja laittaa syrjään, mutta tiukkaa on, kun ei ole töitä ollut hetkeen.

Vierailija
6/22 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa jo rippikouluikäiselle opettaa, että ihmisiä ei kannata haalia ympärilleen rahan takia. Lisäksi aina käy niin, että joku on saanut isomman rippi- tai muun lahjan ja ei sellaisilla asioilla kannata kilpailla muutenkaan.

Kun teillä ei mene niin paljon rahaa tarjoiluihin, niin olisiko mahdollista, että ostaisitte lapsellenne jotain kivaa, mitä on toivonut. Juhlissa voi myös olla hyvä tunnelma, vaikka ihmisiä on vähemmän ja helpompi myös jutella, kun ihmisiä ei koko ajan tule ja mene. 

Omilla lapsillani oli myös melko pienet rippijuhlat ja ei se heitä haitannut oikeasti haitannut eikä ainakaan juhlien jälkeen. Toki hekin vähän ääneen miettivät, että mitähän mahtavat saada rippilahjaksi. Eiköhän se ole ihan normaalia ton ikäiselle. 

Oikein mukavia juhlia teille, kyllä niistä varmasti tulee oikein kivat partyt. :)

Vierailija
7/22 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sellaisissa juhlissa ei ole mitään järkeä, joihin kutsutaan ihan kaikki ketä keksitään. Tulee sellainen fiilis, että siinä voi olla taustalla myös sitä, että halutaan iso jengi ja paljon lahjoja.. Parhaat juhlat on sellaiset, joissa on läsnä juuri ne tärkeimmät ja läheisimmät ihmiset.

Vierailija
8/22 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän hyvin huolesi, mutta se on turha. Aito välittäminen ja läsnäolo riittää. Mulla on varakkaat vanhemmat ja puitteet erittäin kunnossa. Se raha ei kuitenkaan korvaa puuttuvaa rakkautta ja välittämistä. Vaihtaisin koska tahansa hienot puitteet vanhempaan, joka ei ole itsekäs narsisti tai narsistin tahtoa palvova vätys. Teidän 6 vieraan juhlat ovat varmasti onnistuneet kun nautitte päivästä ja toisistanne. Hyvää juhlaa teille!

Vierailija
9/22 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippipapin ja isosia saa myös kutsua mukaan juhliin, jos niin haluaa.

Vierailija
10/22 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän ohis, mutta vaikka yleistä onkin, että ripille pääsevää lahjotaan rahalla, niin silti on vähän ikävää kuinka paljon nuoret vertailevat paljonko ovat lahjarahaa saanut.

Itse sain ripille päästyäni sellainen +500€ ja olisin halunnut pitää sen omana tietoani, mutta j*malauta sitä painostamisen määrää! En aluksi alkanut kertomaan paljonko sain ja siitäkös alkoi "onko sun suku köyhä?" yms p*skaa lentelemään. Painostuksen alla sanoin sitten tarkan summan ja kaikki olivat tyytyväisiä - paitsi minä, kun ketutti niin paljon se utsiminen. 

Uskon kuitenkin, että saatte tuolla pienelläkin porukalla hienot juhlat aikaseksi. Kyllä se päivä jää lähinnä mieleen juhlien takia eikä sen rahamäärän takia. :)

Vierailija
11/22 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt mua itkettää, kiitos vastanneille. Joskus vaan on niin riittämätön olo, kun aina yksin luovinut näitä asioita ja pelkää että lapsi jää niin paljosta paitsi. Mutta ehkäpä se tosiaan on niin, että se laatu korvaa määrän, toivottavasti näin.

Kaikki menee hienosti. Ei tarvitse tuntea itseään puutteelliseksi. Yksinkertainen on kaunista.

Pienet juhlat täynnä rakastavia läheisiä on paljon ihanammat kuin valtavat partyt, missä ovesta ja ikkunoista tunkee sisään puolituttuja, jotka piilottelevat happamuuttaan, sillä he tajuavat mainiosti, että tulivat kutsutuksi vain lahjojen tai näyttämisenhalun vuoksi.

Vierailija
12/22 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vieraita viisi, sekä minä ja pikkusisarus. Poika oli tyytyväinen, koska inhoaa isoja juhlia. Oli myös tyytyväinen lahjoihinsa. Tottakai joillain on megajuhlia ja isot suvut, mutta vertailu ei kannata. Varsinkaan rahan.

Vierailija
13/22 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halunnut rippijuhlia vaan juhlittiin ne mäkkärissä kavereitten kanssa. Mielestäni ripille pääsy ei ole sen laatuinen saavutus et pitäisi vaivautua koko suku kutsua koolle. Tuntui että äitini oli helpottunut kun ei tarvinnut just parhaaseen loma-aikaan alkaa haalia jostain vieraita eikä kirkkoonkaan tullut ketään vaan mut haettiin kirkon pihasta. 

Vierailija
14/22 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun juhlissa taisi aikoinaan olla neljä vierasta. Muutama kaukaisempi sukulainen muisti kortilla. Meillä ei muutenkaan käynyt paljon vieraita tai pidetty isoja perhejuhlia, joten tämä ei ollut mikään yllätys tai pettymys.

Lahjojen määrää en muista, mutta juhlista jäi muistoksi kivoja valokuvia.

Vierailija
15/22 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä laatu korvaa määrän. Aiemmin meillä oli juhlissa niin paljon väkeä kuin taloon mahtui. Sairastumiseni ja työkyvyttömyyteni vuoksi ihmiset alkoivat karttaa minua vaikken puhunut heille ikinä diagnoosistani. Toki vastasin jos joku kyseli.

Minun sairauteni vuoksi teinin rippijuhlissa olimme vain me vanhemmat sekä kummit. Päätin ratkaista asian niin, että menimme parempaan ravintolaan syömään viimeisen päälle kunnolla. Rippilapsi oli hämillään koska hän sai tilata itselleen alkoholitonta viiniä sekä ennen ateriaa joimme alkoholitonta skumppaa. Hän päätti alkoholittomuudesta koska kummilla on taipumusta liioitella alkoholin kanssa.

Ravintolassa käyminen lievitti sitä, ettei vieraita ollut tuhottomasti eikä yksikään sukulainen vaivautunut paikalle. Rippilapselle pidettiin puheet ja lopuksi kummit sujauttivat kirjekuoret käteen ja kiittivät vuolaasti juhlista.

Ei se raha ole aina tärkeintä. Yhteisöllisyys on vielä tärkeämpää.

Vierailija
16/22 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun ihania rippijuhlia ootte pitänyt. Meilläkin tosi pienet juhlat - 5 vierasta. Poika sai kummeilta rippiristin ja ostettiin itse hänelle uusi puhelin.

Vierailija
17/22 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa juhlissani oli vain kummin ja oli oikein mukavat juhlat. Muista vieläkin yhden kummisetäni "pervon"vitsin ujolle rippukouluikäiselle :D

Vierailija
18/22 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tosi kivat juhlat, joissa 4 vierasta. Kummit ja kaksi muuta. Lapselle juhla oli tärkeä ja sai toivomansa hopeisen ristiriipuksen. Kummien lahja oli yhteinen reissu sukuloimaan vähän ristiin rastiin Suomea. Lapsi oli itse tosi iloinen juhlista ja lahjoista.

Vierailija
19/22 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidänkään pojan rippijuhliin tullut kuin kourallinen porukkaa ja silti hän ääneen ihmetteli kuinka he ovatkin  tulleet vain häntä varten, minä liikutuin.

Ensi keväänä samaisella pojalla toivottavasti ylioppilasjuhlat, äitinä taas mietityttää juhlijoiden vähäinen määrä, mut oon aatellu et kun niitä on niin vähän niin voidaan järjestää pikkasen paremmat juhlat, viedään porukka ravintolaan syömään.

Vierailija
20/22 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun rippijuhliin ei tullut ketään. Kummit oli kutsuttu , mutta eivät päässeet tulemaan. Sukulaisia ei ollut eikä muitakaan läheisiä. Mentiin sitten äidin kanssa ravintolaan syömään kun kahdestaan päivää vietettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän