Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisellä murrosikä pahimmillaan?

Vierailija
03.07.2019 |

Minkä ikäisellä lapsella (tyttö/poika/muu/en halua kertoa) perhessänne murrosikä on ollut henkisesti pahimmillaan? Toki eri ihmisillä murrosikä näkyy kovin eri tavoin, mutta milloinon ollut selvintä kiistaa tms?

Meillä on juuri 15v täyttänyt poika ja empaattisuus ja järki tuntuu kaikonneen, itsekkyys kasvaneen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä oli kuudennella mielialojen heittelyä. Muuta ei ollut, on nyt 19. Pojalla ei juuri mitään, järjetön sotkuisuus on ollut 15-17-vuotiaana, ei ole vielä mennyt ohi.

Vierailija
2/7 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kohta 15 vuotta täyttävä tyttö. Olen odotellut, milloin alkaa se ovien paukuttelu ja huutaminen, mutta ei ole vielä näkynyt. On tosin aina ollut erittäin omapäinen lapsi, ja nyt ehkä ajatuksiltaan mustavalkoisempi kuin yleensä. Tämä voi olla tapaus, jolle ei voimakasta murrosikää tulekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko murkkuikä olla pahana jo 11 v pojalla? Meillä tuntuu olevan.

Vierailija
4/7 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla ehkä 14-15-v oli eniten sellaista vihamielistä jurotusta. Ei mitään kauhean hankalaa kuitenkaan. Nyt 16-v:na jurotus on alkanut vähentyä.

Vierailija
5/7 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettanut yläkoulussa parikymmentä vuotta ja kyllä se niin on, että kasiluokat ovat eniten sekaisin. Seiskalla ollaan pieniä ja ysillä jo niin isoja, että opettajalle mielenosoittaminen olisi jo noloa. Toki vanhemmille äksyillään varmasti pidempään.

Vierailija
6/7 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 15-v raivotar sai vanhempansa miltei puristumaan timanteiksi törttöillessään. Ammattiapu toi mukanaan diagnoosin, joka selitti vaikeudet ja motivaatio-ongelmat. Nyt kolme vuotta myöhemmin on ihan erilainen, opiskelut ja työt sujuvat, asuu jo omillaan.

Vierailija
7/7 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan omasta murrosiästäni että en kiukutellut tai paiskonut ovia. Röökiaskin annoin isälle kun sanoi että tupakat tänne. Se mikä taas oli minun kapinointiani oli se että tuon askin luovuttamisen jälkeen menin ja hankin uuden askin. En koskaan kiukutellut tai riidellyt mutta tein kokoajan määrätietoisesti mitä halusin.