Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko ns. "vihervasemmistolaiset" eli kaupunkilainen kulttuurinen keskiluokka ylempää vai alempaa keskiluokkaa?

Vierailija
02.07.2019 |

Kumpaan kategoriaan sijoitat?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo tilastoista eräiden Helsingin postinumeroalueiden keskituloja, niin sanoisin että alempaa keskiluokkaa. Osa jopa pienituloisia.

Vierailija
2/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti alempaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet rikkaasta perheestä

Vierailija
4/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliittiä, sillä ne päättää bout kaikesta.

Vierailija
5/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan eliittikansalaisia. Eri lait, mistään ei joudu vastuuseen.

Vierailija
6/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on pelkkää roskas akkia ei mitään muuta.

Vierailija
7/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenkasvuista.

Vierailija
8/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksesta alempaa keskiluokkaa.

Moni elänyt lapsuutensa duunariperheessä, ja sitten mennyt yliopistolle lukemaan jotain höpöhöpö-linjaa.

Tai sitten on alemman keskiluokan perheestä, ja ovat sitä edelleen, mutta kovin "tiedostavia" olevinaan.

Vierailija
9/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan fakta, että mitä enemmän henkilö sijoittaa itsensä vasemmalle skaalalla, sen pienemmät tulot hänellä yleensä on.

Vierailija
10/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin epätieteellistä termiä ei kukaan voi tieteellisesti oikeaksi todentaa. No sehän oli Jytkymiehen itse keksimä.

Vierailija
11/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on äärioikeistoa, koska ovat mielestään tuplaoikeassa kaikesta

Vierailija
12/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä esim. Kallio ja Vallila kulttuurisen keskiluokan suosimia alueita? Entä muita?

Vierailija
13/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alempaa tietenkin. Suomessahan on syntymäoikeus muiden rahoihin ja tämä osasto katsoo, että sitä oikeutta pitäisi mielummin laajentaa kuin supistaa.

Vierailija
14/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä välitän ympäristöstä ja kannatan ihmisten välistä tasa-arvoa, sillä sitä vihervasemmistolainen tarkoittaa. Näin ajattelevia ihmisiä on paljon, kaikki eivät vain ole huomanneet olevansa vihervasemmistoa, kun siitä yritetään tehdä jotain leimasinta.

Vierailija
15/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä välitän ympäristöstä ja kannatan ihmisoikeuksia. En kuitenkaan kaiken hyvän kustannuksella. Siksi en voi äänestä vihervasemmistoon lukeutuvaa ihmistä.

Olen vihervassariperheessä (alempaa keskiluokkaa tulojen puolesta vaikka akateemiset loppututkinnot vanhemmillani) kasvanut mutta en vaan pysty enää siihen lapsenomaiseen idealismiin. Itse asiassa vanhempani ovat myös siirtyneet vanhennuttuaan (ja ehkä viisastuttuaan?) pikkuisen toisaalle. Vihreät ja Vasemmistoliitto eivät heillekään enää vaihtoehtoja.

Vierailija
16/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä välitän ympäristöstä ja kannatan ihmisten välistä tasa-arvoa, sillä sitä vihervasemmistolainen tarkoittaa. Näin ajattelevia ihmisiä on paljon, kaikki eivät vain ole huomanneet olevansa vihervasemmistoa, kun siitä yritetään tehdä jotain leimasinta.

Miksihän vihervasemmistolaisen pitää aina valehdella?

Tai sitten elätte jossain rinnakkaistodellisuudessa, missä keskenään ristiriitaiset toduudet ja typerät teot ovat ihan ok.

Vierailija
17/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä esim. Kallio ja Vallila kulttuurisen keskiluokan suosimia alueita? Entä muita?

Olisko Hermanni ja Hakaniemi?

T: kehyskuntaporvari

Vierailija
18/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta vihervasemmistolaisuuteen kuulee usein poliittinen suvaitsemattomuus. Ei hyväksytä muita arvoja. Ja lisäksi elitismi eli kuvitellaan tietävän monet asiat paremmin kuin muut, faktoista ja tilastoista huolimatta.

Vierailija
19/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
20/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasemmistolaisuus on vain esittämistä tuttaville. Oikeasti ollaan ihan muuta, mutta se salataan. Siitä  on apua kun hakee työpaikkaa jostain kaupungin hörhötaiteesta tai sosiaalipuolelta. Hakijoita on liikaa ja vakituisia paikkoja vähän. Luetaan jotain taidehistoriaa vaikka ei sillä voi perhettä elättää. Hyvä puoli heissä on että laittavat lapsensa vain hyviin kouluihin.  Nyt on muotia tuo suunta Helsingissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi