Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimuksen mukaan puolet sateenkaariperheiden 16–18-vuotiaista tytöistä on seksuaalisesti kiinnostunut sekä tytöistä että pojista

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sen parisuhteen malli tulee kotoa.

Vierailija
2/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilut on yleisempiä mutta parisuhde valitaan samalla kaavalla kuin heterot. Näin luin yhdestä tutkimuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kokeiltiinko muiden nuoruudessa mutta 80-luvulla olimme kavereiden kanssa erään meistä kotona ilman vanhempia, olimme yläkoulussa. Meitä oli viisi. Emme saaneet poikia seuraksi joten lopulta tilanne meni siihen että kaverini pariutuvat ja menivät makkareihin. Jäin yksin koska olin paljon heitä lapsellisempi. En tiedä mitä siellä tapahtui mutta seuraavana päivänä olivat noloina :D. Kaikki menivät miehen kanssa naimisiin ja vieläpä ensimmäisinä ikäluokasta. Minulla kesti pidempään.

Vierailija
4/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä luulen että nuoret nykyisin muutenkin funtsii näitä asioita eri tavalla kuin me 80-luvun nuoret. Tänä päivänä ei tarvi piilotella kaapissa vaan voi tykätä kenestä tykkää oli se tyttö tai poika.

Me ollaan ihan normi vanhemmat ilman sateenkaaria ja muita joiden teini kertoi olevansa panseksuaali. Enkä mä näe asiassa mitään ihmeellistä. Olen ylpeä että kertoi, tosin meillä on aina puhuttu paljon asioista.

Vierailija
5/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret oppivat aika varhain oikeat vastaukset. Sateenkaariperheessä elävän täytyy vastata noin, koska tutkija odottaa tuota vastausta.

Vierailija
6/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonikäiset tytöt kokeilee kaikkea sallittua ja kiellettyäkin.  

Vierailija
7/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäävät aikuisena miehiä kun eivät saa tutustua isäänsä ja näkevät vain veljiä, joista eivät ota mies mallia.

Vierailija
8/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

16–18-vuotiaana seksuaalisuus on vielä kehittymässä. Silloin kiinnostaa kaikki ja kaikenlainen. Monet asiat herättävät viboja. Sateenkaariperheessä on sallittua olla kiinnostunut myös omasta sukupuolesta. Aikuistuttuaan sateenkaariperheiden lapsissa ei ole sen enempää homoja tai lesboja kuin muissakaan. Homous ei periydy eikä tartu. Pieni ero syntyy siitä, että sateenkaariperheessä mahdollista homoutta ei tarvitse piilotella.

Homous ja heteros ei ylipäätään ole mustavalkoista. Aika pieni osa ihmisistä on umpiheteroita tai umpihomoja. Paljon ihmisiä on sillä välillä. Jotkut ovat lähempänä jompaa kumpaa päätä ja identifioivat itsensä siihen, keskemmällä olevia sanotaan biseksuaaleiksi.

Monille ihmisille omat homoseksuaaliset taipumukset tuottavat ahdistusta ja ne kielletään. Sitten voi tulla yllätyksenä jos joku oman sukupuolen ihminen yht'äkkiä herättääkin tuntemuksia. Yleensä uniin oma kontrolli ei yletä, niissä sitten saattaa joutua "sielunvihollisen kiusaamaksi".

Vaikka olisi satunnaisia homotaipumuksia niin niitä ei ole "pakko" toteuttaa tai kertoa niistä kenellekään, jos ei halua. Toisaalta sellaisen piilottelu syö paljon energiaa. Elämä muuttuu paremmaksi, jos voi elää rauhassa itsensä kanssa sellaisena kuin on.

Vierailija
9/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se on kun eivät ole oppineet, että lesboilu on saatanallista pahuutta.

Vierailija
10/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomatkaa että uutinen alkaa näin..

Suomalaisten sateenkaariperheiden lapset ja nuoret voivat hyvin, kertoo ensimmäinen aiheesta tehty tutkimus

Älkää siis sotkeutuko näihin juttuihin :)

Vierailija
11/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui.. Aivan kamalaa!😱

Jotkut vielä koittavat puolustella tuota tilastoa..😒

T.Kristitty Ydinperheen äiti

Vierailija
12/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kokeiltiinko muiden nuoruudessa mutta 80-luvulla olimme kavereiden kanssa erään meistä kotona ilman vanhempia, olimme yläkoulussa. Meitä oli viisi. Emme saaneet poikia seuraksi joten lopulta tilanne meni siihen että kaverini pariutuvat ja menivät makkareihin. Jäin yksin koska olin paljon heitä lapsellisempi. En tiedä mitä siellä tapahtui mutta seuraavana päivänä olivat noloina :D. Kaikki menivät miehen kanssa naimisiin ja vieläpä ensimmäisinä ikäluokasta. Minulla kesti pidempään.

Mmhh slurps siinä olisi setä ollut mielellään kärpäsenä katossa lääh puuh sprtuits ;))

M49

Vierailija
13/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin puolella kaikista naisista, ei vain sateenkaariperheissä kasvaneista, on fantasioita omasta sukupuolestaan. Kyselytutkimuksissa tämä on yleistynyt parin vuosikymmenen aikana valtavasti. Luulen, että halua on aina ollut, mutta yhteiskunnan normien vuoksi ne on aiemmin tukahdutettu.

Arvioisin, että miehilläkin on vastaavia tuntemuksia, mutta heidän kohdallaan yhteiskunnan odotukset muuttuvat hitaammin. Miehet ovat naisia konservatiivisempia ja miehen rooli on kapeampi.

Vierailija
14/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta mutta totta. Meillä kaikilla on dna:ssa semmonen pieni palikka kun määrittää ihmisen seksuaalisuuden. Sitä ei voi oppia mistään eikä siihen voi kasvattaa. Heterot yhä tekee eniten homoja lapsia.

Vierailija
15/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä luulen että nuoret nykyisin muutenkin funtsii näitä asioita eri tavalla kuin me 80-luvun nuoret. Tänä päivänä ei tarvi piilotella kaapissa vaan voi tykätä kenestä tykkää oli se tyttö tai poika.

Me ollaan ihan normi vanhemmat ilman sateenkaaria ja muita joiden teini kertoi olevansa panseksuaali. Enkä mä näe asiassa mitään ihmeellistä. Olen ylpeä että kertoi, tosin meillä on aina puhuttu paljon asioista.

Jep, ennen ei tarvinnut arvailla mitä itse on, sen kyllä tiesi, koska kukaan ei tuputtanut mitään mallia, joten sai valita ihan itse. 

Vierailija
16/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16–18-vuotiaana seksuaalisuus on vielä kehittymässä. Silloin kiinnostaa kaikki ja kaikenlainen. Monet asiat herättävät viboja. Sateenkaariperheessä on sallittua olla kiinnostunut myös omasta sukupuolesta. Aikuistuttuaan sateenkaariperheiden lapsissa ei ole sen enempää homoja tai lesboja kuin muissakaan. Homous ei periydy eikä tartu. Pieni ero syntyy siitä, että sateenkaariperheessä mahdollista homoutta ei tarvitse piilotella.

Homous ja heteros ei ylipäätään ole mustavalkoista. Aika pieni osa ihmisistä on umpiheteroita tai umpihomoja. Paljon ihmisiä on sillä välillä. Jotkut ovat lähempänä jompaa kumpaa päätä ja identifioivat itsensä siihen, keskemmällä olevia sanotaan biseksuaaleiksi.

Monille ihmisille omat homoseksuaaliset taipumukset tuottavat ahdistusta ja ne kielletään. Sitten voi tulla yllätyksenä jos joku oman sukupuolen ihminen yht'äkkiä herättääkin tuntemuksia. Yleensä uniin oma kontrolli ei yletä, niissä sitten saattaa joutua "sielunvihollisen kiusaamaksi".

Vaikka olisi satunnaisia homotaipumuksia niin niitä ei ole "pakko" toteuttaa tai kertoa niistä kenellekään, jos ei halua. Toisaalta sellaisen piilottelu syö paljon energiaa. Elämä muuttuu paremmaksi, jos voi elää rauhassa itsensä kanssa sellaisena kuin on.

16-18veenä ei todellakaan kiinnosta kaikki ja kaikenlainen, mistä ihmeestä voit tuollaista saada päähäsi? 

Tuo ikäisenä seksuaalisuus heräilee, ei puske niin että anaalit, oraalit ja eläimet yhtäkkiä räjähdyksenomaisesti kiinnostaa. Nuoren ihmisen pitäisi saada kuulostella itseään rauhassa ja pikuhiljaa, ja tuollaiset että nuoria kiinostaa kaikki kaikkien kanssa on vahingollista.

Vierailija
17/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomatkaa että uutinen alkaa näin..

Suomalaisten sateenkaariperheiden lapset ja nuoret voivat hyvin, kertoo ensimmäinen aiheesta tehty tutkimus

Älkää siis sotkeutuko näihin juttuihin :)

Eli oletusarvoisesti sateenkaariperheiden lapset voivat huonosti? Miksi tutkijoille ja toimittajille vanhempien seksuaalinen suuntautuminen tuntuu olevan lapsen hyvinvointia määrittävä tekijä? Tuon otsikon perusteella kaikilla lapsilla pitäisi olla sateenkaariperhe, niin meillä ei olisi mitään ongelmia! Lapsihan voi tuolloin hyvin toisin kuin heteroperheissä.

Vierailija
18/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se eläimiin aio sekaantua vaan :o?

Vierailija
19/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sateenkaari aate suurelta osin leviää mallin ja oppimisen kautta. Nyt identiteetistä vielä kesken olevat näkevät kuulevat ja kokeilevat. Osa sitten jää sille tielle.

Vierailija
20/29 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se terve malli ole lapselle. Kyllä lapsella olisi oikeus isään ja äitiin

Ei ihme että nykyään moni ei enää tiedä edes sukupuoltaan kun mallit puuttuu. Siis ylipäätään kun perheet ovat hajonneita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän