Paljonko luulette suomalaisten mahdollisella lentomatkustuksen vähentämisellä olevan vaikutusta, kun kiinalaisten lentomatkustus kasvaa valtavaa vauhtia?
Kiinalaisten lentomatkustaminen kasvaa vuosi vuodelta, kun yhä useammat kiinalaiset matkailevat ympäri maailmaa. Kun me kaikki hyvin tiedämme, mikä Kiinan väkiluku on, niin mitäköhän arvelette sen tietävän maailman päästöille?
Siinä ei kuulkaa paina paljon mitään se, että suomalaiset päättävät tehdä matkoja lentämisen sijasta junalla, kun jokaista lentomatkustamista vähentänyttä tai lentomatkustamisesta luopunutta suomalaista kohden 250 kiinalaista aloittaa lentomatkustamisen. Mutta Suomessa eletään tietenkin "Suomi pelastaa yksin koko maailman" -harhassa.
Kommentit (5)
Toi on niin lapsellinen ajatuskuvio, etten voi ymmärtää. "En minä kun ei toikaan". Kasvaisit aikuiseksi ja alkaisit ottamaan vastuuta omista teoistasi.
Siinä ei kuulkaa paina paljon mitään se, että suomalaiset päättävät tehdä matkoja lentämisen sijasta junalla, kun jokaista lentomatkustamista vähentänyttä tai lentomatkustamisesta luopunutta suomalaista kohden 250 kiinalaista aloittaa lentomatkustamisen. Mutta Suomessa eletään tietenkin "Suomi pelastaa yksin koko maailman" -harhassa.
Mistä olet saanut päähäsi, että päästöjä vähennettäisiin vähentämällä lentämistä?
Lentämisen päästöt vähennetään vaihtamalla fossiilinen kerosiini synteettiseen kerosiiniin, biopolttoaineisiin, vetyyn tai vaikka sähköön.
Eihän mikään vähentäminen edes riittäisi mihinkään. Päästöt pitää saada nollaan tai negatiivisiksi. Kuka muka voi vähentää lentämistä yli 100 % tai edes sitä 100 %? Tai 50 %? Ei kukaan. Sen sijaan polttoaineet voidaan vaihtaa nollapäästöisiksi.
Jotenkin kummallista etteivät ihmiset enää tajua, mitä tarkoittaa moraali.
Yleisesti puhutaan siitä, että ilmailun osuuYleisesti puhutaan siitä, että ilmailun osuus globaaleista kasvihuonepäästöistä on kahdesta kolmeen prosenttia. Suomessa osuus on jonkin verran tämän alle. Luvussa ei ole mukana kuin lennot Suomessa, joiden määrä on ollut melko pitkään samalla tasolla.s (siirryt toiseen palveluun)globaaleista kasvihuonepäästöistä on kahdesta kolmeen prosenttia. Suomessa osuus on jonkin verran tämän alle. Luvussa ei ole mukana kuin lennot Suomessa, joiden määrä on ollut melko pitkään samalla tasolla.
Sillä on ihan tasan tarkkaan yhtä suuri vaikutus per nenä, vaikka Kiinassa asuisi vain yksi ihminen.