Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leposyke 43, onko vaarallista?

Vierailija
03.07.2019 |

Tiedätkö oman leposykkeesi? Olis kiva tietää muiden leposykkeitä ihan vertailun vuoksi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin kyllä lääkärin juttusille, ittellä siellä 90 tuntumassa ja se normaali

Vierailija
2/14 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 on kyllä hemmetin korkea leposyke, lähempänä normaalia tuo 43 on.

Itsellä vaihtelee, yleensä n. 50-60

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama leposyke ja olen saanut siitä positiivisia kommentteja lääkäreiltä. 90 on ihan mielettömän korkea leposyke.

Vierailija
4/14 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

43 on urheilijan leposyke. 90 sairaan ihmisen. 50-60 normaali.

Vierailija
5/14 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on leposyke 108

.kärsin anemiasta ja raudanpuutteesta mutta lääkärin mukaan tämä on ihan normaalia.

Ns terveenä leposyke 58.

Vierailija
6/14 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leposykkeeseen vaikuttavat asiat ovat perimä, fyysinen kunto, terveydentila, lääkitykset ja nautintoaineet.

Leposyke 43 voi liittyä erittäin hyvään fyysiseen kuntoon, anoreksiaan tai laiskaan sykkeeseen. Ja sitten siihen perimään.

Itselläni oli nuorena vuosia leposyke tuota luokkaa ja matalampikin. Olin hoikka, hyvässä kunnossa, urheilin, ja myös vanhempieni sykkeet olivat ikä huomioon ottaen rauhalliset (luokkaa 55 - 65 tuolloin).  Nykyään kuusikymppisenä leposykkeeni on n. 55 - 60. Kahvi tai alkoholi nostaa sykkeen nopeasti, samoin raskas ateria.

Iäkkäällä ihmisellä syke voi laskea kun sydän vaan ei jaksa enää lyödä. Tähän saattaa liittyä hengästyminen rasituksessa, voimattomuus, rytmihäiriöt.

Jos olet nuorehko ja muuten terve, on leposykkeesi ihan normaali.

Vierailija
7/14 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen normaali pulssi on hyvin yksilöllinen, mutta tyypillisesti leposyke vaihtelee 40−90 välillä.

Vierailija
8/14 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuossa keväämmällä oli muista syistä jatkuva sykkeenseuranta päällä viikon verran (palautumisanalyysiä siis tehtiin, kun urheilen jotakuinkin tavoitteellisesti, vaikken huipulle olekaan pyrkimässä). Samalla tuli leposykekin määritettyä - oli 38. Minulla tuon matala leposyke selittyy paitsi urheilulla, myös perintötekijöillä. Eli isällänikin on luonnostaan aina ollut matala leposyke (45 pintaan), vaikkei ole koskaan varsinaisesti mitään säännöllistä urheilua harrastanut. 43 ei ole mitenkään huolestuttava, vaikket olisikaan kestävyysurheilija. Todennäköisesti siinä tapauksessa on perintötekijöistä johtuvaa, mutta tuo ei ole lähelläkään niitä rajoja, joissa leposykkeen alhaisuudesta voisi tulla mitään haittoja.

Vierailija
9/14 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on leposyke 108

.kärsin anemiasta ja raudanpuutteesta mutta lääkärin mukaan tämä on ihan normaalia.

Ns terveenä leposyke 58.

syö verilettuja.maksamakkaraa.pinaattia.persiljaa.ruisleipää .

Vierailija
10/14 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

43 menee vielä normaalin rajoissa, varsinkin jos urheilet kestävyyspuolella paljon. Muita syitä voi olla esim anoreksia. Itsellä leposyke n. 55, olen nainen.

Vierailija
11/14 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jotain 40, kun puolimaraton meni 1:40 ja 10 km n. 45 min.

Nyt varmaan 60...saattais mennä puokillakin 2 h.

Nim. 10 kg lisää.

Vierailija
12/14 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilla ihmisellä ok leposyke on jotain 60-70. Lääkärissä käynti voisi olla tarpeen viidenkympin kieppeillä ja alle tai 80 hujakoilla ja yli. 

Vierailija
13/14 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se 65-75. Millä mittaat sykettä? Jos rannekellolla, niin varmista, että se on tiukasti kiinni. Ei saa heilua.

Vierailija
14/14 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hyvävointinen, ei ole yhtään mitään syytä huolestua. Itselläni leposyke myös alhainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän