Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko annatte käyttörahaa 17-18-vuotiaalle kotona asuvalle lukiolaiselle?

Vierailija
02.07.2019 |

Siinä se kysymys sitten olikin.

Omani on 2 viikkoa kesätöissä ja palkka on vain 200 euroa. (ja minä joudun maksamaan matkat ja eväät eli palkka on mitätön.)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan. Ei voi.

Vierailija
2/17 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeen mukaan pyytää. Kirjat, ruuat, mopon bensat, bussiliput maksan. On MLL:n lastenhoitaja, tienaa itse kivasti myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

500e, niin voi köydä edes joskus kahveella

Vierailija
4/17 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

500e, niin voi köydä edes joskus kahveella

Ai 500 kuukaudessa?

Vierailija
5/17 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin 25 €/kk kesällä, muutoin saa pärjätä omillaan, ruoan ja asunnon saa. Ja ostan koulutarvikkeet (kirjat, koneen yms.)

Vierailija
6/17 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoin 25 €/kk kesällä, muutoin saa pärjätä omillaan, ruoan ja asunnon saa. Ja ostan koulutarvikkeet (kirjat, koneen yms.)

Tienaako hän itse sitten ja miten paljon.

Ei kyllä riitä 25 euroa ja vaan kesällä.

Eikä halua elokuviin, kahvilaan, ostoksille.

Eikö kaverit vaadi mukaan.

Vierailija
7/17 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussilippu, kirjat, ruuat ja kaikki koulun vaatima (pakollisia teattereita ja muuta)

Sitten vaaterahaa, johon menee noin 80 - 120 kuussa (mulle liikaa tuo, mutta minkäs teet) ja meikinplistoon ja ihonhoitoon ehkä 20 euroa kuussa. Juuri kävi huvipuistossa. Siihen 60 euroa matkoineen.

Viikkorahaa saa isältään 7 euroa viikossa.

Vierailija
8/17 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika saa tiettyjä kotitöitä (tiskikoneen tyhjennys määrättyinä päivinä sekä lehtien vieminen keräykseen) 20€/kk eli 5€/viikko. Tämän lisäksi maksan mopoon bensat.

Poika tekee meidän vanhempien ja isovanhempien tilauksista puutarhatöitä, remonttihommia ja siivoustöitä 6€/h palkalla. Eli halutessaan lisää rahaa ehdottaa itse tai tarjoamme hänelle työtä.

Vierailija
9/17 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/17 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vaaterahaa, johon menee noin 80 - 120 kuussa (mulle liikaa tuo, mutta minkäs teet)

Jos se on sulle liikaa, niin ehkä et sitten anna sitä rahaa niin paljon... Ei KUKAAN tarvitse 100 euroa joka kuukausi vaatteisiin. 

Vierailija
11/17 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluaikana opintotuen lisäksi saa jos tarvetta on, bussilipun maksan aina. 

Vierailija
12/17 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ei saa opintotukea, koska isän bruttotulot yksinään jo torppaa tuen.  Eli maksamme kaikki kirjat, bussikortin ,pyytää kaupasta joskus että  voisi tuoda dödöä,rasvaa,shampoota jne. Viikkorahaa saa tilanteesta riippuen 20e tai joskus pari euroa enemmän. Muuta rahaa saa pyytämällä, mutta tytöllä on niin paljon omaa rahaa säästössä että eipä liiemmälti ole pyytänyt. Joskus tyrkytän että ota nyt vaan ja mene ostoksille itse. Kummit ovat säästäneet tulevan varalle ja ne saa käyttöön kunhan on ikää se 18v. Eli yliopistorahaksi ajateltu.

(Ja ei,  emme ole rikkaita, vaikka bruttotulot ovat  yht.n70000 vuosi.)

Vierailija
13/17 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Asunnon ja ruoan saa tietysti, samoin koulukulut. Oli jo viime kesän kaupassa töissä ja talvella teki 2-3 vuoroa kuussa. Kertoi saaneensa säästöön reilut 3000 euroa tähän mennessä, koska harkitsee mitä ostaa. Olemme kannustaneet keräämään pesämunaa tulevaisuuden varalle, koska mitään lapsilisäsäästöjä tms ei ole (vähätkin säästöt menivät vaihtarivuoteen). Ei meillä rahasta pulaa ole, mutta arvostan yritteliäisyyttä ja itse tienaamalla ymmärtää rahan arvon ja sen vaatiman työmäärän. Jos lapsella ei olisi kivaa työpaikkaa, tilanne olisi tietysti toinen.

Vierailija
14/17 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa 30e/kk ihan huvittelurahaa. Sen lisäksi toki asunto, ruoka, vaatteet, lukion kulut, bensat ja vakuutus kevariin, elektroniikka, jnejne. Eli ihan saa runsaasti kyllä kuukausittain vaikka tuo varsinainen käyttöraha ei suurensuuri ole.

Vierailija
15/17 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tienaako hän itse sitten ja miten paljon.

Ei kyllä riitä 25 euroa ja vaan kesällä.

Eikä halua elokuviin, kahvilaan, ostoksille.

Eikö kaverit vaadi mukaan.

Opintotukensa saa käyttää omiin menoihinsa. Mä kuitenkin kustannan kaiken muun (siis myös vaatteet yms.).

Vierailija
16/17 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

50e/kk. Saman saa vuoden ympäri. Kaikki kulut maksetaan. En edes tiedä, mitä kesätöistään nyt saa palkkaa, se jää hänelle suoraan.

Vierailija
17/17 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 euroa viikossa, siis täyden ylläpidon, bussikortin, autokoulun ja auton, vaatteiden, harrastusvälineiden, harrastusmaksujen ja lukiokustannusten lisäksi.

Lisäksi olen laittanut hänen tililleen syntymästään asti satasen, jotta on pieni pesämuna, kun lähtee kotoa opiskelemaan. Tosin olen ajatellut, että kun meidän asuntolainamme parahiksi tulee tässä maksettua, otan uuden lainan ja makselen lapselleni jonkun kaksion sieltä opiskelupaikkakunnalta sitten aikanaan. Vain yksi lapsi on minulla ja nuukasti elelen, en ole koskaan oikein osannut tuhlata itseeni. Kerran pari vuodessa teemme yhdessä ulkomaanmatkan, mutta siinä se minun rellestämiseni.